Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Wizualny podgląd, czyli kartkujemy wyniki
Opublikowano: 12-11-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min

Kolejne przyspieszenie – Google wprowadziło wizualną prezentację wyników wyszukiwania, który umożliwia szybki podgląd zawartości danej strony. Wystarczy kliknąć lupę, która pojawia się przy wyniku wyszukiwania, aby zobaczyć stronę bez potzreby klikania i wchodzenia na nią. Google porównuje to z kartkowaniem kolorowego magazynu.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.50 - (6 głosów)
Jeszcze więcej szczegółów o linkach do Twojej witryny
Opublikowano: 22-10-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Dzięki ostatniej aktualizacji w Narzędziach dla Webmasterów Google mamy możliwość czerpania jeszcze bardziej szczegółowych informacji o linkach przychodzących do naszej witryny. Dane o linkach znajdują się w zakładce Linki do Twojej  witryny w sekcji Twoja witryna w sieci i  podzielone są na 3 grupy. Aktualizacja tej sekcji Narzędzi dla Webmasterów Google z pewnością ułatwi analizę linków przychodzących do skonfigurowanej witryny.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.00 - (6 głosów)
Ostatnio wprowadzone udogodnienia w Narzędziach dla Webmasterów Google
Opublikowano: 06-09-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Google nieustannie dodaje nowe funkcjonalności oraz rozszerza zakres informacji pokazywanych w Narzędziach dla Webmasterów Google, a to wszystko w celu łatwiejszego i szybszego zarządzania witrynami. Oprócz nowych narzędzi diagnozowania problemów z indeksowaniem stron oraz innych przydatnych danych, Google wprowadza udogodnienia w samym korzystaniu z narzędzi. W tym artykule przedstawię ostatnio wprowadzone aktualizacje.

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.50 - (4 głosy)
Mapy witryny wideo – część 2 – protokół Sitemap
Opublikowano: 26-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Jako przykład wpisu w mapie witryny wideo, w którym użyto tagów specyficznych dla filmów wideo, Google podaje następującą mapę. Kilka podanych pól to opcje dodatkowe, zawierają jednakże wartościowe meta dane. Warto zauważyć, że w przypadku rozbieżności między treścią na stronie z filmem a mapą Google może przy indeksowaniu uwzględnić dane ze strony.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Mapy witryny wideo – część 1
Opublikowano: 25-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Statyczne treści są często nie do zastąpienia – ale miło urozmaicić je materiałem graficznym lub wideo. Użycie grafik czy filmów oznacza oczywiście konieczność ponownego przemyślenia serwisu pod kątem SEO. Centrum Pomocy dla Webmasterów Google dostarcza szczegółowych wytycznych na temat tworzenia mapy witryny wideo z uwzględnieniem zasad rządzących indeksacją takich stron w wyszukiwarkach.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (2 głosy)
WWW musi żyć
Opublikowano: 19-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Na Internet nie ma jednej, prostej i sprawdzonej recepty, na sukces w Sieci – jedynie słusznej metody. Regułą jest tylko ciągła zmiana. Jak często treść aktualizować? Jak często cokolwiek w firmie się zmienia, na rynku i w oczekiwaniach klientów… są zalecenia, by robić aktualizacje nawet do 3 razy w tygodniu – jest to naturalnie łatwiejsze w przypadku złożonych witryn z wieloma podstronami i bogatymi w zróżnicowaną treść.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.33 - (3 głosy)
Frazy kluczowe kluczem sukcesu
Opublikowano: 18-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 5:15 min

Bez fraz kluczowych nie ma kampanii SEO, nie ma promocji strony w internecie. Jak właściwie je wybrać? Jest kilka „szkół” mówiących, jak się do tego zabrać. Najważniejsze jest to, abyśmy spróbowali postawić się w sytuacji potencjalnego kupca / klienta. Bez tego nie da się dobrać właściwego zestawu. Nasz docelowy odbiorca nie zawsze orientuje się w naszej branży.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Wyszukiwarki - kontekst rosyjski
Opublikowano: 30-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Google - to z pewnością niekwestionowany lider na polskim, a także światowym rynku wyszukiwarek nie w każdym kraju jest monopolistą. Więcej na ten temat pisaliśmy kilka dni temu , a jak sytuacja kształtuje się na rosyjskim rynku? Nasi wschodni sąsiedzi wciąż mocno opierają się urokowi Google, poszukując informacji przede wszystkim w wyszukiwarce Yandex.ru.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Jednorożec od W3C
Opublikowano: 30-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Dotychczas organizacja W3C udostępniała oddzielne narzędzia do walidowania stron internetowych. Osobny walidator służył do sprawdzenia kodu HTML, inny do arkuszy CSS. Dostępne były również narzędzia do analizy strony pod kątem urządzeń mobilnych, a także do sprawdzenia funkcjonowania kanałów RSS zawartych na stronie. Pod nazwą "Jednorożec" organizacja W3C zebrała wszystkie te walidatory w jeden.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.33 - (3 głosy)
Google jest wszędzie? A może jednak nie...
Opublikowano: 20-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min

Zastanawiacie się, czy na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania - jak to się dzieje w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista "Googlowską mapę świata". Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój tego sektora, m.in. zmiany algorytmów, które zwiększają trudność  pozycjonowania oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Wpływ social media na SEO
Opublikowano: 15-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Środowiska marketingowe w Stanach Zjednoczonych wzięły udział w badaniu Marketing Sherpa "Social Media's Impact on SEO" mającym na celu ustalić korzyści płynące z integracji działań marketingowych na portalach społecznościowych i pozycjonowania. Jak pokazało badanie, aż 69% respondentów ocenia pozytywnie wpływ social media na pozycję w wyszukiwarce.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Czy wybór dostawcy usług hostingowych może mieć wpływ na wyniki pozycjonowania?
Opublikowano: 02-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Ze względu na częste zmiany algorytmów Google, warto brać pod uwagę wszystkie kwestie związane z naszą stroną internetową. Zalicza się do nich także wybór dostawcy usług hostingowych. W tekście znajdziesz przydatne informacje poświęcone hostingowi, a  także elementy, na które koniecznie musisz zwrócić uwagę podczas szukania w sieci miejsca dla swojej strony.

Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się