Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Konsekwencją wysokiego wyniku jakości konkretnego słowa kluczowego oraz wysoko zalicytowanej stawki CPC (czyli kwoty, którą chcemy zapłacić za konkretne kliknięcie internauty w link sponsorowany) są najwyższe miejsca w rankingu reklam. Ów ranking to zestawienie płatnych linków w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonego wyrażenia kluczowego w Google. Najlepiej oceniana przez Google reklama zajmuje pierwsze miejsca na marginesie z prawej strony. Link z nieco niższym rankingiem (wynik jakości słowa kluczowego + CPC) zostaje uplasowana na drugim miejscu. I tak aż do ósmego miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Sytuacja zmienia się nieco, gdy Google przyznaje nagrodę, czyli miejsce ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania, na podświetlonym tle. Najwyższe miejsca w rankingu – powyżej wyników naturalnych – zajmują maksymalnie trzy reklamy. Z boku – z prawej strony – mamy kolejne linki, maksymalnie może być ich osiem. Na kolejnych podstronach sprawa ma się podobnie i dzieje się tak, aż wyczerpie się lista płatnych linków.
Ciekawym elementem rankingu reklam jest powtarzalność linków w zestawieniu na stronie głównej i podstronach. Przykład: przy dwudziestu pięciu linkach sponsorowanych, z których siedem kwalifikuje się do najwyższym miejsc w rankingu, indeks reklam może wyglądać następująco:
Z powyższego – przykładowego – zestawienia widać wyraźnie, że Google dodatkowo nagradza reklamy z najwyższym rankingiem prawem do pojawiania się na kolejnych podstronach wyników wyszukiwania. Link sponsorowany z najwyższym rankingiem może pojawić się na kilku podstronach. Oczywiście cena takiego linku, mimo początkowej, wysokiej licytacji, odpowiada wartości, którą dana – kolejna podstrona – „wyznacza” linkom w tym właśnie miejscu. Zatem najwyższe CPC nie oznacza tylko wysokich kosztów kliknięcia. Wysokie CPC pozwala na… poważne oszczędności w koncie AdWords. Przy jednoczesnej dużej częstotliwości wyświetlania reklam.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: