Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:55 min Ikona 29.03.2010

SEM w natarciu

O 11 procent, w porównaniu do roku poprzedniego, powiększył się rynek reklamy online w 2009 roku. Z podsumowania opublikowanego przez IAB AdEx wynika, że na reklamę internetową w 2009 wydano w Polsce 1 373 mln złotych brutto. Połowa wszystkich środków przypadła na reklamę graficzną – display. W porównaniu do roku 2008 można jednak zauważyć 2% spadek nakładów na bannery reklamowe w sieci. Największy wzrost zanotowano w segmencie SEM czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych, na który składa się zarówno promocja w naturalnych wynikach wyszukiwaniach, jak i w płatnych linkach. W wiodących formach reklamy internetowej sytuacja przedstawiała się następująco: Dynamika przepływu wydatków – między 2008 a 2009 – na poszczególne typy reklamy prezentuje się w taki sposób: Z powyższych zestawień widać wyraźnie, że rok 2009 należał do reklamy online. Pod względem dynamiki zmian w sposób szczególny do marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55