Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Jak oni wyszukują? Czyli słów kilka o doborze fraz kluczowych
Opublikowano: 11-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:25 min
Niemal wszyscy internauci szukają informacji w wyszukiwarkach internetowych (z Google na czele). Czego szukają? Właściwie wszystkiego: rozrywki, konkretnych faktów, ale także - produktów, które zamierzają kupić. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich fraz kluczowych dla naszych działań pozycjonerskich, czy też dla naszych reklam AdWords.
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Strony prezydenckie w Google
Opublikowano: 31-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Polski Prezydent ma nowy serwis internetowy. Przez miesiąc ma działać w wersji beta po czym powinna zostać uruchomiona wersja ostateczna. Przeważają opinie, ze jest on lepszy od wersji poprzedniej, całkiem przejrzysty i funkcjonalny, ale niezbyt wyszukany graficznie (uwagę zwraca np. brak kolorów narodowych) i bardzo podobny do witryny prezydenta USA.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Rośnie konkurencja Google - umowa Yahoo z Microsoftem
Opublikowano: 30-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min
Czy Google może czuć się zagrożony? No cóż, z całą pewnością od momentu podpisania umowy Microsoftu z Yahoo na pewno nie może spać całkowicie spokojnie. Oczywiście nie jest do końca pewne jakich zmian możemy się spodziewać w związku ze współpracą tych dwóch gigantów. Natomiast jest to sygnał, że istnieje również świat poza Google i branże SEO/SEM muszą cały czas trzymać rękę na pulsie.
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Zakazana reklama w Internecie
Opublikowano: 21-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min
Nawet 100 tysięcy złotych - taką karę mogą zapłacić reklamodawcy, którzy nie dostosują się do nowych przepisów, nad którymi właśnie pracuje Ministerstwo Infrastruktury. Czy to koniec irytujących reklam pop-up, ukrytych reklam dźwiękowych i innych rozwiązań, które doprowadzały internautów do białej gorączki? Czy to początek większego zainteresowania SEO i SEM?
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Zmiana sposobu indeksowania rel=nofollow
Opublikowano: 29-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min
Powszechnie wykorzystywany atrybut "nofollow" mógł dotychczas ułatwiać manipulowanie linkami w celu sztucznego podwyższania pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania. W końcu wyszukiwarka Google powiedziała "dość!" i zmieniła w ostatnim czasie sposób indeksowania tego atrybutu, co mogło spowodować obserwowane w ostatnim czasie zmiany rankingu.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Najlepsze SEO - pozycjonowanie docenianą formą reklamy
Opublikowano: 25-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Pozycjonowanie jest coraz bardziej doceniane przez marketerów na całym świecie. A co za tym idzie - budżety reklamowe przeznaczane na SEO z roku na rok są systematycznie zwiększane. Jednocześnie lwią część wydatków na promocje firmy zaczynają przeznaczać na różne formy reklamy w Google. Obejmuje to między innymi linki sponsorowane, czyli kampanie CPC.
Autor
Karolina Świetlicka
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Inteligentne wyszukiwarki i semantyczne pozycjonowanie?
Opublikowano: 18-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min
Użytkownikom wyszukiwarek internetowych z pewnością marzy się urządzenie, które w lot pojmie czego szukają, o co dokładnie pytają i przedstawi odpowiednią odpowiedź. Wyszukiwarka semantyczna nie jest pomysłem nowym, natomiast stopień jej skomplikowania wciąż nie pozwala na stworzenie maszyny, która byłaby w stanie "rozumieć" dokładnie nasze zapytania.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Wyszukiwarka Bing - i co nowego?
Opublikowano: 16-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Po (nie bójmy się tego słowa) porażce, jaką poniosła wyszukiwarka Windows Live Search, Microsoft przedstawił zupełnie nowy projekt. Bing, bo tak nazywa się nowe dziecko konkurenta Google, został zaprezentowany światu 3 czerwca. Czy jest rewolucja? Czy może będzie ewolucja? A może bezczelne kopiowanie pomysłów Google i naśladowanie jego zmian?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Bez Google ani rusz
Opublikowano: 28-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Gdy 14 maja 2009 w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność. Ciekawe są liczby: 63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google, a 87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie
Opublikowano: 25-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min
Duże i małe firmy biorą udział w wyścigu online - wyścigu po dobrą nazwę domeny. Obecnie odsprzedawanie domen z ogromnym (czasem wręcz gigantycznym) zyskiem cieszy się jeszcze sporą popularnością. Eksperci przewidują jednak, że ten rynek może wkrótce przechodzić kryzys - między innymi z powodu zmian w algorytmach wyszukiwarki i sposobu w jaki funkcjonują.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Niemile widziany duplicate content
Opublikowano: 18-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min
W kontekście pozycjonowania mówi się bardzo dużo o duplikatach treści. Są one bardzo szkodliwe i mogą zniweczyć nawet wielomiesięczne działania SEO. Dlatego tak istotne jest, aby unikać kopiowania treści i to nie tylko z innych stron internetowych. Również wewnątrz jednego serwisu wszystkie treści powinny być unikalne - a te, które takie nie są: zablokowane przed indeksowaniem.
Autor
Bartosz Rybacki
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Pożytek z "długiego ogona" fraz kluczowych
Opublikowano: 11-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Wiele osób wciąż nie jest przekonanych do rozbudowanych, precyzyjnych fraz z tzw. "długiego ogona". A przecież to właśnie ten "długi ogon" ma ogromny potencjał zakupowy! Co więcej, frazy kluczowe tego rodzaju są bliższe naturalnemu językowi, jakim posługujemy się na co dzień, i być może w przyszłości częściej właśnie za ich pomocą będziemy wyszukiwać w Google.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się