Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Ktoś inny zweryfikował Twoją firmę? – Automatyzacja procesu odzyskiwania własności wizytówek w Google Moja Firma
Opublikowano: 28-03-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:55 min

Chcesz pozycjonować swoją stronę lokalnie, lecz nie wiesz, kto zweryfikował wizytówkę Twojej firmy na Mapach Google. Chciałbyś odzyskać do niej dostęp, ale słyszałeś, że to trudny i żmudny proces? Gigant z Mountain View wyciąga rękę do przedsiębiorców, którzy chcą odzyskać możliwość zarządzania wpisem w Google Moja Firma. Jak wygląda i co zmieniło się w procesie odzyskiwania zweryfikowanych wizytówek?

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.13 - (8 głosów)
Przewodnik po Google Moja Firma 2.0
Opublikowano: 09-03-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 9:45 min

Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych!

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.60 - (10 głosów)
31 marca 2017 – zamknięcie Google Map Makera
Opublikowano: 06-03-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Breaking news!!! Towarzyszył wielu użytkownikom Map Google od 2008r. Teraz kreator Map na dobre znika z listy produktów giganta z Mountain View, o czym Google poinformowało już kilka miesięcy temu, a w czwartek wieczorem potwierdziło dokładną datę wycofania narzędzia. Co stanie się jednak z możliwością edycji map? Czy użytkownicy Google Map Makera dostaną nowe narzędzie, dzięki któremu dalej będą mogli współtworzyć Mapy Google?

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.50 - (6 głosów)
8 porad SEO Copywritera
Opublikowano: 28-02-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min
Budzisz się rano, robisz kawę, a na słoiku: „content”… otwierasz gazetę, a tam: „content”… jedziesz autobusem, wyglądasz przez okno, tam billboard a na nim: „content”… otwierasz książkę, a tam… no, już chyba wiadomo do czego zmierzam: content jest dosłownie wszędzie. Dlaczego miałoby być inaczej w  pozycjonowaniu? Jak w takim razie pisać, żeby zainteresować? Jak nie zanudzić i nie zniechęcić czytelnika?
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Nowe SEO - pozycjonowanie skupione na użytkowniku
Opublikowano: 31-01-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Tak, to kolejny tekst o tym, że powinniśmy się skupić – również w SEO – na użytkowniku i jego potrzebach. Zgadza się, nie jest to nowość, ale trend, o którym od dłuższego czasu mówi się nie tylko w naszej branży. Oczywiście, pokażę kilka zmian i trendów w wyszukiwarkach, które jednoznacznie wskazują, że skupienie na użytkowniku jest koniecznością. I tak, postaram się przekonać pozostałą garstkę niedowiarków, że pozycjonowanie to nie tylko ograniczona lista fraz i schemat standardowych działań optymalizacyjnych.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Co czeka pozycjonowanie w 2017 roku?
Opublikowano: 29-12-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 5:20 min
Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu?
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Osobny indeks mobilny Google już wkrótce?
Opublikowano: 02-11-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Już od dłuższego czasu Google bawi się myślą o stworzeniu osobnego indeksu mobilnego. Choć „bawi się” to może jednak za mało powiedziane, skoro pracujący w Google Gary Illyes przekazał niedawno, że odrębny indeks mobilny może powstać w ciągu "miesięcy". I choć wiemy, że w przypadku Google „miesiące” mogą łatwo zmienić się w „lata”, bez wątpienia coś jest na rzeczy – i warto się temu przyjrzeć bliżej.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
5 sposobów na uniknięcie duplikatów
Opublikowano: 06-10-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Duplikat treści (z ang. duplicate content) to skuteczna przeszkoda w osiągnięciu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Pod pojęciem duplicate content rozumiemy każdy rodzaj treści występującej pod więcej niż jednym adresem URL. To nie tylko tekst, ale także filmiki, grafika czy pliki PDF. Wielu właścicieli serwisów internetowych publikuje fragmenty tych samych treści w katalogach branżowych czy stronach typu YP (yellow pages, ang. żółte strony - serwisy dostarczające informacje o firmach, produktach i usługach). Nie są świadomi, jak bardzo szkodzą swojej domenie i pozycjonowaniu.

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.25 - (12 głosów)
Blogowanie służy pozycjonowaniu!
Opublikowano: 29-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:10 min

Osiągnięcie sukcesu w internecie jest zazwyczaj jednoznaczne z sukcesem biznesowym, dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców rezygnuje z klasycznych narzędzi marketingowych i daje się "złapać w sieć". Ale jak dać się zauważyć Internaucie i w jaki sposób wyrobić sobie markę? To proste – poprzez przygotowanie odpowiednio wyważonej mikstury, której głównymi składnikami będą pozycjonowanie i content marketing, a w tym konkretnym przypadku – blogowanie. Blogowanie, które z SEO bardzo się lubi.

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Pingwin 4.0 - aktualizacja algorytmu Google
Opublikowano: 23-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min
Długo wyczekiwana aktualizacja algorytmu Pingwin wreszcie została oficjalnie potwierdzona przez Google! Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji inżynierowie Google zakończyli testy i rozpoczęli wprowadzanie tego jednego z najgroźniejszych algorytmicznych zwierząt wyszukiwarki. Co ważne, algorytm będzie wprowadzony na całym świecie we wszystkich językach.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (14 głosów)
Robots.txt - plik z instrukcjami dla robotów sieciowych
Opublikowano: 13-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 6:10 min

W pierwszej części cyklu o Googlebocie wspominałem o pliku robots.txt, będącym swego rodzaju „przewodnikiem” dla robotów sieciowych w procesie indeksowania naszej witryny. Optymalizacja tego pliku wpływa również na efektywność wykonywanego przez boty deep/main crawla. W sieci można spotkać wiele faktów i mitów na temat pliku robots.txt. Poniżej postaram się w najprostszy możliwy sposób przybliżyć czym jest robots.txt, dlaczego odgrywa ważną rolę, a także jak go tworzyć i optymalizować.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.83 - (6 głosów)
Kary ręczne za podlinkowane widgety
Opublikowano: 12-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się