Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 21.06.2018

SEO Copywriting: jak przekazać swoje uwagi do tekstu

Zdecydowana większość naszych tekstów spotyka się z aprobatą ze strony klientów, jednak bywają również zamówienia, w których nasza wizja rozmija się z tym, czego oczekiwali. Jedynym sposobem, by wybrnąć z tej trudnej sytuacji jest… rozmowa. Warto pamiętać, że nie tylko Tobie zależy na efektach współpracy. Copywriter również chce, by ostateczny wynik był jak najlepszy, a jego tekst spotkał się z ciepłym przyjęciem. Gdy nie chcesz zgodzić się na pewne fragmenty powinieneś pamiętać, że każdy ma własną wizję i swoje oczekiwania względem tekstu, a na jego ostateczny wygląd wpływ ma także pozycjonowanie. Dlatego warto, byś wyraźnie komunikował co Ci się podoba, a co nie, dając copywriterowi możliwość naniesienia  satysfakcjonujących poprawek.
 

Czy warto zgłaszać wątpliwości?

Wiele osób boi się wyrazić negatywną opinię na temat efektów czyjejś pracy i powstrzymuje się przed krytyką, przyjmując tekst, który nie do końca im odpowiada. Pamiętajmy, że copywriterzy są profesjonalistami i nie biorą do siebie negatywnych komentarzy. Twoja opinia będzie dla nich ważną informacją, o tym co warto poprawić w tekście, aby Cię w pełni satysfakcjonował.
 
Jeśli nikomu nie zgłosisz, że tekst Ci nie odpowiada, nikt nie pozna Twojej opinii. Nie będzie mógł zatem nanieść poprawek, które sprawią, że będziesz w pełni zadowolony z rezultatów zamówienia.
 


W jaki sposób wyrazić swoje zdanie?

Najważniejsze, aby opinie na temat tekstów były konstruktywne. Wiadomość o treści „tekst odrzucony” jest dla nas, mówiąc wprost, bezwartościowa. Może znaczyć, że tekst zawiera błędy rzeczowe i jego twórca powinien jeszcze poczytać na temat danej branży, ale równie dobrze może chodzić o kilka brakujących przecinków, czy jeden akapit do zmiany. Jeśli nie poinformujesz nas o co Ci chodzi, osiągnięcie zadowalających rezultatów będzie o wiele trudniejsze.

Podaj przykłady

Uwagi warto poprzeć stosownymi przykładami. Dzięki temu upewnisz się, że w pełni rozumiemy w czym leży problem. Warto także wspomnieć, czym chciałbyś, by był zastąpiony nieakceptowany fragment. Bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby zaznaczenie w pliku zdań, które Ci się nie podobają i powinny być usunięte lub zmienione.

Rozmawiaj z nami
Można także umówić się z copywriterem na rozmowę telefoniczną, podczas której dokładnie omówimy tekst. W ten sposób będziesz mógł, jako specjalista w swojej dziedzinie, udzielić nam kilku przydatnych wskazówek, które sprawią, że tekst będzie jeszcze lepszy. Pamiętaj jednak, że tekst będzie czytany nie tylko przez Twoich kolegów z branży, ale także internautów, którzy nie mają szczegółowej wiedzy w temacie. Tekst musi być zatem fachowy, ale także przystępnie napisany i zrozumiały dla wszystkich.
Warto powiedzieć copywriterowi na co chce się zwrócić szczególną uwagę i co powinno być szczególnie wyeksponowane w tekście. Możesz zaznaczyć, które produkty lub usługi chciałbyś wypromować. Dzięki temu nasz tekst będzie jeszcze lepiej spełniał Twoje wymagania. Z drugiej strony możesz także zaznaczyć, jakich wyrażeń nie powinniśmy w Twojej branży stosować.

Przekaż nam swoją opinię

Im bardziej szczegółową opinię dostaniemy, tym łatwiej będzie nam poprawić dany tekst. Dlatego tak ważne jest dla nas, abyś zaznaczył co Ci się podoba w danej treści, a co jest do poprawki. W ten sposób pokazujesz nie tylko elementy, które wymagają zmiany, ale także fragmenty, które wpasowały się w Twój gust. W ten sposób łatwiej zorientujemy się jaki styl Ci odpowiada.

Kto ma rację?
 
 
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że to właśnie Ty jesteś ekspertem w swojej branży i masz w niej znacznie większą wiedzę niż my kiedykolwiek będziemy mieć. Porady techniczne będą dla nas niezwykle pomocne. Miejmy jednak na uwadze, że my z kolei jesteśmy specjalistami od tworzenia tekstów. Dany fragment może być z Twojego punktu widzenia napisany źle, ale z punktu widzenia pozycjonowania, będzie to treść kluczowa. Warto więc być otwartym na dialog z nami.
 
Pamiętaj, że im lepiej będzie się układać nasza współpraca, tym łatwiej nam będzie napisać w pełni zadowalający tekst. Zaoferuj nam swoje sugestie, które zobrazują trudne niuanse Twojej branży, a my stworzymy taką treść, która spodoba się Tobie, Twoim klientom i algorytmom Google.

 
Źródła: Target Marketing; Copywrite matters; Kendall copywriting; Austin Copywriter;

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55