Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 14.04.2016

Ruch na stronach sklepów internetowych w statystykach, czyli SEO wciąż żywe

Opublikowany w ostatnim czasie raport SimilarWeb jasno pokazuje, że mimo popularności i wszechobecności social media, to jednak organiczne wyniki wyszukiwania wciąż generują największy ruch na stronach sklepów internetowych.

 

Działania użytkowników na urządzeniach stacjonarnych

Jakkolwiek, zaznaczyć należy, że raport oddaje jedynie sytuację dotyczącą działań użytkowników podejmowanych na urządzeniach stacjonarnych. W przypadku wzięcia pod uwagę również danych dotyczących urządzeń mobilnych, zapewne rezultaty przesunęłyby się nieco w stronę wyników wyszukiwań pochodzących z reklam w sieci.

Jak pokazuje wykres, wpływ Social Media, reklam displayowych oraz mailingu na ilość wejść na stronę sklepów internetowych jest raczej znikomy i oscyluje łącznie w okolicach niecałych 6%. Inaczej kwestia ta wygląda w przypadku wejść bezpośrednich (direct) na poziomie 35,88% oraz wejść z wyników wyszukiwania (search) na poziomie 38,98%.

Interesujące jest również zestawienie dotyczące ruchu generowanego przez reklamy w sieci. W ogólnej relacji, to właśnie płatne wyniki wyszukiwania (paid search) generują większy ruch od reklam displayowych (display ads). Jedynym wyjątkiem jest kategoria dóbr ogólnych.

Zebrane przez SimilarWeb dane pozwalają na zauważenie jeszcze jednej, istotnej z punktu widzenia SEO kwestii, a mianowicie – aż 94,95% wejść pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania. Reszta, czyli 5,05%, pochodzi z reklam w wyszukiwarce.

 

Organiczne wyniki wyszukiwania

Na podstawie tych wyników można śmiało stwierdzić, że SEO wciąż ma się bardzo dobrze i – co najważniejsze – ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedaży osiągane przez sklepy internetowe.

Organiczne wyniki wyszukiwania wciąż generują bardzo duży ruch na stronach, będąc niejednokrotnie głównym jego źródłem, zdecydowanie prześcigając reklamy AdWords lub działania bazujące na Social Media. Dzieje się tak mimo licznych, nieustannie wprowadzanych  zmian oraz wyjątkowo często publikowanych informacji o tym, że organiczne wyniki wyszukiwania przesuwane są coraz niżej (w rezultacie –  mają przez to mieć mniejszą ilość kliknięć).

Planując strategię mającą na celu wypromowanie danego sklepu internetowego nadal warto inwestować w SEO. Skupienie się na uzyskaniu jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania zdecydowanie się opłaca.

Źródło informacji i grafik: Search Engine Land

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55