Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Google - Co zmieniło się przez rok 2013?
Opublikowano: 17-01-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Google przyzwyczaiło nas do ciągłego wprowadzania zmian w swoich algorytmach i narzędziach. Ich celem jest zwiększanie satysfakcji użytkowników i przeciwdziałanie wciąż ewoluującym technikom Black Hat SEO. W niniejszym artykule opisujemy zmiany, które w 2013 roku w największym stopniu wpłynęły na zawartość strony wyników wyszukiwania, a także obierane przez Webmasterów strategie pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Chroń się przed DC z Yandex Webmasterem
Opublikowano: 03-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

"Oryginalne teksty" to warta uwagi funkcja udostępniona użytkownikom narzędzia Yandex.Webmaster, która pozwala zgłosić nowe, oryginalne treści przed ich publikacją na stronie internetowej. Eliminuje to w zasadzie problem kopiowania materiałów przez innych użytkowników i znacząco redukuje szkodliwe dla pozycjonowania efekty zjawiska Duplicate Content. Przedstawiamy krótki poradnik, jak skutecznie ochronić swoją własność intelektualną w rosyjskim Internecie.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Ruch to zdrowie! O jakości ruchu kupowanych stron internetowych
Opublikowano: 28-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min

Funkcjonowanie firmy w Sieci nierozerwalnie związane jest z istnieniem strony internetowej. Decydując się na zakup gotowego bloga, forum bądź innej formy sieciowej można bardzo wiele zyskać, ale... też stracić. Warto zastanowić się nad wyborem konkretnej strony, aby mogła przynieść podobne, a nawet lepsze wyniki niż przy dotychczasowym użytkowaniu.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.71 - (7 głosów)
Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens?
Opublikowano: 10-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.53 - (19 głosów)
Zawartość Google w... Google
Opublikowano: 11-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Nie jest tajemnicą, że Google powoli staje się monopolistą w branży internetowej. Minęły czasy, kiedy firma ta kojarzyła się wyłącznie z wyszukiwarką. Pojawienie się w sieci takich usług jak Gmail, Google Places, AdWords, Knowledge Graph czy przejęcie YouTube sprawia, że coraz ciężej jest funkcjonować w sieci bez Google. Mnogość kolejnych funkcji widoczna jest przede wszystkim w wynikach wyszukiwania SERP, gdzie jak się okazuje organiczne wyniki wyszukiwania stanowią zaledwie 13% wyników pojawiających się w tzw. przestrzeni Above The Fold, czyli zawartości widocznej bez przewijania strony w dół.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Organiczne wyniki wyszukiwania a Google +1
Opublikowano: 09-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Pozycjonerzy z całego świata nieustannie poszukują nowych, skuteczniejszych sposobów na wypromowanie swoich stron internetowych do upragnionego top 10. Ma to szczególne znaczenie w świetle ostatnich zmian algorytmów Google, które mocno wpływają na osiągane pozycje. W tym kontekście duże zainteresowanie wywołuje wpływ usługi Google+ i przycisku +1 na wyniki wyszukiwania.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.14 - (7 głosów)
Po lewej stronie kropki, czyli jak domena wpływa na pozycję
Opublikowano: 04-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Temat domen powraca niczym bumerang niemal przy każdym sporze w obszarze pozycjonowania i wywołuje wiele kontrowersji. Frazy kluczowe zawarte w nazwie strony to mile widziany przez algorytm wyszukiwarek zabieg, z drugiej zaś strony pojawia się kwestia rozszerzenia domen jako wartość wpływająca dodatnio na widoczność. Co umieścić po lewej stronie kropki? Jak dobierać słowa?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Pozycja to pozycja
Opublikowano: 04-07-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Pierwsza pozycja generuje 32,5% całego ruchu pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania w Google. Pozycja druga to już 17,6%, a pozycja nr 3 – 11,4%. Linki zajmujące niższe pozycje klikane są znacznie rzadziej. Zapoznaj się z innymi informacjami zawartymi w opublikowanym niedawno raporcie. Warto wyciągnąć z niego wnioski przy planowaniu strategii działania w wyszukiwarkach.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Jak stworzyć skuteczny content i osiągnąć wysokie pozycje?
Opublikowano: 04-07-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Pod koniec maja Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu wyszukiwarki – Penguin 2.0. Okazała się ona zgubna dla wielu serwisów internetowych, które pozycjonowały się za pomocą narzędzi zabronionych lub nietolerowanych przez Google. Wiele agencji interaktywnych musiało po raz kolejny zmienić swój sposób działania i zastanowić się jak podnieść jakość oraz efektywność swojej pracy. Można oczekiwać, że Google będzie zaostrzać polityke dotyczącą jakości wyników. W tym kontekście warto przypomnieć o jednym z aspektów troski o jakość - właściwym contencie.

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.53 - (17 głosów)
Pingwin 2.0. na straży SEO uczciwości
Opublikowano: 28-06-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Search Quality Rating Guidelines - Google ujawnia wytyczne ws. oceny jakości stron
Opublikowano: 21-05-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Z początkiem marca tego roku gigant z Mountain View zdecydował się na publikację dokumentu o nazwie Search Quality Rating Guidelines. Poufny do tej pory materiał (a przynajmniej poufnym nazywany, bo sprawniejszy internauta mógł odnaleźć go bez problemu na różnego rodzaju serwisach przechowujących pliki) zawiera wytyczne dla zespołu zajmującego się oceną jakości stron internetowych. Publikacja dokumentu wprowadziła trochę zamieszania do świata SEO, okazuje się bowiem, że o kolejności wyników wyszukiwania decyduje nie tylko algorytm, ale także mający dużo do powiedzenia sami użytkownicy wyszukiwarki.

Autor
Piotr Bort
Ocena artykułu
4.44 - (16 głosów)
„Wyspy” («Острова») Yandex już w lipcu odmienią runet
Opublikowano: 21-05-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

16 maja 2013, wystąpienie Ilyi Segalovicha na Yet another Conference on Marketing – jest to moment ogłoszenia małej rewolucji Yandex. To właśnie wtedy świat dowiedział się o wprowadzeniu platformy „Wyspy”, która może całkowicie odmienić korzystanie z tej rosyjskiej wyszukiwarki, a w przyszłości być może także innych. Zapraszamy do sprawdzenia jak wyglądają interaktywne wyniki wyszukiwania.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.09 - (11 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się