Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Nowy standard wyświetlania wielojęzycznych stron w Yandex i Google.ru
Opublikowano: 12-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Globalna wioska opleciona globalną siecią wymaga od firm promujących się w Internecie przygotowania kilku wersji językowych swojej strony dla użytkowników z różnych regionów. 10 kwietnia dwie największe wyszukiwarki internetowe w Rosji ujednoliciły sposób przygotowania takich witryn z atrybutami rel=”alternate” hreflang=”x”. Jak ich używać dla prawidłowej indeksacji? Przedstawiamy szczegóły.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Katalogowanie a wyniki pozycjonowania
Opublikowano: 02-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Katalogowanie ma znaczenie przy pozycjonowaniu - pod warunkiem spełnienia kryterium jakości i zadbania o własciwą liczbę linków przychodzących. 500 aktualizacji algorytmu (i ich liczba bedzie zapewne rosnąć), rosnące wymagania dotyczące jakości wyników - wszystko to każe zmieniać złe przyzwyczajenia odnośnie katalogów stron www.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
2.79 - (14 głosów)
Pozycjonowanie w Rosji - strona główna wg Yandex
Opublikowano: 28-02-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:35 min

W rosyjskiej Sieci panuje ogromna, stale rosnąca konkurencja. Nic dziwnego – w końcu to jeden z najszybciej rozwijających się rynków internetowych na świecie. Skuteczne pozycjonowanie w największej wyszukiwarce w Rosji możliwe jest tylko przy dostosowaniu się do wytycznych Yandex. Uchylamy rąbka tajemnicy i przedstawiamy kilka porad tworzenia strony głównej przyjaznej dla użytkowników oraz dla robotów wyszukiwarki.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Po Kaliningradzie bez zmian - nowy algorytm Yandex
Opublikowano: 09-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

W grudniu 2012 Yandex wprowadził zupełnie nowy algorytm zmieniający sposób wyszukiwania, pod frapującą nazwą: Kaliningrad. Jest to dobrze znana z Google personalizacja rezultatów, uwzględniająca zainteresowania użytkownika. Wpływ tej zmiany zarówno na samych użytkowników jak i na promocję stron w Internecie jest różny.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
SEO Copywriting - sztuka osiągania kilku celów jednocześnie
Opublikowano: 04-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 4:40 min

SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Ponowne spadki w Google
Opublikowano: 18-05-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Zespół Google nie ustaje w wysiłkach poprawienia jakości wyników wyszukiwania. Ostatnio ponownie sięgnął po radykalne środki, karząc serwisy korzystające z nielegelnych metod pozycjonowania. Rzecz dotyczy stron tak istotnych graczy, jak Bank Millenium czy sieć telefonii komórkowej Play. Przedstawiciel Google - Kaspar Szymański zapowiada: będziemy kontynuowali walkę ze spamem w obronie jakości indeksu Google oraz naszych użytkowników.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Dlaczego warto mieć „długi ogon”?
Opublikowano: 20-04-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Koncepcja „długiego ogona” Chrisa Andersona przełożona na efekt procesu dzisiejszego pozycjonowania, czyli o tym dlaczego opłacalne jest inwestowanie w wrażenia typu „long tail”, w jakich przypadkach działania tego typu powinny odnieść najlepszy skutek, a także jaka może być jego skala. Lektura dla osób pragnących skutecznie rozwijać swój internetowy biznes.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Magia rich snippets
Opublikowano: 16-04-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Standardowe dziesięć pierwszych linków (tzw. "top 10"), wyświetlanych w wyszukiwarce Google, zostało ostatnio rozszerzonych o mapy, wideo, grafiki, wykresy oraz elementy tzw. „rich snippets”.  Chciałbym napisać kilka słów o tych ostatnich, które ostatnio pojawiają się praktycznie wszędzie, choć rzadko zdajemy sobie z tego sprawę.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.29 - (7 głosów)
Nadciąga semantyczna wyszukiwarka Google
Opublikowano: 20-03-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 5:25 min

Google zmierza do ulepszenia obecnej technologii wyszukiwania i zachowania swojej dominującej pozycji na rynku. W ciągu najbliższych kilku miesięcy wyszukiwarka Google zacznie wskazywać ponad listą niebieskich linków, „większą ilość faktów i bezpośrednich odpowiedzi na pytania”. Owe zmiany w wyszukiwaniu to jedna z największych rewolucji w historii firmy. Może wpłynąć na miliony stron internetowych, które opierają się na aktualnych rankingach stron Google.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Nagły wzrost ruchu na stronie – jak zabezpieczyć się przed tym niespodziewanym dobrodziejstwem
Opublikowano: 12-03-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Czasami zdarza się, że pozornie niezwiązane z charakterem działalności wydarzenie skutkuje wzmożonym ruchem na stronie, a ten w efekcie doprowadza do przeciążenia serwisu i zawieszenia go. Google przygotowało zbiór porad, które wprowadzone w życie, zapobiegną takiemu obrotowi spraw. Kilka z nich wydaje się szczególnie godnych uwagi, również dla pozycjonowania.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Polskie porównywarki w nieporównanie gorszej pozycji
Opublikowano: 16-02-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Niedawno z wyników wyszukiwania Google zniknęły najpopularniejsze w naszym kraju porównywarki cenowe: m.in. Nokaut, Skąpiec i Ceneo. Oprócz nich, wysokie pozycje w rankingach straciły też między innymi takie znane i często odwiedzane portale internetowe, jak tesco.pl, swistak.pl, euro.com.pl, czy fotka.pl. Właściciele tych witryn dostali informację, że niektóre ich działania mogą być niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów (Google Webmaster Guidelines).

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Google stawia na jakość treści w ATF
Opublikowano: 26-01-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Google Polska opublikowało na swoim blogu informację o aktualizacji algorytmu wyszukiwania. Dzięki tej modyfikacji wyszukiwarka będzie uwzględniała także wygląd i układ strony oraz ilość zamieszczonych na niej reklam. Dla użytkowników oznacza to ułatwienie w znalezieniu konkretnych informacji. Jakie ta aktualizacja ma znaczenie dla pozycjonowania i właścicieli witryn mogą się Państwo dowiedzieć z niniejszego artykułu.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.38 - (8 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się