Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:50 min Ikona 05.03.2009

Pozycjonowanie „długich ogonów” i licznych fraz

Pies, dom, szklanka – tak proste słowa to pierwsze słowa, jakie wypowiadamy. Podobnie proste frazy wpisujemy jako zapytanie w okienko wyszukiwarki. Jeśli chcemy jeść, piszemy „pizza”, jeśli iść na dobry film – „kino”, itd., itp.

Ale czy zawsze otrzymujemy satysfakcjonującą odpowiedź zwrotną? Czy wśród czołowych wyników na pewno trafimy na pizzerię czy kino w naszym mieście? Nie – na „pizza”, „kino” wyświetlą się setki tysięcy czy nawet miliony wyników, adekwatnych do miejscowości od Bałtyku po Tatry… dlatego internauci precyzują zapytania, a firmy dążące do wypromowania wśród wyników własnej oferty – do pozycjonowania się na frazy precyzyjne, co znaczy także – rozbudowane.

Pisaliśmy o tym niedawno (Wyrafinowane zapytania), czas na wyczerpujące wyjaśnienie, dlaczego z perspektywy marketingowej i pozycjonerskiej pozycjonowanie „długich ogonów” przynosi satysfakcjonujące, długofalowe korzyści.

1.  Wzrost liczby konwersji
Przede wszystkim, konkretne, nawet niszowe, zapytanie charakteryzuje użytkownika, który wie, czego chce – że chce taniej pizzy w Warszawie, kina w Radomiu itp., itd. Taki zdecydowany internauta, po otrzymaniu wyników adekwatnych do zapytania, podejmuje decyzje konsumencką – zamawia pizzę, rezerwuje bilet. Prawdopodobieństwo konwersji wzrasta więc wielokrotne przy promowaniu swojej strony WWW na konkretne, zdecydowane zapytania.

2. Rozpoznanie wszystkich źródeł odwiedzin strony przez klienta
Dobrze skomponowana lista wyrażeń kluczowych to taka, którą buduje się w oparciu o analizę postaw użytkowników i językowych właściwości stosowanych zapytań. Dobre frazy dobierane są na zasadzie skojarzeń – tych skojarzeń, którymi kierują się użytkownicy.

Coraz częściej zdarza się, że internauci próbują „pytać” wyszukiwarkę na podobieństwo pytań języka naturalnego. To zbliża nas do wyszukiwarki przyszłości – wyszukiwarki semantycznej, która będzie odpowiadać na złożone i bardzo precyzyjne pytania. Pozycjonowanie dziś na „długie ogony” jest więc pozycjonowaniem jutra.

3. Szybsze i lepsze efekty pozycjonowania wyrażeń prestiżowych
W sytuacji, gdy reklamodawca chce być widoczny w wynikach po wpisaniu frazy ogólnej i bardzo konkurencyjnej, czyli prestiżowej, pozycjonowanie strony na wyrażenia rozbudowane pozwala na osiągnięcie szybszych efektów w pozycjonowaniu prestiżowych słów kluczowych. Przyczyna jest prosta: prestiżowa fraza jest częścią „długiego ogona”. Pozycjonując „długi ogon”, linkujemy także do frazy prestiżowej.

Przy olbrzymiej konkurencyjności ofert zamieszczanych w Internecie oraz wobec rosnącego zainteresowania przedsiębiorców pozycjonowaniem witryn internetowych, wypromowanie strony na frazę prestiżową jest zadaniem ambitnym i wymagającym długodystansowego podejścia. Pozycjonowanie ”długiego ogona” wspiera pozycjonowanie „prestiży” i jest fundamentem długofalowej promocji – jedynej opłacalnej promocji.

4. Szeroka strategia – szerokie oddziaływanie
Jeżeli pozycjonowanie jednego „długiego ogona” podnosi efektywność pozycjonowania frazy prestiżowej, to przy doborze do pozycjonowania kilku – kilkunastu „długich ogonów” znacznie zwiększamy skuteczność i szybkość pozycjonowania głównej frazy. Im więcej, tym lepiej – to logiczne.

5. Bezpieczeństwo pozycjonowania
Rozbudowane wyrażenia kluczowe tworzą bezpieczny fundament pozycjonowania. Biorąc pod uwagę obecne algorytmy wyszukiwarek, działanie filtrów oraz „banowanie” stron zbyt agresywnie lub nieetycznie promowanych, pozycjonowanie serwisu wyłącznie na prestiżowe wyrażenie niesie niebezpieczeństwo zniknięcia z indeksu wyszukiwarek! Natomiast jeżeli nasza strona widoczna jest po wpisaniu wielu wariantów zapytania, prawdopodobieństwo, że zostanie „zbanowana” na wszystkie – jest znikome.

6. Branding, czyli budujemy wizerunek w Sieci
Być wysoko na jedną czy dwie frazy – to sukces marketingowy w Sieci. Ale być wysoko na kilka czy kilkanaście wyrażeń – to już prawdziwa ekspansja i dominacja na rynku e-commerce! Rośnie przecież świadomość marki, jeżeli potencjalny klient widzi tę samą stronę WWW wśród top wyników po wpisaniu różnych zapytań. A wizerunek to kapitał symboliczny o olbrzymim potencjale marketingowym.

Pozycjonowanie licznych wyrażeń niesie znaczące korzyści, przytoczone w skrócie powyżej. Jest czasochłonne i pracochłonne. Jednak odpowiedzialne podejście do e-biznesu, do marketingu w wyszukiwarkach, do klienta wymaga podjęcia zadania pozycjonowania na każdą frazę, która niesie zysk dla reklamodawcy.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55