Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Wyższe pozycje stron działających na HTTPS w Google
Opublikowano: 28-08-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

A więc stało się – algorytmy Google zaczną lepiej oceniać strony zabezpieczone certyfikatem SSL. Na chwilę obecną ewentualne zmiany dotkną mniej niż 1% wszystkich stron, natomiast w przyszłości siła tego czynnika może zostać zwiększona. Jak się przygotować do zmiany? Czy wprowadzenie HTTPS jest konieczne? Ogłoszona 6 sierpniadecyzja o podwyższeniu rankingu stron działających na zabezpieczonych domenach nie była dla uważnego obserwatora specjalnym zaskoczeniem. Zapraszamy do lektury.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Algorytm Panda a TOP 10 w wynikach organicznych Google
Opublikowano: 07-07-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Kolejna iteracja algorytmu Panda wymusza na firmach, prowadzących działalność e-commerce co rusz nowe zmiany. Odpowiednie dostosowanie serwisów przez właścicieli może pozytywnie wpłynąć na ich pozycjonowanie organiczne, a co za tym idzie zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Unikalne treści, a także właściwa zawartość podnosi jakość naszej strony. Co należy zrobić, by górować w rankingu wyszukiwania?

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Czy wiesz, czym jest pozycjonowanie? Video
Opublikowano: 03-07-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Dla specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Jak jednak wygląda potoczne rozumienie słowa "pozycjonowanie"? Czy przeciętny użytkownik zdaje sobie sprawę, od czego Google uzależnia kolejność stron, które wyświetla mu w wynikach wyszukiwania? Postanowiliśmy to sprawdzić pytając o zdanie przypadkowo napotkanych mieszkańców Bydgoszczy. Zapraszamy do poznania ich odpowiedzi.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.60 - (10 głosów)
Panda 4.0 i PayDay Loans 2.0 – aktualizacje algorytmów Google
Opublikowano: 02-06-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Kilka dni temu Matt Cutts opublikował na swoim profilu na Twitterze informację o aktualizacji algorytmu Panda 4.0. Z różnych źródeł dowiadujemy się, że zespół Google przygotował także aktualizację PayDay Loans 2.0. Połączenie dobrego contentu oraz działań uderzających w spamerskie zapytania – co z tego wyjdzie? Przekonamy się już niedługo!

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
SEO lokalizowane – najważniejsze narzędzie stacjonarnego biznesu?
Opublikowano: 26-03-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Internet od dawna nie służy tylko do komunikacji lub wyszukiwania haseł encyklopedycznych. Użytkownicy coraz częściej korzystają z sieci do załatwiania codziennych spraw. Jeśli chcą umówić się z dentystą, wywołać zdjęcia lub zjeść smaczny obiad, w celu wybrania konkretnej usługi sięgają po wyszukiwarkę. Jest to o tyle prostsze, że w zasięgu jesteśmy na co dzień, chociażby korzystając ze smartfonów czy darmowych punktów WiFi. Warto więc sprawić, aby internauci wśród natłoku firm odnaleźli i wybrali właśnie naszą.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.22 - (9 głosów)
Responsywne strony - jak stworzyć serwis z myślą o SEO
Opublikowano: 18-03-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Dzisiejsze technologie są wciąż modernizowane. W zależności od ich możliwości i wymagań, należy odpowiednio przekształcać oprogramowanie i interfejsy - w tym także strony internetowe. Dopasowanie ich do najnowszych standardów przyczyni się do zwiększonego komfortu użytkownika. To natomiast przekłada się na wysokie miejsca w wyszukiwarce. Ostatnim trendem jest Responsive Web Design. Opisujemy ten schemat tworzenia witryn i pokazujemy dlaczego jest istotny ze względów pozycjonowania.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.29 - (7 głosów)
Firmy w 2014 r. wydadzą ponad 1 mld złotych na SEM!
Opublikowano: 12-03-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

W 2014 roku o ok. 10-12 punktów procentowych, w porównaniu do ubiegłego roku, wzrosną wydatki na reklamę SEM w Polsce. Dzięki większej skłonności firm do inwestowania w kampanie reklamowe oraz stabilizacji na rynku możliwe jest zwiększenie wydatków przedsiębiorstw na reklamę w wyszukiwarkach. W artykule zamieszczamy link do pełnego raportu Interaktywnie.com.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Strony z nieskończonym przewijaniem – zmora SEO?
Opublikowano: 25-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Internet stale ewoluuje, a wraz z nim technologie tworzenia stron. Nie tak dawno wszystkie witryny były jedynie statycznymi wizytówkami z niewielką ilością interaktywnych elementów. Dziś, w erze portali społecznościowych, rozbudowanych sklepów i gier przeglądarkowych, niemal wszystko zdaje się możliwe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że niektóre z nowinek programistycznych stanowią niemały problem choćby dla robotów wyszukiwarek. Twórcy Google podpowiadają, jak tworzyć popularne „niekończące się” strony w sposób przyjazny wyszukiwarkom.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Wpływ błędów gramatycznych na pozycję w wyszukiwarkach
Opublikowano: 24-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min

Silniki wyszukiwarek internetowych dbają o to, żeby na pierwszych stronach wyników promowane były jak najbardziej wartościowe witryny. Dotyczy to zarówno samej treści, jak i dbałości o jej poprawność i sposób jej przedstawienia. Czy oznacza to także, że jeśli w tytule własnego serwisu zrobimy niewielką literówkę, pozycje spadną? A co, jeśli użytkownicy komentujący nasze artykuły zapewniają nam unikatową treść, jednak popełniając błędy gramatyczne? Twórcy Google i Bing odpowiadają na te problematyczne kwestie.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Zamach na Króla Google? Yahoo!
Opublikowano: 07-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

W krainie wyszukiwarek obecnie Król jest tylko jeden. Znakomita większość użytkowników korzysta z silnika Google, dlatego też pozycjonowanie stron internetowych pod algorytmy tego giganta jest najbardziej popularne. Czy jest jeszcze szansa, żeby inna firma przejęła koszulkę lidera, przynajmniej na pewnym odcinku wielkiego wyścigu o podbój sieci? Według nowinek branżowych, istnieje taki gracz na rynku, który może odzyskać swoją dawną świetność.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Żegnajcie słowa kluczowe, nadchodzi wyszukiwanie głosowe
Opublikowano: 06-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Internauci nauczyli się już jakie hasła wpisywać w Google tak, aby odnaleźć pożądane treści. Niejako nauczyli się języka wyszukiwarki. Jednak wraz z podnoszeniem się poziomu technologii, to oprogramowanie uczy się ludzkich metod komunikacji. Coraz więcej rozwiązań wskazuje na to, że wzrost popularności zanotuje głosowe wprowadzanie tekstu. Warto zastanowić się nad tym jak to, co mówimy różni się od tego, co piszemy i jak nadchodzące zmiany wpłyną na działanie wyszukiwarek internetowych.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Google nie korzysta z Photoshopa. On go wchłania.
Opublikowano: 06-02-2014
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google.

Autor
Michał Grązka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się