Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Dlaczego warto mieć „długi ogon”?
Opublikowano: 20-04-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Koncepcja „długiego ogona” Chrisa Andersona przełożona na efekt procesu dzisiejszego pozycjonowania, czyli o tym dlaczego opłacalne jest inwestowanie w wrażenia typu „long tail”, w jakich przypadkach działania tego typu powinny odnieść najlepszy skutek, a także jaka może być jego skala. Lektura dla osób pragnących skutecznie rozwijać swój internetowy biznes.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Magia rich snippets
Opublikowano: 16-04-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Standardowe dziesięć pierwszych linków (tzw. "top 10"), wyświetlanych w wyszukiwarce Google, zostało ostatnio rozszerzonych o mapy, wideo, grafiki, wykresy oraz elementy tzw. „rich snippets”.  Chciałbym napisać kilka słów o tych ostatnich, które ostatnio pojawiają się praktycznie wszędzie, choć rzadko zdajemy sobie z tego sprawę.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.29 - (7 głosów)
Nadciąga semantyczna wyszukiwarka Google
Opublikowano: 20-03-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 5:25 min

Google zmierza do ulepszenia obecnej technologii wyszukiwania i zachowania swojej dominującej pozycji na rynku. W ciągu najbliższych kilku miesięcy wyszukiwarka Google zacznie wskazywać ponad listą niebieskich linków, „większą ilość faktów i bezpośrednich odpowiedzi na pytania”. Owe zmiany w wyszukiwaniu to jedna z największych rewolucji w historii firmy. Może wpłynąć na miliony stron internetowych, które opierają się na aktualnych rankingach stron Google.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Nagły wzrost ruchu na stronie – jak zabezpieczyć się przed tym niespodziewanym dobrodziejstwem
Opublikowano: 12-03-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Czasami zdarza się, że pozornie niezwiązane z charakterem działalności wydarzenie skutkuje wzmożonym ruchem na stronie, a ten w efekcie doprowadza do przeciążenia serwisu i zawieszenia go. Google przygotowało zbiór porad, które wprowadzone w życie, zapobiegną takiemu obrotowi spraw. Kilka z nich wydaje się szczególnie godnych uwagi, również dla pozycjonowania.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Polskie porównywarki w nieporównanie gorszej pozycji
Opublikowano: 16-02-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Niedawno z wyników wyszukiwania Google zniknęły najpopularniejsze w naszym kraju porównywarki cenowe: m.in. Nokaut, Skąpiec i Ceneo. Oprócz nich, wysokie pozycje w rankingach straciły też między innymi takie znane i często odwiedzane portale internetowe, jak tesco.pl, swistak.pl, euro.com.pl, czy fotka.pl. Właściciele tych witryn dostali informację, że niektóre ich działania mogą być niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów (Google Webmaster Guidelines).

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Google stawia na jakość treści w ATF
Opublikowano: 26-01-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Google Polska opublikowało na swoim blogu informację o aktualizacji algorytmu wyszukiwania. Dzięki tej modyfikacji wyszukiwarka będzie uwzględniała także wygląd i układ strony oraz ilość zamieszczonych na niej reklam. Dla użytkowników oznacza to ułatwienie w znalezieniu konkretnych informacji. Jakie ta aktualizacja ma znaczenie dla pozycjonowania i właścicieli witryn mogą się Państwo dowiedzieć z niniejszego artykułu.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.38 - (8 głosów)
Nowe linki witryny Google szybszą drogą na dotarcie do informacji
Opublikowano: 30-08-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Klika dni temu Google oznajmił na swoim oficjalnym blogu wprowadzenie, do tej pory testowanej, nowej, ulepszonej i rozszerzonej aż do 12 wyników wersji linków witryny, pokazywanych pod głównym adresem strony. Linki witryny, które znamy sprzed debiutu tej nowej wersji posiadały 2 kolumny i maksimum 4 linie. Ponadto, ta nowa wersja wyświetlana przy zapytaniach zawierających markę, nazwę firmy lub organizacji, może zawierać różną liczbę i kolejność linków, dostosowanych w dynamiczny sposób do zapytania.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.46 - (13 głosów)
CoCosowa wojna ze spamem w SERP
Opublikowano: 14-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Google dało znak, że na dobre rozpoczęła się bezwzględna wojna ze spamem. Aby pokazać swoją determinację, firma postanowiła usunąć z wyszukiwarki prawie 11.5 miliona domen z końcówką .CO.CC. Niestety – jak to na wojnie – nie obędzie się bez ofiar. Zdecydowany ruch Googla budzi spore kontrowersje, godząc w interesy osób, które pomimo nieprowadzenia nieuczciwych praktyk pozycjonerskich posiadały witryny w tej domenie.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
2.82 - (17 głosów)
Panda - krok w stronę nowej jakości wyszukiwania?
Opublikowano: 07-07-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:25 min

Choć dla większości „Panda” to po prostu miły miś, ostatnimi czasy określenie to nabrało zupełnie nowego znaczenia.  „Panda” jest bowiem kryptonimem nowej zmiany algorytmu Google, którą będziemy mieli niebawem okazję poznać również w Polsce.  Kto powinien obawiać się modyfikacji i jakie będą jej skutki?

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
3.73 - (15 głosów)
Ramki - atrakcyjne na półce, a nie w Internecie
Opublikowano: 14-06-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Warto zacząć od tego czym są ramki, o których tyle się mówi w świecie pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. To nic innego, jak jedna z metod budowania stron internetowych, przestarzały sposób, który umożliwia wyświetlenie w jednym oknie przeglądarki kilku stron. Niewątpliwą zaletą ramek jest możliwość nawigacji po stronie internetowej w jednym oknie przeglądarki, na tym jednak kończą się zalety tej metody budowania stron internetowych.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.38 - (16 głosów)
Twitter i Facebook a pozycjonowanie
Opublikowano: 19-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

Portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter podbyły serca wielu milionów użytkowników na całym świecie. Okazuje się, że również branża marketingowa nie może zlekceważyć ich potencjału. Od niedawna wśród specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem, krążą opinie jakoby Facebook oraz Twitter zyskały na ważności jako czynnik rankingowy.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
3.91 - (11 głosów)
Konwersja czy widoczność na zapytania ogólne? Oto jest pytanie
Opublikowano: 18-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:05 min

Podstawową kwestią, nurtującą osoby odpowiedzialne za prowadzenie kampanii SEM swoich firm, jest problem doboru odpowiednich wyrażeń kluczowych. Decyzja o wyborze fraz, na jakie serwis ma być widoczny powinna być poprzedzona staranną analizą. Błąd popełniony na tym etapie może skutkować brakiem zadowolenia z efektywności działań nawet najskuteczniejszych pozycjonerów.

Autor
Michał Fortuniak
Ocena artykułu
3.80 - (10 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się