Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Pingwin 2.0. na straży SEO uczciwości
Opublikowano: 28-06-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Search Quality Rating Guidelines - Google ujawnia wytyczne ws. oceny jakości stron
Opublikowano: 21-05-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Z początkiem marca tego roku gigant z Mountain View zdecydował się na publikację dokumentu o nazwie Search Quality Rating Guidelines. Poufny do tej pory materiał (a przynajmniej poufnym nazywany, bo sprawniejszy internauta mógł odnaleźć go bez problemu na różnego rodzaju serwisach przechowujących pliki) zawiera wytyczne dla zespołu zajmującego się oceną jakości stron internetowych. Publikacja dokumentu wprowadziła trochę zamieszania do świata SEO, okazuje się bowiem, że o kolejności wyników wyszukiwania decyduje nie tylko algorytm, ale także mający dużo do powiedzenia sami użytkownicy wyszukiwarki.

Autor
Piotr Bort
Ocena artykułu
4.44 - (16 głosów)
„Wyspy” («Острова») Yandex już w lipcu odmienią runet
Opublikowano: 21-05-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

16 maja 2013, wystąpienie Ilyi Segalovicha na Yet another Conference on Marketing – jest to moment ogłoszenia małej rewolucji Yandex. To właśnie wtedy świat dowiedział się o wprowadzeniu platformy „Wyspy”, która może całkowicie odmienić korzystanie z tej rosyjskiej wyszukiwarki, a w przyszłości być może także innych. Zapraszamy do sprawdzenia jak wyglądają interaktywne wyniki wyszukiwania.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.17 - (12 głosów)
Content is King. In SEO. Really.
Opublikowano: 17-05-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

O contencie  jest coraz głośniej, a słowa Billa Gatesa „Content is King”, wypowiedziane w 1996 roku, są dziś aktualnie jak nigdy dotąd. Dlaczego? Na przestrzeni ostatnich miesięcy dużo się  mówiło i pisało o contencie – czyli treści, szczególnie w kontekście zawartości wyników wyszukiwania Google. Zmiany algorytmów najpopularniejszej w Polsce  wyszukiwarki internetowej zwróciły uwagę na konieczność profesjonalnego tworzenia wartościowych tekstów na potrzeby pozycjonowania.

Autor
Magdalena Grzelczak
Ocena artykułu
3.80 - (10 głosów)
Rola SEO Copywritingu w zarządzaniu reputacją w sieci
Opublikowano: 19-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

W świecie celebrytów goszczących na okładkach kolorowych magazynów króluje przeświadczenie, że nieważne jak o nas mówią, ważne że mówią i nie przekręcają nazwiska. W marketingu internetowym i pozycjonowaniu natomiast zarządzanie reputacją w sieci jest procesem skrupulatnie zaplanowany. Orężem wykorzystywanym do budowania wizerunku jest SEO Copywriting.

Autor
Maciej Michalak
Ocena artykułu
4.23 - (13 głosów)
Search Marketing Integration – SEO przyszłości
Opublikowano: 19-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Marketing w wyszukiwarkach to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów w branży. Coraz więcej powstających agencji oraz stale zmieniający się algorytm Google sprawia, że najlepsi wciąż szukają najskuteczniejszej drogi dotarcia do klientów. Dziś nie można skupiać się wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu, lecz integrować ze sobą różne kanały komunikacji. Silna i obecna w Internecie marka ma o wiele większe szanse na zdobycie najwyższych miejsc w wyszukiwarkach.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
3.83 - (6 głosów)
Nowy standard wyświetlania wielojęzycznych stron w Yandex i Google.ru
Opublikowano: 12-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Globalna wioska opleciona globalną siecią wymaga od firm promujących się w Internecie przygotowania kilku wersji językowych swojej strony dla użytkowników z różnych regionów. 10 kwietnia dwie największe wyszukiwarki internetowe w Rosji ujednoliciły sposób przygotowania takich witryn z atrybutami rel=”alternate” hreflang=”x”. Jak ich używać dla prawidłowej indeksacji? Przedstawiamy szczegóły.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Katalogowanie a wyniki pozycjonowania
Opublikowano: 02-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Katalogowanie ma znaczenie przy pozycjonowaniu - pod warunkiem spełnienia kryterium jakości i zadbania o własciwą liczbę linków przychodzących. 500 aktualizacji algorytmu (i ich liczba bedzie zapewne rosnąć), rosnące wymagania dotyczące jakości wyników - wszystko to każe zmieniać złe przyzwyczajenia odnośnie katalogów stron www.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
2.79 - (14 głosów)
Pozycjonowanie w Rosji - strona główna wg Yandex
Opublikowano: 28-02-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

W rosyjskiej Sieci panuje ogromna, stale rosnąca konkurencja. Nic dziwnego – w końcu to jeden z najszybciej rozwijających się rynków internetowych na świecie. Skuteczne pozycjonowanie w największej wyszukiwarce w Rosji możliwe jest tylko przy dostosowaniu się do wytycznych Yandex. Uchylamy rąbka tajemnicy i przedstawiamy kilka porad tworzenia strony głównej przyjaznej dla użytkowników oraz dla robotów wyszukiwarki.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Po Kaliningradzie bez zmian - nowy algorytm Yandex
Opublikowano: 09-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

W grudniu 2012 Yandex wprowadził zupełnie nowy algorytm zmieniający sposób wyszukiwania, pod frapującą nazwą: Kaliningrad. Jest to dobrze znana z Google personalizacja rezultatów, uwzględniająca zainteresowania użytkownika. Wpływ tej zmiany zarówno na samych użytkowników jak i na promocję stron w Internecie jest różny.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
SEO Copywriting - sztuka osiągania kilku celów jednocześnie
Opublikowano: 04-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:40 min

SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Ponowne spadki w Google
Opublikowano: 18-05-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Zespół Google nie ustaje w wysiłkach poprawienia jakości wyników wyszukiwania. Ostatnio ponownie sięgnął po radykalne środki, karząc serwisy korzystające z nielegelnych metod pozycjonowania. Rzecz dotyczy stron tak istotnych graczy, jak Bank Millenium czy sieć telefonii komórkowej Play. Przedstawiciel Google - Kaspar Szymański zapowiada: będziemy kontynuowali walkę ze spamem w obronie jakości indeksu Google oraz naszych użytkowników.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się