Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 14.06.2011

Ramki – atrakcyjne na półce, a nie w Internecie

Ze standardowym przykładem serwisu internetowego zbudowanego na ramkach, mamy do czynienia, gdy widzimy okno przeglądarki podzielone na dwie części: po lewej stronie menu z linkami do podstron, zajmuje około 1/5 szerokości okna, a w pozostałej części, po prawej, wyświetlana jest treść serwisu. Dodatkowo może się ”rzucić w oczy” grafika, która w przypadku stron budowanych w ramkach, rzadko bywa atrakcyjna.

Zalety
Niewątpliwą zaletą ramek jest możliwość nawigacji po stronie internetowej w jednym oknie przeglądarki, na tym jednak kończą się zalety tej metody budowania stron internetowych – nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania.

Wady
Z wykorzystaniem ramek związane są niewątpliwie wady, które bezpośrednio wpływają na ich użyteczność zarówno dla użytkownika strony internetowej (trudności z dodaniem strony do ulubionych, utrudnione drukowanie zawartości strony internetowej), dla robotów wyszukiwarek (problemy z indeksowaniem strony), jak również dla użytkowników i robotów wyszukiwarek (wolne ładowanie strony internetowej). A więc pozycjonowanie rzadko przynosi spodziewany efekt w przypadku stron zbudowanych właśnie na ramkach.

Dostosowanie do wymogów wyszukiwarek
Skupiając się na kwestii optymalizacji pod przyszłą promocję strony w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie, należy niewątpliwie polecić generalną modernizację strony internetowej, jeżeli jest ona zbudowana na ramkach. Roboty wyszukiwarek mają spory problem z indeksowaniem stron, które jako treść otwierają w ramce plik. Jedyna komenda, którą w chwili odwiedzania strony widzi robot wyszukiwarki, to przykładowo:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC „-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN”>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tytuł strony internetowej</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET cols=”20%, 80%”>
<FRAMESET rows=”100, 200″>
<FRAME src=”plik1.html”>
<FRAME src=”plik2.html”>
</FRAMESET>
<FRAME src=”plik3.html”>
</FRAMESET>
</HTML>

gdzie pliki: plik1.html / plik2.html / plik3.html będą wczytywane w okno przeglądarki.

Jak widać, takie rozwiązanie nie daje robotom wyszukiwarek odpowiedniej lektury, którą mogą docenić i dzięki której zostanie doceniona również nasza strona internetowa w rankingu wyszukiwarki.

Rozsądnym rozwiązaniem, jest umieszczenie w kodzie strony znaczników, które będą zawierały cenną lekturę dla robotów wyszukiwarek: Treść. Takie rozwiązanie ma dodatkową zaletę. Nie wszystkie przeglądarki internetowe poprawnie czytają strony zbudowane na ramkach, a w takim przypadku, w przeglądarce umieszczona zostanie treść znajdująca się w znacznikach Treść.

W znacznikach oprócz treści, należy umieścić również linki do podstron, które mają zostać zindeksowane. Nie należy o tym zapominać, ponieważ nawet po wczytaniu treści z pliku, który będzie otworzony w ramce, robot wyszukiwarki nie będzie miał jak z tej strony przejść na kolejne, jeżeli nie będą one zawierały bezpośredniego linku. W ten sposób wzbogacony kod strony internetowej zbudowanej na ramkach powinien wyglądać, jak w podanym poniżej przykładzie:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC „-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN”
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tytuł strony internetowej</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET cols=”20%, 80%”>
<FRAMESET rows=”100, 200″>
<FRAME src=”plik1.html”>
<FRAME src=”plik2.html”>
</FRAMESET>
<FRAME src=”plik3.html”>
<NOFRAMES>
<P>Tutaj trochę tekstu, którym będą mogły się zająć roboty.
Poniżej możemy w punktach wymienić ważne linki do podstron:
<UL>
<LI><A href=”plik1.html”>Anchor text – nazwa linku nr 1</A>
<LI><A href=”plik2.html”>Anchor text – nazwa linku nr 2</A>
<LI><A href=”plik3.html”>Anchor text – nazwa linku nr 3</A>
</UL>
</NOFRAMES>
</FRAMESET>
</HTML>

Nietrudno jest zauważyć, że nie da się, stosując tą metodę, umieścić treści wszystkich podstron serwisu internetowego między znacznikami Treść.

Jest to rozwiązanie doraźne i ma na celu jedynie poprawienie potencjału strony internetowej w pozycjonowaniu, jednak jej maksymalne możliwości można osiągnąć jedynie rezygnując z przestarzałej metody budowania stron jaką są ramki i skorzystanie z najnowszych standardów budowania stron internetowych, które sprawiają, że strona jest przyjazna zarówno dla użytkownika serwisu, jak i dla odwiedzających serwis robotów wyszukiwarek internetowych.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55