Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 17.11.2009

Ranking reklam Google AdWords

Konsekwencją wysokiego wyniku jakości konkretnego słowa kluczowego oraz wysoko zalicytowanej stawki CPC (czyli kwoty, którą chcemy zapłacić za konkretne kliknięcie internauty w link sponsorowany) są najwyższe miejsca w rankingu reklam. Ów ranking to zestawienie płatnych linków w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonego wyrażenia kluczowego w Google. Najlepiej oceniana przez Google reklama zajmuje pierwsze miejsca na marginesie z prawej strony. Link z nieco niższym rankingiem (wynik jakości słowa kluczowego + CPC) zostaje uplasowana na drugim miejscu. I tak aż do ósmego miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Sytuacja zmienia się nieco, gdy Google przyznaje nagrodę, czyli miejsce ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania, na podświetlonym tle. Najwyższe miejsca w rankingu – powyżej wyników naturalnych – zajmują maksymalnie trzy reklamy. Z boku – z prawej strony – mamy kolejne linki, maksymalnie może być ich osiem. Na kolejnych podstronach sprawa ma się podobnie i dzieje się tak, aż wyczerpie się lista płatnych linków.

Ciekawym elementem rankingu reklam jest powtarzalność linków w zestawieniu na stronie głównej i podstronach. Przykład: przy dwudziestu pięciu linkach sponsorowanych, z których siedem kwalifikuje się do najwyższym miejsc w rankingu, indeks reklam może wyglądać następująco:

tabela

Z powyższego – przykładowego – zestawienia widać wyraźnie, że Google dodatkowo nagradza reklamy z najwyższym rankingiem prawem do pojawiania się na kolejnych podstronach wyników wyszukiwania. Link sponsorowany z najwyższym rankingiem może pojawić się na kilku podstronach. Oczywiście cena takiego linku, mimo początkowej, wysokiej licytacji, odpowiada wartości, którą dana – kolejna podstrona – „wyznacza” linkom w tym właśnie miejscu. Zatem najwyższe CPC nie oznacza tylko wysokich kosztów kliknięcia. Wysokie CPC pozwala na… poważne oszczędności w koncie AdWords. Przy jednoczesnej dużej częstotliwości wyświetlania reklam.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55