Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Złowrogi bliźniak, czyli o serwisach bliźniaczych
Opublikowano: 22-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min
Bliźniakom mówimy stanowcze stop! Oczywiście mowa tutaj o bliźniaczych stronach internetowych, które mocno utrudniają pozycjonowanie głównej domeny. W końcu Google nie ma żadnego interesu w wyświetlaniu dwóch identycznych witryn w swoich wynikach wyszukiwania - jedna w zupełności użytkownikom wystarczy. Czy na pewno Twoja strona nie swojego złowrogiego bliźniaka?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Dlaczego Google banuje strony?
Opublikowano: 19-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Szczęśliwa trzynastka standardów rozpoznawanych przez Google
Opublikowano: 12-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

W prehistorii stron WWW jedynym akceptowanym i rozpoznawanym przez wyszukiwarki typem plików był HTML. A jednak wraz z rozwojem różnych standardów, opracowywanych przez niezależnych od siebie deweloperów, pojawiła się konieczność wyszukiwania także w innych typach dokumentów, takich jak formaty Acrobat Readera - .pdf, czy Microsoft Worda - .doc i .rtf.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Kto szuka, nie zawsze znajdzie... Twoją firmę w Google
Opublikowano: 29-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Dlaczego firmy emigrują do Sieci? Z jednej prostej przyczyny: komunikacja internetowa to najwygodniejszy sposób porozumiewania się z rynkiem. Wygodny przede wszystkim dla internautów, którzy poszukiwania hydraulika rozpoczynają od wstukania pewnej frazy do wyszukiwarki (nawet jeśli hydraulik mieszka po drugiej stronie ulicy). A pozycjonowanie dokładnie odpowiada na potrzeby takich firm.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Złoty środek, czyli nie przedobrzyć w SEO
Opublikowano: 23-06-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min
Zasada z pozoru prosta: aby strona miała szansę rankingować wysoko w wynikach wyszukiwania w treści powinny pojawić się słowa kluczowe. Natomiast tutaj pojawiają się pytania. Ile i jakie słowa? Ile wystąpień powinno być w moim tekście? Jak długi tekst umieścić np. na stronie głównej? SEO Copywriting, odpowiadający na te i inne pytania, nie jest najprostszym kawałkiem chleba...
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Szturm użytkowników - nowe narzędzie Google znajdzie ci znajomych
Opublikowano: 06-06-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Portale społecznościowe stają się coraz powszechniejsze. Coraz trudniej jest znaleźć osoby, które nie posiadają profilu w żadnym z najpopularniejszych serwisów. I trudno się dziwić! Możliwości, jakie dają sieci społecznościowe są ogromne! Jak jednak zapanować nad wszystkimi swoimi profilami? Google może mieć na to odpowiedź - narzędzie nazwane Friend Connect. Co dokładnie robi?

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Aktualizacja PageRank - parametr się zmienia
Opublikowano: 08-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Choć wielu specjalistów do spraw pozycjonowania już od dłuższego czasu ignoruje lub znacząco umniejsza znaczenie parametru PageRank dla wyników wyszukiwania Google, faktem jest, że parametr ten wciąż budzi spore zainteresowanie. Nic dziwnego, skoro podczas jego aktualizacji przez wyniki wyszukiwania przechodzą mocniejsze i słabsze wstrząsy. Czy warto więc dbać o wartość tego parametru?
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
SEO to wyzwanie dla profesjonalistów
Opublikowano: 23-04-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min
Szukanie drogi na skróty w pozycjonowaniu na dłuższą metę nie popłaca. Działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google, mogą nie tylko nie przynieść wysokich pozycji, ale wręcz spowodować nałożenie na witrynę kary. A kary Google bardzo trudno zdjąć i mogą się ciągnąć za stroną przez bardzo długi czas... czasem nawet konieczna jest całkowita zmiana domeny.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Wyszukiwarki widzą więcej
Opublikowano: 22-04-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
Wyniki wyszukiwarek "lokalnych", działających wewnętrznie na witrynach, od teraz będą dostępne również w wynikach wyszukiwarki Google. Dlaczego? Co się dokładnie zmieniło? W kolejnym tematycznym artykule wyjaśniamy i wskazujemy konkretne poprawki i zmiany, wprowadzone przez Google. I oczywiście trzymamy rękę na pulsie zmian wpływających na metody pozycjonowania stron internetowych.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Web 3.0 – przyszłość Internetu i pozycjonowania?
Opublikowano: 17-04-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 4:05 min
Czy przyszłość internetu leży w super-inteligentnych maszynach, które (dzięki wykorzystaniu maszynowego uczenia się) będą perfekcyjnie odpowiadać na wszelkie nasze zapytania - i potrzeby? Czy znany nam sposób komunikacji z komputerem zmieni się z fizycznego wpisywania zapytań na komunikację głosową? Web 3.0 nie jest jeszcze dokładnie zdefiniowany, ale możliwości są gigantyczne...  i czasami straszne!
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Osadzanie Flash przy pomocy SWFObject
Opublikowano: 13-03-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min
Wyszukiwarki, w tym oczywiście również Google, właściwie nigdy nie radziły sobie z technologią Flash. Dlatego strony zbudowane z wykorzystaniem tej technologii miały bardzo utrudnioną drogę do wysokich pozycji. Najczęściej po prostu trzeba zmienić całe witryny. Ostatnio jednak pojawił się ciekawy program, który pozwala przedstawić zawartość animacji Flash w formie tekstowej.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.90 - (10 głosów)
Algorytm Google... zagadka rozwiązana?
Opublikowano: 03-03-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min
Czy algorytm Google może wyglądać właśnie tak? Spekulacje ekspertów SEO dotyczących elementów składowych algorytmu/algorytmów Google są niezwykle liczne. Tylko pytanie brzmi: ile w nich prawdy? W przypadku tej "symulacji" wydaje się, że autor mógł przybliżyć się nieco rozgryzienia algorytmu. Oczywiście, nie jest to sprawdzona formuła na skuteczne pozycjonowanie, a jedynie jedna z wielu teorii.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się