Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Google
Zacznijmy zatem od nieodłącznego narzędzia, którym posługujemy się codziennie: wyszukiwarki Google. Oto hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w wyszukiwarce w roku 2014 (globalna lista):
1. Robin Williams
2. Mundial 2014
3. Ebola
4. Malaysia Airlines
5. ALS Ice Buckett
6. Flappy Bird
7. Conchita Wurst
8. ISIS (Państwo Islamskie)
9. Frozen (film Kraina Lodu)
10. Igrzyska w Soczi
W Polsce najpopularniejszymi hasłami wpisywanymi w wyszukiwarkę Google były:
1. Anna Przybylska
2. Mundial 2014
3. Conchita Wurst
4. Krym
5. wybory samorządowe 2014
6. Robin Williams
7. Ukraina
8. Top model
9. Soczi
10. gender
Co te wyszukiwania mówią o nas – o użytkownikach? To kolejna z wielu refleksji, które z pewnością towarzyszą niejednemu. Polecamy także obejrzenie filmu Google – Year in Search 2014.
YouTube
Na Blog Google Polska znajduje się także podsumowanie roku 2014 na portalu YouTube. Wśród najchętniej oglądanych filmów/klipów/nagrań przez polskich użytkowników YT znalazły się między innymi:
– Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)
– Piosenka dla dzieci Kaczuszki, Kaczuchy
– Sia – Chandelier (Official Video)
– Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
i inne.
Również polecamy obejrzenie (a przede wszystkim wysłuchanie) muzycznego podsumowania YouTube:
Miliony wyświetleń i udostępnień były w minionym roku wielkim osiągnięciem dla wszystkich z listy TOP. To się nazywa dobra reklama!
Ponadto, w 2014 było głośno również o akcji #jedzjablka, która zdobyła ogromną popularność szczególnie w cyberprzestrzeni. Do akcji przyłączyło się wielu internautów, a także liczne gwiazdy, celebryci i…politycy, którzy jednocześnie ocieplili dzięki temu swój wizerunek.
Dużą popularnością cieszyło się także objęcie przez Donalda Tuska stanowiska Przewodniczącego Rady Europejskiej.
(źródło: Twitter)
Komu rozgłos nie przyniósł jednak sukcesu? Zapoznajcie się z wybranymi wpadkami firm w social media w 2014 roku. Informacje zaczerpnięte z bloga Social Press, na którym co roku udostępniany jest artykuł o największych wpadkach firm w mediach społecznościowych.
Dilmah vs Lipton
(źródło: Social Press)
Zdjęcie profesjonalne i tematyczne – idealne na profil w social media dla producenta herbaty. Na fanpage’u firmy Lipton znalazła się fotografia, która doskonale wpisuje się w te ramy. Szkoda tylko, że zdjęcie pochodzi od konkurencji – przedsiębiorstwa Dilmah Tea.
Błąd w Matrixie
(źródło: Social Press)
Czy żarty dotyczące łamania nóg pracownikom są na miejscu? Nie mam to oceniać. Mamy nadzieję, że u montera wszystko w porządku.
Rozmowy w Orange
Na fanpage’u Orange można było znaleźć wpis:
(źródło: Social Press)
…którego wytłumaczenie było następujące:
(źródło: Social Press)
Działo się 🙂
My natomiast dziękujemy, że byliście z nami w minionym roku i zapraszamy do owocnej współpracy w roku 2015!
Źródła: Blog Google Polska, Social Press, YouTube, Twitter
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: