Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
The 2012 YouTube Ads Leaderboard to lista reklam, które w przeciągu ostatnich 12-stu miesięcy zdobyły największą publiczność łącząc w sobie promocję płatną, jak również naturalne wyszukiwanie. Razem zdobyły ponad 200 milionów wyświetleń, co ostatecznie potwierdza ich popularność, jakość i skuteczność.
W rankingu znalazły się filmy wielkich marek, które na swoje reklamy zwykle wydają duże pieniądze. Co ciekawe prym wiodą produkcje branży motoryzacyjnej od Fiata, Toyoty, Audi, Chevroleta, czy Volkswagena. Na pierwszym miejscu jednak znalazł się niesamowity spot Nike pt. My Time Is Now, który zdumiewa swoim rozmachem, jakością i charakterystycznym humorem. W reklamie wzięli udział najlepsi piłkarze i trenerzy świata, a także „zwykli” widzowie. Pomysł prosty, ale przez ponad trzy minuty śledzimy z zapartym tchem to co dzieje się na ekranie. Nic więc dziwnego, że reklama Nike zdobyła do dziś ponad 21 milionów wyświetleń.
Drugie miejsce na liście również zajęła reklama związana ze sportem – tym razem z koszykówką. W spocie Pepsi Max wziął udział Kyrie Irving – wschodząca gwiazda NBA. Przebrany za starszego pana dzielnie radzi sobie na osiedlowym boisku z „młodszymi” kolegami. Przekaz jest prosty i oczywisty.
Na najniższym stopniu podium z blisko 18 milionami wyświetleń znalazł się Volkswagen i jego The Bark Side. Niezwykle zabawna reklama, w której ani przez chwilę nie pojawia się żadne auto! Słyszymy tylko szczekanie psów pod melodię z filmu „Gwiezdne Wojny”. Zgrabnie podsumowujące hasło dopełnia całość.
Sądząc po wynikach należy przyznać, że w branży reklamowej (a zwłaszcza w Internecie!) wciąż liczą się kreatywność i pomysłowość. Nie można jednak zapominać o tym, że wielkie marki przeznaczają na swoje spoty coraz większe środki. Oby w przyszłości przynosiło to równie ciekawe efekty.
The 2012 YouTube Ads Leaderboard do obejrzenia poniżej:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: