Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Mapy witryny wideo – część 2 – protokół Sitemap
Opublikowano: 26-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Jako przykład wpisu w mapie witryny wideo, w którym użyto tagów specyficznych dla filmów wideo, Google podaje następującą mapę. Kilka podanych pól to opcje dodatkowe, zawierają jednakże wartościowe meta dane. Warto zauważyć, że w przypadku rozbieżności między treścią na stronie z filmem a mapą Google może przy indeksowaniu uwzględnić dane ze strony.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Mapy witryny wideo – część 1
Opublikowano: 25-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Statyczne treści są często nie do zastąpienia – ale miło urozmaicić je materiałem graficznym lub wideo. Użycie grafik czy filmów oznacza oczywiście konieczność ponownego przemyślenia serwisu pod kątem SEO. Centrum Pomocy dla Webmasterów Google dostarcza szczegółowych wytycznych na temat tworzenia mapy witryny wideo z uwzględnieniem zasad rządzących indeksacją takich stron w wyszukiwarkach.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (2 głosy)
WWW musi żyć - konieczność wprowadzania zmian na stronie
Opublikowano: 19-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Na Internet nie ma jednej, prostej i sprawdzonej recepty, na sukces w Sieci – jedynie słusznej metody. Regułą jest tylko ciągła zmiana. Jak często treść aktualizować? Jak często cokolwiek w firmie się zmienia, na rynku i w oczekiwaniach klientów… są zalecenia, by robić aktualizacje nawet do 3 razy w tygodniu – jest to naturalnie łatwiejsze w przypadku złożonych witryn z wieloma podstronami i bogatymi w zróżnicowaną treść.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.75 - (4 głosy)
Frazy kluczowe kluczem do sukcesu w SEO
Opublikowano: 18-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 7:10 min

Bez fraz kluczowych nie ma kampanii SEO, nie ma promocji strony w internecie. Jak właściwie je wybrać? Jest kilka „szkół” mówiących, jak się do tego zabrać. Najważniejsze jest to, abyśmy spróbowali postawić się w sytuacji potencjalnego kupca / klienta. Bez tego nie da się dobrać właściwego zestawu. Nasz docelowy odbiorca nie zawsze orientuje się w naszej branży.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Wyszukiwarki - kontekst rosyjski
Opublikowano: 30-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Google - to z pewnością niekwestionowany lider na polskim, a także światowym rynku wyszukiwarek nie w każdym kraju jest monopolistą. Więcej na ten temat pisaliśmy kilka dni temu , a jak sytuacja kształtuje się na rosyjskim rynku? Nasi wschodni sąsiedzi wciąż mocno opierają się urokowi Google, poszukując informacji przede wszystkim w wyszukiwarce Yandex.ru.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Google jest wszędzie? A może jednak nie...
Opublikowano: 20-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Zastanawiacie się, czy na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania - jak to się dzieje w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista "Googlowską mapę świata". Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój tego sektora, m.in. zmiany algorytmów, które zwiększają trudność  pozycjonowania oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.67 - (3 głosy)
Wpływ social media na SEO
Opublikowano: 15-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Środowiska marketingowe w Stanach Zjednoczonych wzięły udział w badaniu Marketing Sherpa "Social Media's Impact on SEO" mającym na celu ustalić korzyści płynące z integracji działań marketingowych na portalach społecznościowych i pozycjonowania. Jak pokazało badanie, aż 69% respondentów ocenia pozytywnie wpływ social media na pozycję w wyszukiwarce.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Czy wybór dostawcy usług hostingowych może mieć wpływ na wyniki pozycjonowania?
Opublikowano: 02-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 4:40 min

Ze względu na częste zmiany algorytmów Google, warto brać pod uwagę wszystkie kwestie związane z naszą stroną internetową. Zalicza się do nich także wybór dostawcy usług hostingowych. W tekście znajdziesz przydatne informacje poświęcone hostingowi, a  także elementy, na które koniecznie musisz zwrócić uwagę podczas szukania w sieci miejsca dla swojej strony.

Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Google staje okoniem Flashowi
Opublikowano: 28-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:35 min
W ostatnim czasie technologia Flash nie ma lekkiego życia. Z jednej strony Apple robi wszystko, aby nie musieć z niej korzystać, z drugiej strony Google rozpoczął promowanie standardu HTML5, który właśnie wspomnianego Flasha ma wyeliminować, zastępując innymi rozwiązaniami. Jeśli więc nasza strona jeszcze bazuje na Flashu, czas mocno się zastanowić nad jej przebudować - co powinno również pomóc w SEO.
Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Pozorne błędy 404 w narzędziach dla webmasterów Google
Opublikowano: 17-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
W narzędziach dla webmasterów, udostępnionych przez Google, pojawił się nowy parametr. Pozorne błędy 404 nie są raczej błędami krytycznymi, natomiast warto zająć się również nimi, żeby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty. A jeśli Google udostępnia coś w swoich oficjalnych narzędziach, zwykle znaczy to, że może to mieć wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Caffeine – nowy silnik Google oficjalnie wdrożony
Opublikowano: 14-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Nowa infrastruktura została (w końcu!) wdrożona. Caffeine (kofeina), jak została nazwana ta zmiana, pozwoli Google szybciej i wydajniej indeksować zasoby internetu. Według słów przedstawicieli wyszukiwarki, dzięki wprowadzonym zmianom wyniki mogą być nawet o 50% świeższe. Jest to zmiana kluczowa i niezbędna dla samej wyszukiwarki - w końcu liczba stron dostępnych w internecie rośnie w nieprawdopodobnym wręcz tempie.
Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Skąd przybywasz, gościu? O Google Analytics
Opublikowano: 27-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Dane statystyczne to chleb powszedni każdego marketera. Jednym z ciekawszych, jeśli nie najciekawszym, narzędziem do śledzenia statystyk dotyczących m.in. odwiedzin naszej strony internetowej jest Google Analytics. Odpowiednio skonfigurowany pozwala przeanalizować dokładnie jak zachowują się użytkownicyna naszej witrynie - i co możemy poprawić, żeby jeszcze więcej osób do nas wracało.
Autor
Marta Mencińska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się