Zdecydowana większość naszych tekstów spotyka się z aprobatą ze strony klientów, jednak bywają również zamówienia, w których nasza wizja rozmija się z tym, czego oczekiwali. Jedynym sposobem, by wybrnąć z tej trudnej sytuacji jest… rozmowa. Warto pamiętać, że nie tylko Tobie zależy na efektach współpracy. Copywriter również chce, by ostateczny wynik był jak najlepszy, a jego tekst spotkał się z ciepłym przyjęciem. Gdy nie chcesz zgodzić się na pewne fragmenty powinieneś pamiętać, że każdy ma własną wizję i swoje oczekiwania względem tekstu, a na jego ostateczny wygląd wpływ ma także pozycjonowanie. Dlatego warto, byś wyraźnie komunikował co Ci się podoba, a co nie, dając copywriterowi możliwość naniesienia satysfakcjonujących poprawek.
Czy warto zgłaszać wątpliwości?
Wiele osób boi się wyrazić negatywną opinię na temat efektów czyjejś pracy i powstrzymuje się przed krytyką, przyjmując tekst, który nie do końca im odpowiada. Pamiętajmy, że copywriterzy są profesjonalistami i nie biorą do siebie negatywnych komentarzy. Twoja opinia będzie dla nich ważną informacją, o tym co warto poprawić w tekście, aby Cię w pełni satysfakcjonował.
Jeśli nikomu nie zgłosisz, że tekst Ci nie odpowiada, nikt nie pozna Twojej opinii. Nie będzie mógł zatem nanieść poprawek, które sprawią, że będziesz w pełni zadowolony z rezultatów zamówienia.

W jaki sposób wyrazić swoje zdanie?
Najważniejsze, aby opinie na temat tekstów były konstruktywne. Wiadomość o treści „tekst odrzucony” jest dla nas, mówiąc wprost, bezwartościowa. Może znaczyć, że tekst zawiera błędy rzeczowe i jego twórca powinien jeszcze poczytać na temat danej branży, ale równie dobrze może chodzić o kilka brakujących przecinków, czy jeden akapit do zmiany. Jeśli nie poinformujesz nas o co Ci chodzi, osiągnięcie zadowalających rezultatów będzie o wiele trudniejsze.
Podaj przykłady
Uwagi warto poprzeć stosownymi przykładami. Dzięki temu upewnisz się, że w pełni rozumiemy w czym leży problem. Warto także wspomnieć, czym chciałbyś, by był zastąpiony nieakceptowany fragment. Bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby zaznaczenie w pliku zdań, które Ci się nie podobają i powinny być usunięte lub zmienione.
Rozmawiaj z nami
Można także umówić się z copywriterem na rozmowę telefoniczną, podczas której dokładnie omówimy tekst. W ten sposób będziesz mógł, jako specjalista w swojej dziedzinie, udzielić nam kilku przydatnych wskazówek, które sprawią, że tekst będzie jeszcze lepszy. Pamiętaj jednak, że tekst będzie czytany nie tylko przez Twoich kolegów z branży, ale także internautów, którzy nie mają szczegółowej wiedzy w temacie. Tekst musi być zatem fachowy, ale także przystępnie napisany i zrozumiały dla wszystkich.
Warto powiedzieć copywriterowi na co chce się zwrócić szczególną uwagę i co powinno być szczególnie wyeksponowane w tekście. Możesz zaznaczyć, które produkty lub usługi chciałbyś wypromować. Dzięki temu nasz tekst będzie jeszcze lepiej spełniał Twoje wymagania. Z drugiej strony możesz także zaznaczyć, jakich wyrażeń nie powinniśmy w Twojej branży stosować.
Przekaż nam swoją opinię
Im bardziej szczegółową opinię dostaniemy, tym łatwiej będzie nam poprawić dany tekst. Dlatego tak ważne jest dla nas, abyś zaznaczył co Ci się podoba w danej treści, a co jest do poprawki. W ten sposób pokazujesz nie tylko elementy, które wymagają zmiany, ale także fragmenty, które wpasowały się w Twój gust. W ten sposób łatwiej zorientujemy się jaki styl Ci odpowiada.
Kto ma rację?
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że to właśnie Ty jesteś ekspertem w swojej branży i masz w niej znacznie większą wiedzę niż my kiedykolwiek będziemy mieć. Porady techniczne będą dla nas niezwykle pomocne. Miejmy jednak na uwadze, że my z kolei jesteśmy specjalistami od tworzenia tekstów. Dany fragment może być z Twojego punktu widzenia napisany źle, ale z punktu widzenia pozycjonowania, będzie to treść kluczowa. Warto więc być otwartym na dialog z nami.
Pamiętaj, że im lepiej będzie się układać nasza współpraca, tym łatwiej nam będzie napisać w pełni zadowalający tekst. Zaoferuj nam swoje sugestie, które zobrazują trudne niuanse Twojej branży, a my stworzymy taką treść, która spodoba się Tobie, Twoim klientom i algorytmom Google.
Źródła: Target Marketing; Copywrite matters; Kendall copywriting; Austin Copywriter;