Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Efekty stosowania SWLi
Opublikowano: 17-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

O SEO zgodnym i niezgodnym z wytycznymi wyszukiwarek można szeroko teoretyzować - ale zagadnienie metod pozycjonowania ma wymiar bardzo praktyczny. Odczuwalne jest to szczególnie, gdy stronę promowaną dyskusyjnymi metodami spotka kara w postaci zafiltrowania w wynikach czy usunięcia z indeksu. New York Times donosi o przypadku odkrycia przyczyn spektakularnego sukcesu w wynikach jednej ze stron internetowych. Odkrycie SWL-i i manipulowania parametrem PageRank przyniosło szybko i drastyczną reakcję ze strony Google.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.40 - (10 głosów)
Numerowanie wyników - skuteczna kontrola nad pozycjami
Opublikowano: 03-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Numerowanie wyników wyszukiwania jest możliwe dzięki dodatkom do internetowch przeglądarek.  Cieszą się one rosnącą popularnością ze względu na liczne udogodnienia, jakie przynoszą: zwiększenie komfortu poruszania się w sieci dla internautów i większa łatwość monitorowania widoczności serwisu w wynikach przez właścicieli stron. Do wykorzystania jest wiele rodzajów wtyczek, dostępnych w sieci, na przykład Google Ordered List.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.91 - (11 głosów)
Nagłówek 503 pomocny, gdy serwis jest niedostępny
Opublikowano: 31-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Przestój w funkcjonowaniu strony internetowej to często sytuacja bardzo negatywnie rzutująca na działanie danego biznesu internetowego. Może mieć wpływ również na pozycjonowanie, a konkretnie na stabilność pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ponieważ sytuacja przerw w dostępności strony zdarza się często z przyczyn obiektywnych, warto znać możliwości przeciwdziałania.

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.42 - (12 głosów)
Zmiana algorytmu Google
Opublikowano: 31-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Kolejna zmiana algorytmu wyszukiwarki Google - ma na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania i utrudnienie życia tym właścicielom stron i pozycjonerom, którzy promują strony www w sposób niezgodny z wytycznymi. O konsekwencjach zmiany algorytmu oraz przyświecających temu ideach sporo można dowiedzieć się od Matta Cuttsa, osoby dobrze poinformowanej o planach i zasadach Google.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.22 - (9 głosów)
Skąd się biorą różnice w wynikach wyszukiwania?
Opublikowano: 25-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Temat gorący i zawsze aktualny w pozycjonowaniu: różnice w rankingu wyszukiwania w zależności od pory dnia, a nawet komputera, z którego się korzysta. Wyjaśnieniem jest specyfika funkcjonowania wyszukiwarki, uzależnionej od róznych centrów danych (Data Center),  sposób jej zdefiniowania na własnym komputerze oraz tak zwana personalizacja wyników.

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.00 - (11 głosów)
Dlaczego warto zacząć się pozycjonować zimą?
Opublikowano: 20-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Bardzo korzystne okresy prefinansowania - tak zwane "miesiące złotówkowe" to nie jedyna możliwość, jaką Sunrise System daje swoim klientom w celu zmniejszenia kosztów pozycjonowania. Każda zawierana umowa to tak naprawde indywidualna strategia reklamowa i cenowa - w zależności od założonych celów. Początek roku zainspirował nas do zaproponowania nowych niezwykle korzystnych możliwości rabatowania kosztów pozycjonowania. Wystarczy zapytać o ofertę.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.75 - (8 głosów)
Nowy mechanizm w Google Keyword Tool
Opublikowano: 18-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Narzędzie propozycji słów kluczowych Google Key Tool wzbogacane jest przez wyszukiwarkowego giganta w miarę rozwoju trendów e-marketingu. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie urządzeń mobilnych, obecnie można Google Key Tool wykorzystywać pod kątem konkretnych urządzeń, na przykład iPhone'a. Pozwoli to na zawężenie pola wyszukiwań, a reklamodawcy zyskują możliwość dotarcia do informacji, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane tylko na konkretnych rodzajach urządzeń.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.88 - (8 głosów)
Internauci są mobilni
Opublikowano: 17-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Mobilny Internet staje się tematem coraz liczniejszych analiz i badań. Mimo cenowych i technologicznych ograniczeń do korzystania z niego, również polscy użytkownicy coraz częściej surfują po sieci za pośrecnictwem komórek, iPhone'ów, laptopów i innych urządzeń przenośnych. Można spodziewać się wzrostu zainteresowania Internetem na mobilnych urządzeniach, a co za tym idzie - wzrostu znaczenia marketingu internetowego nakierowanego konkretnie na te technologie.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Jakość wyników trzeba poprawiać
Opublikowano: 17-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Internauci są zadowoleni z wyszukiwarek, ale oczekują poprawy jakości zwracanych przez nie wyników. Nie zawsze bowiem otrzymują trafną odpowiedź na swoje zapytanie. Ponieważ na naturalne wyniki wyszukiwania można "nienaturalnie" wpływać, powyższe wnioski z badań powinny zmobilizować do kształtowania tych wyników w jeszcze lepszej, wysokiej jakości.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.86 - (7 głosów)
Matt Cutts i kilka porad SEO z konferencji PubCon 2010
Opublikowano: 26-11-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Matt Cutts to jeden z najaktywniejszych znanych powszechnie pracowników Google. Podczas niedanwej konferencji PubCon omówił kilka najciekawszych nowości w zakresie wyszukiwarek i jakości wyników.W konferencji wziął udział Barry Schwartz, który w serwisie Searchengineland.com zebrał najważniejsze wątki poruszone przez Matta.

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.25 - (8 głosów)
Przewodnik po usłudze Miejsca Google
Opublikowano: 22-11-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

Zauważalna gospodarczo obecność w Internecie to obecność na wielu płaszczyznach -  Google udostępnia więc Miejsca Google, aby zaprezentowanie firmy konsumentom i kontrahentom było jeszcze prostsze. Dodanie wizytówki pozwoli na wyeksponowanie firmy w wynikach wyszukiwania, wzmocni działania pozycjonerskie, a także umożliwi prezentację przedsiębiorstwa w Google Maps. Miejsca Google / Google Places to kolejna przestrzeń promocji firmy w Sieci. Zapraszamy do lektury krótkiego przewodnika.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.83 - (6 głosów)
Google czerpie z nagłówków
Opublikowano: 18-11-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Google czerpie z dobrej praktyki Binga: w wynikach wyszukiwania będą wykorzystywane anchor teksty. Jeszcze do niedawna jedną z ciekawych rzeczy wyróżniających Bing na tle innych wyszukiwarek, było wykorzystanie anchor tekstu do rozbudowywania tytułów strony. Kiedy internauci wpisywali w okno wyszukiwarki wyrażenie znajdujące się przynajmniej w części w tytule strony, Bing automatycznie dodawał do tego tytułu brakujące słowa, jeśli tylko znajdowały się one w anchor tekście linków wskazujących do strony.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się