Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Opublikowany w ostatnim czasie raport SimilarWeb jasno pokazuje, że mimo popularności i wszechobecności social media, to jednak organiczne wyniki wyszukiwania wciąż generują największy ruch na stronach sklepów internetowych.
Jakkolwiek, zaznaczyć należy, że raport oddaje jedynie sytuację dotyczącą działań użytkowników podejmowanych na urządzeniach stacjonarnych. W przypadku wzięcia pod uwagę również danych dotyczących urządzeń mobilnych, zapewne rezultaty przesunęłyby się nieco w stronę wyników wyszukiwań pochodzących z reklam w sieci.
Jak pokazuje wykres, wpływ Social Media, reklam displayowych oraz mailingu na ilość wejść na stronę sklepów internetowych jest raczej znikomy i oscyluje łącznie w okolicach niecałych 6%. Inaczej kwestia ta wygląda w przypadku wejść bezpośrednich (direct) na poziomie 35,88% oraz wejść z wyników wyszukiwania (search) na poziomie 38,98%.
Interesujące jest również zestawienie dotyczące ruchu generowanego przez reklamy w sieci. W ogólnej relacji, to właśnie płatne wyniki wyszukiwania (paid search) generują większy ruch od reklam displayowych (display ads). Jedynym wyjątkiem jest kategoria dóbr ogólnych.
Zebrane przez SimilarWeb dane pozwalają na zauważenie jeszcze jednej, istotnej z punktu widzenia SEO kwestii, a mianowicie – aż 94,95% wejść pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania. Reszta, czyli 5,05%, pochodzi z reklam w wyszukiwarce.
Na podstawie tych wyników można śmiało stwierdzić, że SEO wciąż ma się bardzo dobrze i – co najważniejsze – ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedaży osiągane przez sklepy internetowe.
Organiczne wyniki wyszukiwania wciąż generują bardzo duży ruch na stronach, będąc niejednokrotnie głównym jego źródłem, zdecydowanie prześcigając reklamy AdWords lub działania bazujące na Social Media. Dzieje się tak mimo licznych, nieustannie wprowadzanych zmian oraz wyjątkowo często publikowanych informacji o tym, że organiczne wyniki wyszukiwania przesuwane są coraz niżej (w rezultacie – mają przez to mieć mniejszą ilość kliknięć).
Planując strategię mającą na celu wypromowanie danego sklepu internetowego nadal warto inwestować w SEO. Skupienie się na uzyskaniu jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania zdecydowanie się opłaca.
Źródło informacji i grafik: Search Engine Land
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: