Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Podróżnicy www Według badań prawie 78% ankietowanych przyznało, że Internet stanowi dla nich źródło informacji o celu podróży, ofertach biur turystycznych czy noclegach. Blisko połowa respondentów wykorzystuje Sieć do kupowania usług turystycznych i tylko nieco mniej (46%) do ich rezerwowania. Najchętniej z możliwości Sieci korzystają młodzi ludzie, ale zaskakującym rezultatem był także stosunkowo wysoki odsetek osób starszych rezerwujących oraz kupujących usługi turystyczne online.
Internet na usługach turystyki Planowanie wyjazdu to zazwyczaj złożony proces. Składają się na niego czynności związane z zapewnianiem transportu do miejsca wypoczynku i z powrotem oraz noclegów i wyżywienia. Są to podstawowe potrzeby, które odbijają się na statystykach w poszukiwaniach internetowych usług turystycznych. Największym zainteresowaniem cieszą się rezerwacje noclegów, co dotyczy przeglądania, porównywania i bukowania miejsc w hotelach, pensjonatach oraz innych obiektach noclegowych. Kolejnym istotnym celem przygotowań do podroży jest znalezienie najbardziej optymalnej formy transportu. W tym wypadku Polacy przeszukują oferty przelotów, w mniejszym stopniu wynajmu aut oraz jachtów. Wielu turystów pragnie zmniejszyć problemy z planowaniem wakacji do minimum, w związku z czym przeszukują oferty biur podróży.
Źródło: Interaktywnie.com
Last i first minute Proces planowania rozpoczyna się średnio na 6-12 miesięcy przed wyjazdem, z uwagi na stosunkowo duży wydatek, jakim są wakacje dla całej rodziny. W związku z tym rodziny często korzystają z okazyjnych cen czy promocyjnych ofert jak first minute bądź rabat udzielany dla rodzin z dzieckiem. Istnieje także grono osób, które z wyborem destynacji czeka do ostatniej chwili, pragnąc skorzystać z propozycji last minute. Polscy Internauci łowią okazje także w innej formie, jak np. programy lojalnościowe, grupony, itp.
Umiarkowanie czy egzotycznie? Zdecydowana większość respondentów zgodnie przyznała, że na wyjazdy urlopowe decyduje się w okresie tzw. sezonu. Poza zwyczajowym okresem wakacyjnym na wypoczynek decyduje się mniej osób, jednak różnica stopni procentowych nie jest drastyczna. Wśród ankietowanych większość spędza wakacje w Polsce lub w Europie, tylko niewielki procent (22%) decyduje się w sezonie na podróż na inny kontynent. W przypadku turystów korzystających z dni wolnych poza sezonem więcej osób wybiera podróże po Europie niż po kraju, zaś na inne kontynenty udaje się aż 36% badanych.
Źródło: Interaktywnie.com
Opinie i zdjęcia Polacy przy wyborze oferty turystycznej coraz chętniej kierują się także opinią na temat danego hotelu, linii lotniczej czy atrakcji turystycznych. Wielu, zwłaszcza starszych ludzi, ceni komfort podczas pobytu i nie decyduje się od razu na najtańszą propozycję. Coraz chętniej sprawdzają zdjęcia umieszczone nie tylko w folderze reklamowym, ale też wykonane przez Internautów, którzy byli w danym miejscu. W grupie najmłodszych ankietowanych decydującą rolę odgrywa koszt, dostępność terminów oraz lokalizacja.
Źródła: Interaktywnie.com
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: