Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Im wyższa jakość reklamy, tym niższa cena, swobodne ustalanie kosztów– czy to możliwe? W kampanii linków sponsorowanych AdWords właśnie tak może wyglądać płatność za Twoją reklamę.
Kampania internetowa ma między innymi tę zaletę, że koszt kalkulowany jest na podstawie skuteczności reklamy.
W systemie AdWords oceniane jest to według trzech kryteriów:
– dziennego budżetu – sumy, jaką chcesz wydać dziennie na promocję Twojej strony www poprzez linki sponsorowane. Oznacza to, że reklama będzie wyświetlana codziennie na maksymalną kwotę, a więc najczęściej, jak to tylko możliwe. Kwotę tę ustala reklamodawca. Można ją zmieniać w dowolnym czasie.
– cen ofertowych:
CPC – w przypadku kampanii kierowanych na słowa kluczowe, gdzie płacisz za każde kliknięcie w link, dokonane przez internautę rzeczywiście zainteresowanego promowaną ofertą; lub CPM – za każde tysiąc wyświetleń dla każdej grupy reklam lub miejsca wyświetlenia (witryn partnerskich Google);
– Wyniku Jakości – określa on minimalną cenę ofertową, jaką trzeba zapłacić, by reklama była widoczna. Wyznaczany jest m.in. na podstawie CTR słowa kluczowego, trafności tekstu, historii słowa kluczowego. To jest ten czynnik, dzięki któremu można zoptymalizować koszty – im lepszy Wynik Jakości, tym niższy poziom ceny ofertowej.
Każdy reklamodawca posiada swoje konto AdWords, na którym znajdzie wskazówki, jak ustalać optymalny budżet kampanii, gwarantujący największą widoczność reklam. Informacje te oparte są na dokładnej analizie historycznych danych na temat kliknięć w słowa kluczowe tego typu, na jakie wyświetlany jest Twój link. Jeżeli ustalony budżet dzienny będzie niższy niż zalecany, link będzie wyświetlany z przerwami, ale w taki sposób, by był widziany przez zainteresowanego internautę.
Specjaliści AdWords pomagają dobrać najtrafniejsze wyrażenia kluczowe, zredagować tekst reklamy oraz optymalizować jakość kampanii tak, by reklamodawca miał pewność, że płaci za skuteczność.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: