Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Marketing po europejsku to SEO i marketing online
Opublikowano: 23-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min
Europejsy specjaliści od marketingu nie mają złudzeń - sfera online to przyszłość reklamy. Dowodzą tego zwiększone (i co roku większe) wydatki na różne formy reklamy w Sieci. Jednocześnie wyraźnie spadają wydatki na bardziej tradycyjne formy promocji, a więc reklamy w gazetach, radiu i telewizji. Skąd ta zmiana? Co najbardziej przemawia do marketerów w przypadku m.in. pozycjonowania?
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Słowo cenniejsze niż złoto, szczególnie w pozycjonowaniu
Opublikowano: 22-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Google jest wyszukiwarką tekstową, a co za tym idzie: bazuje przede wszystkim na warstwie tekstowej stron internetowych. Więc słowo w pozycjonowaniu ma ogromną moc! Bez dobrych, użytecznych tekstów, które jednocześnie będą odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest bardzo trudne.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Mocno przesadzone pogłoski o rewolucji w pozycjonowaniu
Opublikowano: 10-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

W ostatnim czasie powstały dwie nowe wyszukiwarki: Cuil i SearchCloud. Chociaż Google ogłosiło okrągły bilion zaindeksowanych stron, co jest dowodem niekwestionowanej hegemonii tej wyszukiwarki na globalnym rynku, warto rzucić okiem na idee będące podłożem tych nowinek. Warto zauważyć, że Cuil powołali do istnienia byli pracownicy Google, którzy – czerpiąc ze zdobytej wiedzy – próbują stworzyć coś odkrywczego.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Markowo w Sieci dzięki pozycjonowaniu
Opublikowano: 04-09-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min
W naszym kraju wciąż jeszcze pokutuje przeświadczenie, że duże, znane marki nie muszą inwestować w promocję swojego wizerunku. Jak pokazuje przykład największych brandów z USA to właśnie Ci najwięksi bardzo mocno skupiają się na dbaniu o swój wizerunek - również poprzez kampanie w wyszukiwarkach, w wynikach płatnych i organicznych.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Złowrogi bliźniak, czyli o serwisach bliźniaczych
Opublikowano: 22-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:55 min
Bliźniakom mówimy stanowcze stop! Oczywiście mowa tutaj o bliźniaczych stronach internetowych, które mocno utrudniają pozycjonowanie głównej domeny. W końcu Google nie ma żadnego interesu w wyświetlaniu dwóch identycznych witryn w swoich wynikach wyszukiwania - jedna w zupełności użytkownikom wystarczy. Czy na pewno Twoja strona nie swojego złowrogiego bliźniaka?
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Dlaczego Google banuje strony?
Opublikowano: 19-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Szczęśliwa trzynastka standardów rozpoznawanych przez Google
Opublikowano: 12-08-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

W prehistorii stron WWW jedynym akceptowanym i rozpoznawanym przez wyszukiwarki typem plików był HTML. A jednak wraz z rozwojem różnych standardów, opracowywanych przez niezależnych od siebie deweloperów, pojawiła się konieczność wyszukiwania także w innych typach dokumentów, takich jak formaty Acrobat Readera - .pdf, czy Microsoft Worda - .doc i .rtf.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Kto szuka, nie zawsze znajdzie... Twoją firmę w Google
Opublikowano: 29-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Dlaczego firmy emigrują do Sieci? Z jednej prostej przyczyny: komunikacja internetowa to najwygodniejszy sposób porozumiewania się z rynkiem. Wygodny przede wszystkim dla internautów, którzy poszukiwania hydraulika rozpoczynają od wstukania pewnej frazy do wyszukiwarki (nawet jeśli hydraulik mieszka po drugiej stronie ulicy). A pozycjonowanie dokładnie odpowiada na potrzeby takich firm.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Złoty środek, czyli nie przedobrzyć w SEO
Opublikowano: 23-06-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min
Zasada z pozoru prosta: aby strona miała szansę rankingować wysoko w wynikach wyszukiwania w treści powinny pojawić się słowa kluczowe. Natomiast tutaj pojawiają się pytania. Ile i jakie słowa? Ile wystąpień powinno być w moim tekście? Jak długi tekst umieścić np. na stronie głównej? SEO Copywriting, odpowiadający na te i inne pytania, nie jest najprostszym kawałkiem chleba...
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Szturm użytkowników - nowe narzędzie Google znajdzie ci znajomych
Opublikowano: 06-06-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min
Portale społecznościowe stają się coraz powszechniejsze. Coraz trudniej jest znaleźć osoby, które nie posiadają profilu w żadnym z najpopularniejszych serwisów. I trudno się dziwić! Możliwości jakie dają sieci społecznościowe są ogromne! Jak jednak zapanować nad wszystkimi swoimi profilami? Google może mieć na to odpowiedź - narzędzie nazwane Friend Connect. Cor dokładnie robi?
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Aktualizacja PageRank - parametr się zmienia
Opublikowano: 08-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:45 min
Choć wielu specjalistów do spraw pozycjonowania już od dłuższego czasu ignorują lub znacząco umniejszają znaczenie parametru PageRank dla wyników wyszukiwania Google, faktem jest, że parametr ten wciąż budzi spore zainteresowanie. Nic dziwnego, skoro podczas jego aktualizacji przez wyniki wyszukiwania przechodzą mocniejsze i słabsze wstrząsy. Czy warto więc dbać o wartość tego parametru?
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
SEO to wyzwanie dla profesjonalistów
Opublikowano: 23-04-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min
Szukanie drogi na skróty w pozycjonowaniu na dłuższą metę nie popłaca. Działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google, mogą nie tylko nie przynieść wysokich pozycji, ale wręcz spowodować nałożenie na witrynę kary. A kary Google bardzo trudno zdjąć i mogą się ciągnąć za stroną przez bardzo długi czas... czasem nawet konieczna jest całkowita zmiana domeny.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się