Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Zamach na Króla Google? Yahoo!
Opublikowano: 07-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

W krainie wyszukiwarek obecnie Król jest tylko jeden. Znakomita większość użytkowników korzysta z silnika Google, dlatego też pozycjonowanie stron internetowych pod algorytmy tego giganta jest najbardziej popularne. Czy jest jeszcze szansa, żeby inna firma przejęła koszulkę lidera, przynajmniej na pewnym odcinku wielkiego wyścigu o podbój sieci? Według nowinek branżowych, istnieje taki gracz na rynku, który może odzyskać swoją dawną świetność.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Żegnajcie słowa kluczowe, nadchodzi wyszukiwanie głosowe
Opublikowano: 06-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:15 min

Internauci nauczyli się już jakie hasła wpisywać w Google tak, aby odnaleźć pożądane treści. Niejako nauczyli się języka wyszukiwarki. Jednak wraz z podnoszeniem się poziomu technologii, to oprogramowanie uczy się ludzkich metod komunikacji. Coraz więcej rozwiązań wskazuje na to, że wzrost popularności zanotuje głosowe wprowadzanie tekstu. Warto zastanowić się nad tym jak to, co mówimy różni się od tego, co piszemy i jak nadchodzące zmiany wpłyną na działanie wyszukiwarek internetowych.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Google nie korzysta z Photoshopa. On go wchłania.
Opublikowano: 06-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Google - Co zmieniło się przez rok 2013?
Opublikowano: 17-01-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Google przyzwyczaiło nas do ciągłego wprowadzania zmian w swoich algorytmach i narzędziach. Ich celem jest zwiększanie satysfakcji użytkowników i przeciwdziałanie wciąż ewoluującym technikom Black Hat SEO. W niniejszym artykule opisujemy zmiany, które w 2013 roku w największym stopniu wpłynęły na zawartość strony wyników wyszukiwania, a także obierane przez Webmasterów strategie pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Chroń się przed DC z Yandex Webmasterem
Opublikowano: 03-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

"Oryginalne teksty" to warta uwagi funkcja udostępniona użytkownikom narzędzia Yandex.Webmaster, która pozwala zgłosić nowe, oryginalne treści przed ich publikacją na stronie internetowej. Eliminuje to w zasadzie problem kopiowania materiałów przez innych użytkowników i znacząco redukuje szkodliwe dla pozycjonowania efekty zjawiska Duplicate Content. Przedstawiamy krótki poradnik, jak skutecznie ochronić swoją własność intelektualną w rosyjskim Internecie.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Ruch to zdrowie! O jakości ruchu kupowanych stron internetowych
Opublikowano: 28-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Funkcjonowanie firmy w Sieci nierozerwalnie związane jest z istnieniem strony internetowej. Decydując się na zakup gotowego bloga, forum bądź innej formy sieciowej można bardzo wiele zyskać, ale... też stracić. Warto zastanowić się nad wyborem konkretnej strony, aby mogła przynieść podobne, a nawet lepsze wyniki niż przy dotychczasowym użytkowaniu.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.75 - (8 głosów)
Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens?
Opublikowano: 10-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min

Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.55 - (20 głosów)
Zawartość Google w... Google
Opublikowano: 11-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Nie jest tajemnicą, że Google powoli staje się monopolistą w branży internetowej. Minęły czasy, kiedy firma ta kojarzyła się wyłącznie z wyszukiwarką. Pojawienie się w sieci takich usług jak Gmail, Google Places, AdWords, Knowledge Graph czy przejęcie YouTube sprawia, że coraz ciężej jest funkcjonować w sieci bez Google. Mnogość kolejnych funkcji widoczna jest przede wszystkim w wynikach wyszukiwania SERP, gdzie jak się okazuje organiczne wyniki wyszukiwania stanowią zaledwie 13% wyników pojawiających się w tzw. przestrzeni Above The Fold, czyli zawartości widocznej bez przewijania strony w dół.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Organiczne wyniki wyszukiwania a Google +1
Opublikowano: 09-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Pozycjonerzy z całego świata nieustannie poszukują nowych, skuteczniejszych sposobów na wypromowanie swoich stron internetowych do upragnionego top 10. Ma to szczególne znaczenie w świetle ostatnich zmian algorytmów Google, które mocno wpływają na osiągane pozycje. W tym kontekście duże zainteresowanie wywołuje wpływ usługi Google+ i przycisku +1 na wyniki wyszukiwania.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.14 - (7 głosów)
Po lewej stronie kropki, czyli jak domena wpływa na pozycję
Opublikowano: 04-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:50 min

Temat domen powraca niczym bumerang niemal przy każdym sporze w obszarze pozycjonowania i wywołuje wiele kontrowersji. Frazy kluczowe zawarte w nazwie strony to mile widziany przez algorytm wyszukiwarek zabieg, z drugiej zaś strony pojawia się kwestia rozszerzenia domen jako wartość wpływająca dodatnio na widoczność. Co umieścić po lewej stronie kropki? Jak dobierać słowa?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Pozycja to pozycja
Opublikowano: 04-07-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Pierwsza pozycja generuje 32,5% całego ruchu pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania w Google. Pozycja druga to już 17,6%, a pozycja nr 3 – 11,4%. Linki zajmujące niższe pozycje klikane są znacznie rzadziej. Zapoznaj się z innymi informacjami zawartymi w opublikowanym niedawno raporcie. Warto wyciągnąć z niego wnioski przy planowaniu strategii działania w wyszukiwarkach.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Jak stworzyć skuteczny content i osiągnąć wysokie pozycje?
Opublikowano: 04-07-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 8:00 min

Pod koniec maja Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu wyszukiwarki – Penguin 2.0. Okazała się ona zgubna dla wielu serwisów internetowych, które pozycjonowały się za pomocą narzędzi zabronionych lub nietolerowanych przez Google. Wiele agencji interaktywnych musiało po raz kolejny zmienić swój sposób działania i zastanowić się jak podnieść jakość oraz efektywność swojej pracy. Można oczekiwać, że Google będzie zaostrzać polityke dotyczącą jakości wyników. W tym kontekście warto przypomnieć o jednym z aspektów troski o jakość - właściwym contencie.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.56 - (18 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się