Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 17.02.2011

Rozbudowane nagłówki AdWords dla wzrostu efektywności reklam

Poszerzone nagłówki linków AdWords, ułatwiające korzystanie z internetowych ogłoszeń i zwiększające jednocześnie click-through rate, to najnowsze zmiany wprowadzane przez Google. Rozwiązanie takie jest szczególnie cenne dla właścicieli reklam, gdyż – zgodnie z wynikami badań eye-trackingowych – internauci przeglądając wyniki wyszukiwania najczęściej kierują swój wzrok na obszar strony, obejmujący linki sponsorowane. 

O innowacyjnych rozwiązaniach, które coraz częściej można obserwować na witrynach wyszukiwania Google, zadecydowały wyniki przeprowadzonych przez koncern testów. Badania, mające na celu określenie wysokości współczynnika, wyrażającego procentowy stosunek kliknięć internauty w ogłoszenie do ilości wyświetleń strony (tzw. click-through rate) wykazały, że jest on korzystniejszy dla tych reklam, w których zastosowano długi nagłówek linków.

Co zrobić, by ogłoszenie pokazało się w tej bardziej przemawiającej do internauty formie?
Zgodnie ze wskazówkami Google, przy formułowaniu reklam wystarczy użyć pełnych zdań, zgodnych z zasadami pisowni lub rozdzielić je poprawnie kropką lub średnikiem. W takiej sytuacji, nagłówek  reklamy będzie miał postać jednego, dłuższego zdania lub dwóch krótszych, rozdzielonych myślnikiem.
Poniżej prezentujemy przykład wyglądu linków sponsorowanych po najnowszych zmianach Google:

Modyfikacje w sposobie prezentacji linków AdWords wprowadzone są również z uwagi na wyniki badań, rejestrujących ruchy gałek ocznych internautów podczas ich pracy w sieci. Analizy te wykazały, że większość z nas spogląda na witrynę z wynikami wyszukiwania zgodnie z kształtem litery F. Zjawisko to w języku angielskim określane jest jako 'The F-shaped pattern’. Wyniki badań eye-trackingowych oznaczają, że linki sponsorowane umieszczone na górze strony rezultatów wyszukiwania, są tymi, na których najczęściej, w pierwszej kolejności skupiamy wzrok.

Rozbudowane nagłówki ogłoszeń sponsorowanych to modyfikacja, która, zgodnie ze stanowiskiem Google, na stałe ma funkcjonować na witrynach wyszukiwania. Z uwagi na podobne wyniki testów, dotyczących click-through rate, w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii, przewiduje się, że zmiana ta będzie miała zasięg globalny.
Poprawne i kreatywne określenie usług i oferty sprawi, że reklamy będą jeszcze efektywniej wypełniać swoją funkcję – wzrost liczby odwiedzin na stronie zwiększy ogólną sprzedaż i zysk firmy.

Źródła: SearchEngineLand, ITtechnology

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55