Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
8 porad SEO Copywritera
Opublikowano: 28-02-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min
Budzisz się rano, robisz kawę, a na słoiku: „content”… otwierasz gazetę, a tam: „content”… jedziesz autobusem, wyglądasz przez okno, tam billboard a na nim: „content”… otwierasz książkę, a tam… no, już chyba wiadomo do czego zmierzam: content jest dosłownie wszędzie. Dlaczego miałoby być inaczej w  pozycjonowaniu? Jak w takim razie pisać, żeby zainteresować? Jak nie zanudzić i nie zniechęcić czytelnika?
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Nowe SEO - pozycjonowanie skupione na użytkowniku
Opublikowano: 31-01-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Tak, to kolejny tekst o tym, że powinniśmy się skupić – również w SEO – na użytkowniku i jego potrzebach. Zgadza się, nie jest to nowość, ale trend, o którym od dłuższego czasu mówi się nie tylko w naszej branży. Oczywiście, pokażę kilka zmian i trendów w wyszukiwarkach, które jednoznacznie wskazują, że skupienie na użytkowniku jest koniecznością. I tak, postaram się przekonać pozostałą garstkę niedowiarków, że pozycjonowanie to nie tylko ograniczona lista fraz i schemat standardowych działań optymalizacyjnych.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Co czeka pozycjonowanie w 2017 roku?
Opublikowano: 29-12-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 5:20 min
Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu?
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Osobny indeks mobilny Google już wkrótce?
Opublikowano: 02-11-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Już od dłuższego czasu Google bawi się myślą o stworzeniu osobnego indeksu mobilnego. Choć „bawi się” to może jednak za mało powiedziane, skoro pracujący w Google Gary Illyes przekazał niedawno, że odrębny indeks mobilny może powstać w ciągu "miesięcy". I choć wiemy, że w przypadku Google „miesiące” mogą łatwo zmienić się w „lata”, bez wątpienia coś jest na rzeczy – i warto się temu przyjrzeć bliżej.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
5 sposobów na uniknięcie duplikatów
Opublikowano: 06-10-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Duplikat treści (z ang. duplicate content) to skuteczna przeszkoda w osiągnięciu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Pod pojęciem duplicate content rozumiemy każdy rodzaj treści występującej pod więcej niż jednym adresem URL. To nie tylko tekst, ale także filmiki, grafika czy pliki PDF. Wielu właścicieli serwisów internetowych publikuje fragmenty tych samych treści w katalogach branżowych czy stronach typu YP (yellow pages, ang. żółte strony - serwisy dostarczające informacje o firmach, produktach i usługach). Nie są świadomi, jak bardzo szkodzą swojej domenie i pozycjonowaniu.

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.18 - (11 głosów)
Blogowanie służy pozycjonowaniu!
Opublikowano: 29-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:10 min

Osiągnięcie sukcesu w internecie jest zazwyczaj jednoznaczne z sukcesem biznesowym, dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców rezygnuje z klasycznych narzędzi marketingowych i daje się "złapać w sieć". Ale jak dać się zauważyć Internaucie i w jaki sposób wyrobić sobie markę? To proste – poprzez przygotowanie odpowiednio wyważonej mikstury, której głównymi składnikami będą pozycjonowanie i content marketing, a w tym konkretnym przypadku – blogowanie. Blogowanie, które z SEO bardzo się lubi.

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Pingwin 4.0 - aktualizacja algorytmu Google
Opublikowano: 23-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min
Długo wyczekiwana aktualizacja algorytmu Pingwin wreszcie została oficjalnie potwierdzona przez Google! Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji inżynierowie Google zakończyli testy i rozpoczęli wprowadzanie tego jednego z najgroźniejszych algorytmicznych zwierząt wyszukiwarki. Co ważne, algorytm będzie wprowadzony na całym świecie we wszystkich językach.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (14 głosów)
Robots.txt - plik z instrukcjami dla robotów sieciowych
Opublikowano: 13-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 6:10 min

W pierwszej części cyklu o Googlebocie wspominałem o pliku robots.txt, będącym swego rodzaju „przewodnikiem” dla robotów sieciowych w procesie indeksowania naszej witryny. Optymalizacja tego pliku wpływa również na efektywność wykonywanego przez boty deep/main crawla. W sieci można spotkać wiele faktów i mitów na temat pliku robots.txt. Poniżej postaram się w najprostszy możliwy sposób przybliżyć czym jest robots.txt, dlaczego odgrywa ważną rolę, a także jak go tworzyć i optymalizować.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.83 - (6 głosów)
Kary ręczne za podlinkowane widgety
Opublikowano: 12-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Pole opisu znika z Map Google i Google Moja Firma
Opublikowano: 02-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Kara za interstitial w mobilnych wynikach i wątpliwości webmasterów
Opublikowano: 01-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:45 min

Ile razy uderzasz palcem w ekran swojego smartfona, żeby wyłączyć reklamę tym maleńkim iksem zawsze, ale to zawsze ukrytym w samym rogu? Już wkrótce problem pop-upów i interstitials zakrywających cały ekran powinien zniknąć. No przynajmniej z Top10. Mobilni użytkownicy wyszukiwarki Google cieszą się, jednak co na tę zmianę w algorytmie webmasterzy i inni specjaliści IT?

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
4 proste rady: jak tworzyć przyjazne adresy URL?
Opublikowano: 31-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:57 min

Przyjazny adres URL (ang. friendly URL) to skuteczne wsparcie w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. To rozwiązanie doceniane jest zarówno przez roboty wyszukiwarek, jak i samych użytkowników internetu. Ludzie łatwiej zapamiętują i zapisują przyjazne adresy URL, z kolei roboty na ich podstawie mogą skuteczniej rozpoznać strukturę serwisu, a także powiązać z zapytaniem użytkownika. To może być atut w osiągnięciu przewagi nad konkurencją. Jak powinien wyglądać taki adres?

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się