Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jeśli priorytetem jest zarobienie na zakupionym serwisie, to konieczne jest sprawdzenie, jak kształtuje się aktualny ruch. Nie należy zaspokoić się wyłącznie wiedzą na temat jego poziomu, ale także warto zbadać jakość. Wyraźny, widoczny, „solidny” ruch zapewnia zdrowe funkcjonowanie serwisu.
Całość obserwowanego ruchu, generowana przez prostą czynność – wpisanie przez użytkownika nazwy strony w pasek przeglądarki – nazywana jest ruchem bezpośrednim. Kupowanie stron, których wskaźnik w tym względzie jest wysoki, oznacza, że domena ma silną pozycję oraz korzysta z niej duża liczba osób. Powinno szczególnie zainteresować to osoby, które po zakupie strony nie chcą zmieniać profilu jej działania. Istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo, że stali użytkownicy będą w dalszym ciągu odwiedzali tę witrynę pomimo zmiany właściciela. W przypadku zmiany profilu działania pewne jest, że w początkowej fazie podobny wskaźnik ruchu bezpośredniego będzie ten sam, ale z czasem może spadać. Konieczne będzie także ingerowanie w świadomość użytkowników witryny.
Sprawdzenie wartości ruchu z witryn odsłaniających pozwala uzyskać informacje o tym, które domeny są zaopatrzone w linki prowadzące do naszej strony i które z nich są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników, którzy do nas docierają. Ten wskaźnik pozwala sprawdzić ile osób – odesłanych z innej domeny – dociera do naszej strony.
Ale czemu właściwie na innych stronach pojawiają się odnośniki do nas? Linki mogą pojawić się między innymi jako podlinkowanie opisu blogowego bądź płatna forma reklamy. Wyraźnie widać, że może być to ruch całkowicie spontaniczny, jak też starannie zaplanowany i wspierający pozycjonowanie. Przy dużym wskaźniku ruchu z witryn odsłaniających warto przyjrzeć się jak duża część tego zjawiska jest generowana przez reklamy. W ten sposób można oszacować ewentualne koszty w nakładach finansowych na prowadzenie serwisu. W przypadku kampanii linków sponsorowanych ruch wygenerowany za jej pomocą może wynosić nawet 50%.
Treści przyjazne dla wyszukiwarek Najczęściej wykorzystywaną w Polsce wyszukiwarką internetową jest Google, które walczy od dłuższego czasu o tworzenie wartościowych pod kątem jakości tekstów na stronach, czego dowodem są kolejne wersje algorytmu Panda. Nie spamuj! Nie lej wody! Pisz z sercem!
Atrakcyjną stronę wizualną Dopasowana kolorystyka, ciekawa grafika i spójna konstrukcja są niezwykle ważnym elementem. Jeśli nie zachęcisz użytkownika w pierwszej chwili po wejściu do dalszych działań, to po prostu wyjdzie ze strony. Sprawdź także użyteczność oraz jakość korzystania z funkcjonalności na stronie.
Aktywność sieciową Posty na Twitterze i Facebooku, zdjęcia na Instagramie, artykuły gości, gościnne wystąpienie na innych stronach – staraj się wykazywać aktywnością. Pokaż się z najlepszej strony oraz daj się poznać jako specjalista. Zwiększaj zasięg oddziaływania swojej strony internetowej.
Stałą analizę Słupki, diagramy, wykresy powinny nieodłącznie towarzyszyć Ci w analizowaniu działalności i aktywności sieciowej. Korzystaj z profesjonalnych narzędzi oraz pomocy specjalistów, m.in. ds. pozycjonowania. Poprawiaj niedoskonałości w działaniu, wypełniaj luki i stale miej rękę na pulsie – Internet to żywy organizm, który ciągle się zmienia.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: