Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Poszerzone nagłówki linków AdWords, ułatwiające korzystanie z internetowych ogłoszeń i zwiększające jednocześnie click-through rate, to najnowsze zmiany wprowadzane przez Google. Rozwiązanie takie jest szczególnie cenne dla właścicieli reklam, gdyż – zgodnie z wynikami badań eye-trackingowych – internauci przeglądając wyniki wyszukiwania najczęściej kierują swój wzrok na obszar strony, obejmujący linki sponsorowane.
O innowacyjnych rozwiązaniach, które coraz częściej można obserwować na witrynach wyszukiwania Google, zadecydowały wyniki przeprowadzonych przez koncern testów. Badania, mające na celu określenie wysokości współczynnika, wyrażającego procentowy stosunek kliknięć internauty w ogłoszenie do ilości wyświetleń strony (tzw. click-through rate) wykazały, że jest on korzystniejszy dla tych reklam, w których zastosowano długi nagłówek linków.
Co zrobić, by ogłoszenie pokazało się w tej bardziej przemawiającej do internauty formie? Zgodnie ze wskazówkami Google, przy formułowaniu reklam wystarczy użyć pełnych zdań, zgodnych z zasadami pisowni lub rozdzielić je poprawnie kropką lub średnikiem. W takiej sytuacji, nagłówek reklamy będzie miał postać jednego, dłuższego zdania lub dwóch krótszych, rozdzielonych myślnikiem. Poniżej prezentujemy przykład wyglądu linków sponsorowanych po najnowszych zmianach Google:
Modyfikacje w sposobie prezentacji linków AdWords wprowadzone są również z uwagi na wyniki badań, rejestrujących ruchy gałek ocznych internautów podczas ich pracy w sieci. Analizy te wykazały, że większość z nas spogląda na witrynę z wynikami wyszukiwania zgodnie z kształtem litery F. Zjawisko to w języku angielskim określane jest jako 'The F-shaped pattern’. Wyniki badań eye-trackingowych oznaczają, że linki sponsorowane umieszczone na górze strony rezultatów wyszukiwania, są tymi, na których najczęściej, w pierwszej kolejności skupiamy wzrok.
Rozbudowane nagłówki ogłoszeń sponsorowanych to modyfikacja, która, zgodnie ze stanowiskiem Google, na stałe ma funkcjonować na witrynach wyszukiwania. Z uwagi na podobne wyniki testów, dotyczących click-through rate, w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii, przewiduje się, że zmiana ta będzie miała zasięg globalny. Poprawne i kreatywne określenie usług i oferty sprawi, że reklamy będą jeszcze efektywniej wypełniać swoją funkcję – wzrost liczby odwiedzin na stronie zwiększy ogólną sprzedaż i zysk firmy.
Źródła: SearchEngineLand, ITtechnology
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: