Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Pozycjonowanie - gdy klient nie dzwoni
Opublikowano: 16-10-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min
Klienci przenoszą się do internetu. To fakt. Coraz częściej nie tylko szukamy informacji w wyszukiwarce, ale również chętniej robimy zakupy. Oszczędzamy w ten sposób czas, możemy "na spokojnie" przejrzeć i porównać wszystkie oferty, wybierając tę, która nam najbardziej odpowiada. I oczywiście korzystamy w tym celu z Google!
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Trylion unikalnych adresów w Internecie. I będzie więcej.
Opublikowano: 10-10-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Liczba unikalnych adresów internetowych stale rośnie. Google podjął się ostatnio policzenia ich wszystkich - a wynik jest bardzo imponujący. Wg szacunków obecnie w Sieci jest około tryliona różnych stron internetowych! I z takiego gąszczu wyszukiwarka wybiera te kilka, kilkadziesiąt wyników najlepiej odpowiadających oczekiwaniom użytkowników. Jak się wyróżnić? Pozycjonowanie podsuwa kilka pomysłów.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Premiowanie nowości w wynikach wyszukiwania
Opublikowano: 30-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min
Czy zupełnie nowe witryny mają szansę na zdobycie wysokich pozycji w Google? Jak najbardziej! W branży pozycjonowania mówi się nawet o tym, że istnieje specjalny algorytm, czynnik rankingowy, który przez pewien czas daje specjalny bonus nowym witrynom. Ma on na celu pomóc tym najświeższym ze stron wybić się na tle konkurencji - a jednocześnie być może zoferować użytkownikom lepsze wyniki wyszukiwania.
Autor
Bartosz Rybacki
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Bądź unikatowy i nie twórz duplikatów treści
Opublikowano: 24-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:25 min
Nie oszukujmy się - często szukamy drogi na skróty. Niestety w pozycjonowaniu może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego: zamiast wysokich pozycji możemy zniknąć w odmętach piątej i dalszych podstron wyników wyszukiwania. Kopiowanie treści ze stron konkurencji nie jest więc dobrym pomysłem. Koniecznie należy tworzyć treści użyteczne, fachowe, informacyjne - zgodnie z zasadami SEO Copywritingu.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Marketing po europejsku to SEO i marketing online
Opublikowano: 23-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min
Europejsy specjaliści od marketingu nie mają złudzeń - sfera online to przyszłość reklamy. Dowodzą tego zwiększone (i co roku większe) wydatki na różne formy reklamy w Sieci. Jednocześnie wyraźnie spadają wydatki na bardziej tradycyjne formy promocji, a więc reklamy w gazetach, radiu i telewizji. Skąd ta zmiana? Co najbardziej przemawia do marketerów w przypadku m.in. pozycjonowania?
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Słowo cenniejsze niż złoto, szczególnie w pozycjonowaniu
Opublikowano: 22-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Google jest wyszukiwarką tekstową, a co za tym idzie: bazuje przede wszystkim na warstwie tekstowej stron internetowych. Więc słowo w pozycjonowaniu ma ogromną moc! Bez dobrych, użytecznych tekstów, które jednocześnie będą odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest bardzo trudne.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Mocno przesadzone pogłoski o rewolucji w pozycjonowaniu
Opublikowano: 10-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

W ostatnim czasie powstały dwie nowe wyszukiwarki: Cuil i SearchCloud. Chociaż Google ogłosiło okrągły bilion zaindeksowanych stron, co jest dowodem niekwestionowanej hegemonii tej wyszukiwarki na globalnym rynku, warto rzucić okiem na idee będące podłożem tych nowinek. Warto zauważyć, że Cuil powołali do istnienia byli pracownicy Google, którzy – czerpiąc ze zdobytej wiedzy – próbują stworzyć coś odkrywczego.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Markowo w Sieci dzięki pozycjonowaniu
Opublikowano: 04-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min
W naszym kraju wciąż jeszcze pokutuje przeświadczenie, że duże, znane marki nie muszą inwestować w promocję swojego wizerunku. Jak pokazuje przykład największych brandów z USA to właśnie Ci najwięksi bardzo mocno skupiają się na dbaniu o swój wizerunek - również poprzez kampanie w wyszukiwarkach, w wynikach płatnych i organicznych.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Złowrogi bliźniak, czyli o serwisach bliźniaczych
Opublikowano: 22-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min
Bliźniakom mówimy stanowcze stop! Oczywiście mowa tutaj o bliźniaczych stronach internetowych, które mocno utrudniają pozycjonowanie głównej domeny. W końcu Google nie ma żadnego interesu w wyświetlaniu dwóch identycznych witryn w swoich wynikach wyszukiwania - jedna w zupełności użytkownikom wystarczy. Czy na pewno Twoja strona nie swojego złowrogiego bliźniaka?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Dlaczego Google banuje strony?
Opublikowano: 19-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Szczęśliwa trzynastka standardów rozpoznawanych przez Google
Opublikowano: 12-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

W prehistorii stron WWW jedynym akceptowanym i rozpoznawanym przez wyszukiwarki typem plików był HTML. A jednak wraz z rozwojem różnych standardów, opracowywanych przez niezależnych od siebie deweloperów, pojawiła się konieczność wyszukiwania także w innych typach dokumentów, takich jak formaty Acrobat Readera - .pdf, czy Microsoft Worda - .doc i .rtf.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Kto szuka, nie zawsze znajdzie... Twoją firmę w Google
Opublikowano: 29-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Dlaczego firmy emigrują do Sieci? Z jednej prostej przyczyny: komunikacja internetowa to najwygodniejszy sposób porozumiewania się z rynkiem. Wygodny przede wszystkim dla internautów, którzy poszukiwania hydraulika rozpoczynają od wstukania pewnej frazy do wyszukiwarki (nawet jeśli hydraulik mieszka po drugiej stronie ulicy). A pozycjonowanie dokładnie odpowiada na potrzeby takich firm.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się