Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Co ważne, obok standardowych informacji o firmie można publikować również dodatkowe komunikaty na temat działalności przedsiębiorstwa: informacje o promocjach, godzinach otwarcia, zdjęcia, filmy.
Pierwszym krokiem jest utworzenie konta Google. Można je stworzyć w procesie szybkiej rejestracji, bądź skorzystać z już posiadanego używanego w firmie konta, skonfigurowanego na potrzeby innej usługi Google, np. Analytics lub AdWords.
Formularz wymaga podania następujących danych:
– firma/organizacja: rzeczywista nazwa firmy,
– adres: taki, jaki wpisany by został na karcie pocztowej,
– numer telefonu: wraz z kierunkowym,
– oficjalna witryna internetowa: adres URL maksymalnie do 255 znaków,
– opis: charakterystyka wyróżników firmy, działalności, produktów, usług,
– adres e-mail: umożliwiający sprawną komunikację z firmą,
– kategorie: trafny wybór ułatwi wyświetlenie wpisu o firmie w odpowiedzi na adekwatne wyszukiwanie.
– godziny pracy,
– opcje płatności,
– zdjęcia/filmy,
– atrybuty niestandardowe: od oferowanych marek po informacje o dostępności parkingu.
– bezpłatność,
– dostępność w wybranych krajach, w tym oczywiście w Polsce,
– obowiązek umieszczenia we wpisie adresu pocztowego lub obszaru usługowego,
– przyporządkowanie jednej działalności do jednej lokalizacji (na każdą fizyczną lokalizację powinien przypadać nie więcej niż jeden wpis o firmie),
– wytyczne dotyczące jakości (warunek zatwierdzenia wpisu przez Google),
– rzetelność – zamieszczanie informacji jest weryfikowane przez Google poprzez konieczność potwierdzenia telefonicznie, SMS-em lub drogą pocztową prawa do publikowania informacji o firmie – dzięki temu, w przeciwieństwie do wielu „bezpańskich” miejsc w Sieci, w Google Miejsca dane zamieszczać mogą tylko osoby upoważnione.
Wspomniane wyżej wytyczne dotyczące jakości mają na celu uczynienie z Miejsc Google usługi maksymalnie pożytecznej i skutecznej w zbliżaniu użytkowników i firm.
– Miejsca Google prezentuje jedynie firmy w których możliwy jest kontakt z klientem
– należy publikować tylko te informacje, co do których jest się upoważnionym,
– używanie przez wszystkich uprawnionych do danego wpisu jednego, wspólnego adresu e-mail, identyfikującego firmę,
– publikowane informacje muszą być zgodne ze stanem faktycznym,
– informacyjny charakter wpisu i nazwy firmy – nie należy wzbogacać ich hasłami reklamowymi,
– nazwa firmy powinna zawierać … tylko nazwę firmy (nie należy w tym polu eksponować dodatkowych informacji),
– lokalizacja powinna być dokładna i zgodna z prawdą,
– jako adresu pocztowego firmy nie wolno podawać skrytek pocztowych,
– nie należy mnożyć wpisów o firmie, niezależnie od liczby biur w różnych lokalizacjach,
– firmy obsługujące duży obszar mogą jako lokalizację podać adres centrali, jednocześnie oznaczając obsługiwane obszary,
– nie należy w polu adresu zamieszczać żadnych nie powiązanych z adresem informacji,
– należy podać najbardziej adekwatny do kontaktu z klientami numer telefonu oraz najtrafniej charakteryzującą firmę witrynę internetową; nie należy przy tym podawać numerów ani adresów www powodujących przekierowania,
– należy konkretnie i zwięźle określić jedną kategorię działalności, korzystając na przykład z sugestii zawartych w formularzu, pamiętając, by nazwa kategorii nie była przemyconym słowem kluczowym z lokalizacją (np. szpital Wrocław); szczegółowe informacje o produktach należy zamieścić w opisie bądź w polu atrybutów niestandardowych.
Stwierdzone naruszenie powyższych wytycznych skutkuje zawieszeniem lub usunięciem wpisu. Prawidłowe nowe wpisy są weryfikowane publikowane w ciągu 24 godzin, akceptacja aktualizacji i usuwania może potrwać do 2 tygodni. W międzyczasie na koncie mogą pojawić się statusy Wymaga działania lub Oczekujący, co oznacza konieczność uzupełnienia czynności podjętych na koncie bądź – że dane są w trakcie przetwarzania.
Na jakiej pozycji wśród wpisów w Miejscach Google znajdzie się dana firma? To zależy od trafności opisu w stosunku do zapytania internauty oraz zlokalizowania geograficznego pytającego – tak, by internaucie było naprawdę blisko do firmy, której szuka.
Prawdziwie pasjonującym wątkiem jest natomiast korelacja rankingu w Miejscach Google oraz Mapach z pozycją na liście wyników wyszukiwania. Po ostatniej znaczącej zmianie sposobu prezentacji wyników wyraźnie widać, że lista rankingowa Miejsc Google ma wpływ na pozycjonowanie strony w naturalnych wynikach. Mimo utrzymywania algorytmu w ścisłej tajemnicy, specjaliści dostrzegają, że korelacja zachodzi szczególnie przy dobraniu słów kluczowych uwzględniających obszar działania i główną siedzibę pozycjonowanej firmy. Obecność w Miejscach i Mapach Google stanowi więc silny atut w pozycjonowaniu strony w najpopularniejszej wyszukiwarce.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: