Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Urlop od wyszukiwania w Google?
Opublikowano: 21-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min
Sezon urlopowy w pełni - w miastach ruch nieco maleje, za to kurorty pękają w szwach (nie tylko te polskie). A co z internetem? Czy wyszukiwania w Google odnotowują w tym okresie spadek? Z całą pewnością zauważyć można bardzo wyraźny skok - skok zapytań związanych z noclegami, pobytami, rezerwacjami, wyjazdami, trasami i innymi elementami niezbędnymi dla udanego wypoczynku.
Autor
Karolina Świetlicka
Ocena artykułu
3.33 - (3 głosy)
Trzy zasady bezpiecznego lądowania, czyli jak stworzyć dobry landing page
Opublikowano: 19-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min
Zmaksymalizowanie konwersji nie jest prostym zadaniem. Zdobycie, a następnie utrzymanie uwagi użytkownika i zachęcenie go do wykonania konkretnej akcji (np. zakupu, czy zapisania się do newslettera) wymaga sporo pracy. I dobrego planowania! Ale efekty na pewno są tego warte. Podajemy 3 złote zasady tworzenia dobrego landing page'a, czyli naszej strony docelowej.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.67 - (3 głosy)
Jeszcze wyżej, jeszcze szybciej
Opublikowano: 13-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Jeśli chce się utrzymać pozycję lidera, choć mogłaby się ona wydawać zupełnie niezagrożona, nieustannie trzeba się rozwijać i inwestować w innowacje. Doskonale wie o tym wyszukiwarka Google, która właśnie wprowadziła kolejne usprawnienie, nazwane Caffeine. Zmiany mają zwiększyć szybkość indeksowania stron i ogólnie działania wyszukiwarki. Czy coś jeszcze?
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jak oni wyszukują? Czyli słów kilka o doborze fraz kluczowych
Opublikowano: 11-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:25 min
Niemal wszyscy internauci szukają informacji w wyszukiwarkach internetowych (z Google na czele). Czego szukają? Właściwie wszystkiego: rozrywki, konkretnych faktów, ale także - produktów, które zamierzają kupić. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich fraz kluczowych dla naszych działań pozycjonerskich, czy też dla naszych reklam AdWords.
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Strony prezydenckie w Google
Opublikowano: 31-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Polski Prezydent ma nowy serwis internetowy. Przez miesiąc ma działać w wersji beta po czym powinna zostać uruchomiona wersja ostateczna. Przeważają opinie, ze jest on lepszy od wersji poprzedniej, całkiem przejrzysty i funkcjonalny, ale niezbyt wyszukany graficznie (uwagę zwraca np. brak kolorów narodowych) i bardzo podobny do witryny prezydenta USA.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Rośnie konkurencja Google - umowa Yahoo z Microsoftem
Opublikowano: 30-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min
Czy Google może czuć się zagrożony? No cóż, z całą pewnością od momentu podpisania umowy Microsoftu z Yahoo na pewno nie może spać całkowicie spokojnie. Oczywiście nie jest do końca pewne jakich zmian możemy się spodziewać w związku ze współpracą tych dwóch gigantów. Natomiast jest to sygnał, że istnieje również świat poza Google i branże SEO/SEM muszą cały czas trzymać rękę na pulsie.
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Zakazana reklama w Internecie
Opublikowano: 21-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min
Nawet 100 tysięcy złotych - taką karę mogą zapłacić reklamodawcy, którzy nie dostosują się do nowych przepisów, nad którymi właśnie pracuje Ministerstwo Infrastruktury. Czy to koniec irytujących reklam pop-up, ukrytych reklam dźwiękowych i innych rozwiązań, które doprowadzały internautów do białej gorączki? Czy to początek większego zainteresowania SEO i SEM?
Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Zmiana sposobu indeksowania rel=nofollow
Opublikowano: 29-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min
Powszechnie wykorzystywany atrybut "nofollow" mógł dotychczas ułatwiać manipulowanie linkami w celu sztucznego podwyższania pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania. W końcu wyszukiwarka Google powiedziała "dość!" i zmieniła w ostatnim czasie sposób indeksowania tego atrybutu, co mogło spowodować obserwowane w ostatnim czasie zmiany rankingu.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Najlepsze SEO - pozycjonowanie docenianą formą reklamy
Opublikowano: 25-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Pozycjonowanie jest coraz bardziej doceniane przez marketerów na całym świecie. A co za tym idzie - budżety reklamowe przeznaczane na SEO z roku na rok są systematycznie zwiększane. Jednocześnie lwią część wydatków na promocje firmy zaczynają przeznaczać na różne formy reklamy w Google. Obejmuje to między innymi linki sponsorowane, czyli kampanie CPC.
Autor
Karolina Świetlicka
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Inteligentne wyszukiwarki i semantyczne pozycjonowanie?
Opublikowano: 18-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min
Użytkownikom wyszukiwarek internetowych z pewnością marzy się urządzenie, które w lot pojmie czego szukają, o co dokładnie pytają i przedstawi odpowiednią odpowiedź. Wyszukiwarka semantyczna nie jest pomysłem nowym, natomiast stopień jej skomplikowania wciąż nie pozwala na stworzenie maszyny, która byłaby w stanie "rozumieć" dokładnie nasze zapytania.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Wyszukiwarka Bing - i co nowego?
Opublikowano: 16-06-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Po (nie bójmy się tego słowa) porażce, jaką poniosła wyszukiwarka Windows Live Search, Microsoft przedstawił zupełnie nowy projekt. Bing, bo tak nazywa się nowe dziecko konkurenta Google, został zaprezentowany światu 3 czerwca. Czy jest rewolucja? Czy może będzie ewolucja? A może bezczelne kopiowanie pomysłów Google i naśladowanie jego zmian?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Bez Google ani rusz
Opublikowano: 28-05-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Gdy 14 maja 2009 w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność. Ciekawe są liczby: 63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google, a 87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się