Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Jak poprawić ruch organiczny?
Opublikowano: 04-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na ruch organiczny na stronie oraz na konwersje. Jeśli więc nasze starania w zakresie ich pozyskania nie przynoszą pożądanych rezultatów, choć zadbaliśmy o prawidłowe pozycjonowanie: tytuły oraz nagłówki, linki zewnętrzne i uporaliśmy się z kwestiami technicznymi – czas poszerzyć obszar poszukiwań. Dlaczego? Ponieważ czynników wpływających na ruch organiczny jest bardzo dużo i nie wszystkie są aż tak oczywiste – warto więc wiedzieć, co jeszcze można sprawdzić.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Mobilny indeks Google
Opublikowano: 08-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Google od dłuższego już czasu bawi się pomysłem stworzenia osobnego indeksu mobilnego. Zapewne obecnie nie jest to jeden z priorytetów firmy, choć tak naprawdę niczego nie można wykluczyć. Jeśli jednak taki indeks powstanie, jakich zmian możemy się spodziewać? I czy w ogóle stworzenie indeksu mobilnego, zupełnie odrębnego od zwykłego indeksu stron Google, ma sens?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jaką rolę w pozycjonowaniu odgrywa Googlebot?
Opublikowano: 01-07-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 6:00 min

Googlebot, który jest nazywany również crawlerem czy spiderem (z ang. pająk) to najprościej rzecz ujmując program odpowiedzialny za indeksowanie stron internetowych w sieci. Indeks Google stanowi z kolei swego rodzaju bazę danych, z której najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie korzysta przy ustalaniu rankingu witryn w wynikach wyszukiwania. Odgrywają one zatem bardzo ważną rolę we wszystkich procesach i działaniach podejmowanych w ramach SEO.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Panda częścią głównego algorytmu Google. I co dalej?
Opublikowano: 09-02-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min

Bez paniki! Zespół ekspertów Sunrise System czuwa i wyjaśnia co to tak właściwie oznacza – zarówno dla specjalistów z branży SEO w Polsce i na całym świecie, właścicieli stron internetowych, jak i zwykłych użytkowników największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Czy coś się zmienia w pozycjonowaniu? Czy to rewolucja? A może zupełnie nie ma się czym przejmować?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
6 cech dobrego meta description
Opublikowano: 29-09-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Meta description, czyli opis danej podstrony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania, to niezwykle istotny element każdej strony internetowej. To często właśnie od niego zależy, czy użytkownik, który znalazł naszą stronę w Google, kliknie właśnie nasz link, czy wybierze jeden z linków konkurencji. Sprawdź 6 cech dobrego meta description i dowiedz się jak zachęcić internautów do wizyty na Twojej witrynie.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Zmiana polityki Google dotycząca wyszukiwania na urządzeniach mobilnych
Opublikowano: 16-03-2015
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Pierwsza w historii duża zmiana algorytmu Google, która została zapowiedziana wcześniej i będzie dotyczyć stron pojawiających się w mobilnych wynikach wyszukiwania. Jeśli można wprost wierzyć słowom Google, to strony, które nie posiadają mobilnych wersji swoich serwisów, stracą swoje dotychczasowe pozycje na rzecz stron, które takie wersje posiadają. Zmiana odbija się szerokim echem w środowisku internetowym i wzbudza wiele domysłów i obaw.

Autor
Bartosz Rybacki
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Twoja kampania SEO zakończy się porażką... jeśli nie skorzystasz z kilku prostych porad
Opublikowano: 08-10-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Sukces! Wszyscy liczymy na znakomite rezultaty naszej kampanii promocyjnej. Widoczne najlepiej już dzisiaj – a jeszcze lepiej wczoraj. Niestety kampania SEO rządzi się swoimi prawami, wymaga podejścia odmiennego niż inne formy promocji - co nei zawsze jest oczywiste (z oczywistych względów) dla Klientów oczekujących szybkich, spektakularnych efektów. Aby lepiej zrozumieć proces pozycjonowania, warto zapamiętać 7 porad do zaplanowania udanej kampanii SEO.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.60 - (10 głosów)
Wyższe pozycje stron działających na HTTPS w Google
Opublikowano: 28-08-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:55 min

A więc stało się – algorytmy Google zaczną lepiej oceniać strony zabezpieczone certyfikatem SSL. Na chwilę obecną ewentualne zmiany dotkną mniej niż 1% wszystkich stron, natomiast w przyszłości siła tego czynnika może zostać zwiększona. Jak się przygotować do zmiany? Czy wprowadzenie HTTPS jest konieczne? Ogłoszona 6 sierpniadecyzja o podwyższeniu rankingu stron działających na zabezpieczonych domenach nie była dla uważnego obserwatora specjalnym zaskoczeniem. Zapraszamy do lektury.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
3.86 - (7 głosów)
Algorytm Panda a TOP 10 w wynikach organicznych Google
Opublikowano: 07-07-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Kolejna iteracja algorytmu Panda wymusza na firmach, prowadzących działalność e-commerce co rusz nowe zmiany. Odpowiednie dostosowanie serwisów przez właścicieli może pozytywnie wpłynąć na ich pozycjonowanie organiczne, a co za tym idzie zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Unikalne treści, a także właściwa zawartość podnosi jakość naszej strony. Co należy zrobić, by górować w rankingu wyszukiwania?

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Czy wiesz, czym jest pozycjonowanie? Video
Opublikowano: 03-07-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 0:25 min

Dla specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Jak jednak wygląda potoczne rozumienie słowa "pozycjonowanie"? Czy przeciętny użytkownik zdaje sobie sprawę, od czego Google uzależnia kolejność stron, które wyświetla mu w wynikach wyszukiwania? Postanowiliśmy to sprawdzić pytając o zdanie przypadkowo napotkanych mieszkańców Bydgoszczy. Zapraszamy do poznania ich odpowiedzi.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.73 - (11 głosów)
Panda 4.0 i PayDay Loans 2.0 – aktualizacje algorytmów Google
Opublikowano: 02-06-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Kilka dni temu Matt Cutts opublikował na swoim profilu na Twitterze informację o aktualizacji algorytmu Panda 4.0. Z różnych źródeł dowiadujemy się, że zespół Google przygotował także aktualizację PayDay Loans 2.0. Połączenie dobrego contentu oraz działań uderzających w spamerskie zapytania – co z tego wyjdzie? Przekonamy się już niedługo!

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
SEO lokalizowane – najważniejsze narzędzie stacjonarnego biznesu?
Opublikowano: 26-03-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

Internet od dawna nie służy tylko do komunikacji lub wyszukiwania haseł encyklopedycznych. Użytkownicy coraz częściej korzystają z sieci do załatwiania codziennych spraw. Jeśli chcą umówić się z dentystą, wywołać zdjęcia lub zjeść smaczny obiad, w celu wybrania konkretnej usługi sięgają po wyszukiwarkę. Jest to o tyle prostsze, że w zasięgu jesteśmy na co dzień, chociażby korzystając ze smartfonów czy darmowych punktów WiFi. Warto więc sprawić, aby internauci wśród natłoku firm odnaleźli i wybrali właśnie naszą.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.22 - (9 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się