Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Responsywne strony - jak stworzyć serwis z myślą o SEO
Opublikowano: 18-03-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Dzisiejsze technologie są wciąż modernizowane. W zależności od ich możliwości i wymagań, należy odpowiednio przekształcać oprogramowanie i interfejsy - w tym także strony internetowe. Dopasowanie ich do najnowszych standardów przyczyni się do zwiększonego komfortu użytkownika. To natomiast przekłada się na wysokie miejsca w wyszukiwarce. Ostatnim trendem jest Responsive Web Design. Opisujemy ten schemat tworzenia witryn i pokazujemy dlaczego jest istotny ze względów pozycjonowania.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.29 - (7 głosów)
Firmy w 2014 r. wydadzą ponad 1 mld złotych na SEM!
Opublikowano: 12-03-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

W 2014 roku o ok. 10-12 punktów procentowych, w porównaniu do ubiegłego roku, wzrosną wydatki na reklamę SEM w Polsce. Dzięki większej skłonności firm do inwestowania w kampanie reklamowe oraz stabilizacji na rynku możliwe jest zwiększenie wydatków przedsiębiorstw na reklamę w wyszukiwarkach. W artykule zamieszczamy link do pełnego raportu Interaktywnie.com.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Strony z nieskończonym przewijaniem – zmora SEO?
Opublikowano: 25-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Internet stale ewoluuje, a wraz z nim technologie tworzenia stron. Nie tak dawno wszystkie witryny były jedynie statycznymi wizytówkami z niewielką ilością interaktywnych elementów. Dziś, w erze portali społecznościowych, rozbudowanych sklepów i gier przeglądarkowych, niemal wszystko zdaje się możliwe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że niektóre z nowinek programistycznych stanowią niemały problem choćby dla robotów wyszukiwarek. Twórcy Google podpowiadają, jak tworzyć popularne „niekończące się” strony w sposób przyjazny wyszukiwarkom.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Wpływ błędów gramatycznych na pozycję w wyszukiwarkach
Opublikowano: 24-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 5:05 min

Silniki wyszukiwarek internetowych dbają o to, żeby na pierwszych stronach wyników promowane były jak najbardziej wartościowe witryny. Dotyczy to zarówno samej treści, jak i dbałości o jej poprawność i sposób jej przedstawienia. Czy oznacza to także, że jeśli w tytule własnego serwisu zrobimy niewielką literówkę, pozycje spadną? A co, jeśli użytkownicy komentujący nasze artykuły zapewniają nam unikatową treść, jednak popełniając błędy gramatyczne? Twórcy Google i Bing odpowiadają na te problematyczne kwestie.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Zamach na Króla Google? Yahoo!
Opublikowano: 07-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

W krainie wyszukiwarek obecnie Król jest tylko jeden. Znakomita większość użytkowników korzysta z silnika Google, dlatego też pozycjonowanie stron internetowych pod algorytmy tego giganta jest najbardziej popularne. Czy jest jeszcze szansa, żeby inna firma przejęła koszulkę lidera, przynajmniej na pewnym odcinku wielkiego wyścigu o podbój sieci? Według nowinek branżowych, istnieje taki gracz na rynku, który może odzyskać swoją dawną świetność.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Żegnajcie słowa kluczowe, nadchodzi wyszukiwanie głosowe
Opublikowano: 06-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:15 min

Internauci nauczyli się już jakie hasła wpisywać w Google tak, aby odnaleźć pożądane treści. Niejako nauczyli się języka wyszukiwarki. Jednak wraz z podnoszeniem się poziomu technologii, to oprogramowanie uczy się ludzkich metod komunikacji. Coraz więcej rozwiązań wskazuje na to, że wzrost popularności zanotuje głosowe wprowadzanie tekstu. Warto zastanowić się nad tym jak to, co mówimy różni się od tego, co piszemy i jak nadchodzące zmiany wpłyną na działanie wyszukiwarek internetowych.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Google nie korzysta z Photoshopa. On go wchłania.
Opublikowano: 06-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Google - Co zmieniło się przez rok 2013?
Opublikowano: 17-01-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Google przyzwyczaiło nas do ciągłego wprowadzania zmian w swoich algorytmach i narzędziach. Ich celem jest zwiększanie satysfakcji użytkowników i przeciwdziałanie wciąż ewoluującym technikom Black Hat SEO. W niniejszym artykule opisujemy zmiany, które w 2013 roku w największym stopniu wpłynęły na zawartość strony wyników wyszukiwania, a także obierane przez Webmasterów strategie pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Chroń się przed DC z Yandex Webmasterem
Opublikowano: 03-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

"Oryginalne teksty" to warta uwagi funkcja udostępniona użytkownikom narzędzia Yandex.Webmaster, która pozwala zgłosić nowe, oryginalne treści przed ich publikacją na stronie internetowej. Eliminuje to w zasadzie problem kopiowania materiałów przez innych użytkowników i znacząco redukuje szkodliwe dla pozycjonowania efekty zjawiska Duplicate Content. Przedstawiamy krótki poradnik, jak skutecznie ochronić swoją własność intelektualną w rosyjskim Internecie.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Ruch to zdrowie! O jakości ruchu kupowanych stron internetowych
Opublikowano: 28-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Funkcjonowanie firmy w Sieci nierozerwalnie związane jest z istnieniem strony internetowej. Decydując się na zakup gotowego bloga, forum bądź innej formy sieciowej można bardzo wiele zyskać, ale... też stracić. Warto zastanowić się nad wyborem konkretnej strony, aby mogła przynieść podobne, a nawet lepsze wyniki niż przy dotychczasowym użytkowaniu.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.75 - (8 głosów)
Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens?
Opublikowano: 10-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min

Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.55 - (20 głosów)
Zawartość Google w... Google
Opublikowano: 11-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Nie jest tajemnicą, że Google powoli staje się monopolistą w branży internetowej. Minęły czasy, kiedy firma ta kojarzyła się wyłącznie z wyszukiwarką. Pojawienie się w sieci takich usług jak Gmail, Google Places, AdWords, Knowledge Graph czy przejęcie YouTube sprawia, że coraz ciężej jest funkcjonować w sieci bez Google. Mnogość kolejnych funkcji widoczna jest przede wszystkim w wynikach wyszukiwania SERP, gdzie jak się okazuje organiczne wyniki wyszukiwania stanowią zaledwie 13% wyników pojawiających się w tzw. przestrzeni Above The Fold, czyli zawartości widocznej bez przewijania strony w dół.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się