Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Wzrost wartości rynku reklamy w 2010 roku szacuje się obecnie na niecałe 3%. Przyczyn tak niewielkiego rozwoju potencjału finansowego branży reklamowej upatruje się w stabilizacji po kryzysie gospodarczym, co w wielu firmach oznaczało poważne oszczędności i/lub kompletną rezygnację z budżetów reklamowych. Ciosem dla branży reklamowej była również kwietniowa tragedia w Smoleńsku. Wiele firm musiało na pewien czas zamrozić swoje środki finansowe na realizacje planów mediów, głównie w TV i w prasie.
Specjaliści ZenithOptimedia przewidują, że rok 2011 będzie, pod względem wzrostu nakładów na reklamę, przełomowy. Już teraz szacuje się, że wartość rynku reklamy w Polsce wzrośnie o około 6,8%. Wielkie nadzieje wiąże się z nadchodzącymi Mistrzostwami Europy 2012. Przyszły rok będzie czasem finalnych przygotowań i… wzrostu wydatków na reklamę, także światowych koncernów, upatrujących w ME 2012 ogromne szanse na zwiększenie swojej obecności u nas oraz na innych rynkach wschodnich.
2010 rok to zdecydowanie czas Internetu, kina i telewizji. Wydatki na reklamę w sieci wzrosną o przeszło 20%, w kinach o 13%, a w TV o ponad 4%. Wzrasta znacznie kampanii zintegrowanych, które podobny komunikat reklamowy umieszczają w mediach różnego typu. Dominująca telewizja zostaje zatem wsparta kampanią w Internecie, prasie, radio i outdoorze. Zintegrowane multiplikacje ścieżek dotarcia do klienta są obecnie kluczem do sukcesu kampanii reklamowych. Trudno bowiem dzisiejszego statystycznego konsumenta określić jedną miarę i według jednego medium. Młodsi wybierają Internet kosztem telewizji, starsi korzystają z obu źródeł informacji i rozrywki, a najstarsi wiekiem są wierni tradycyjnej prasie i dziennikowi w tv.
Rok 2011 przyniesie wielkie zmiany. Rynek reklamy w Internecie dalej będzie rozwijał się najdynamiczniej. Wzrośnie jednak znaczenie obecnie mniej znanych kanałów prezentacji komunikatów reklamowych. Augmenetd Reality, reklamy na komórki z geolokalizacją, akcje promocyjne w social media, a nade wszystkim wręcz obowiązkowe łączenie działań off i online – tak może i powinien wyglądać rynek reklamy w sieci w 2011 roku. źródło: ZenithOptimedia
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: