Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Twitter i Facebook a pozycjonowanie
Opublikowano: 19-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

Portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter podbyły serca wielu milionów użytkowników na całym świecie. Okazuje się, że również branża marketingowa nie może zlekceważyć ich potencjału. Od niedawna wśród specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem, krążą opinie jakoby Facebook oraz Twitter zyskały na ważności jako czynnik rankingowy.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
3.91 - (11 głosów)
Konwersja czy widoczność na zapytania ogólne? Oto jest pytanie
Opublikowano: 18-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:05 min

Podstawową kwestią, nurtującą osoby odpowiedzialne za prowadzenie kampanii SEM swoich firm, jest problem doboru odpowiednich wyrażeń kluczowych. Decyzja o wyborze fraz, na jakie serwis ma być widoczny powinna być poprzedzona staranną analizą. Błąd popełniony na tym etapie może skutkować brakiem zadowolenia z efektywności działań nawet najskuteczniejszych pozycjonerów.

Autor
Michał Fortuniak
Ocena artykułu
3.80 - (10 głosów)
Plik robots.txt do kosza?
Opublikowano: 13-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

W ostatnim czasie grupa aktywistów-programistów z Archive Team nawołuje do pozbycia się pliku robots.txt ze stron www, określając go tylko jako „szkodę i tymczasowe szaleństwo”. Plik robots.txt został stworzony przez Martina Kojstera w czasach, gdy Internet w postaci sieci tekstowej Gophera zaczął zastępować Word Wide Web.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
2.60 - (5 głosów)
Wpływ Miejsc Google na pozycjonowanie
Opublikowano: 12-04-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

Google nieustannie pracuje nad nowymi rozwiązaniami, których celem ma być zapewnienie możliwie najtrafniejszych wyników wyszukiwań. Prawdziwą rewolucją w sposobie wyświetlania było pojawienie się tzw. hybryd, łączących wizytówki z miejsc Google z wynikami naturalnymi. Z czego wynikają tego typu modyfikacje i jaki jest ich wpływ na pozycjonowanie? 

Autor
Agnieszka Prałat - Matkowska
Ocena artykułu
4.00 - (8 głosów)
Początek końca farm treści?
Opublikowano: 28-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Jak długo jeszcze będziemy musieli zadowalać się wątpliwej jakości wynikami wyszukiwania w Google? Być może krócej niż myślimy. Już od dawna „produkcja” bezwartościowych tekstów przez farmy treści staje ością w gardle specjalistom Google’a - i specjalistom zajmującym się pozycjonowaniem. Kolejne modyfikacje algorytmu mają "odsiać ziarno od plew" - strony z wartościową treścią od farm.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Efekty stosowania SWLi w pozycjonowaniu
Opublikowano: 17-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

O SEO zgodnym i niezgodnym z wytycznymi wyszukiwarek można szeroko teoretyzować - ale zagadnienie metod pozycjonowania ma wymiar bardzo praktyczny. Odczuwalne jest to szczególnie, gdy stronę promowaną dyskusyjnymi metodami spotka kara w postaci zafiltrowania w wynikach czy usunięcia z indeksu. New York Times donosi o przypadku odkrycia przyczyn spektakularnego sukcesu w wynikach jednej ze stron internetowych. Odkrycie SWL-i i manipulowania parametrem PageRank przyniosło szybko i drastyczną reakcję ze strony Google.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
3.55 - (11 głosów)
Numerowanie wyników - skuteczna kontrola nad pozycjami
Opublikowano: 03-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Numerowanie wyników wyszukiwania jest możliwe dzięki dodatkom do internetowch przeglądarek.  Cieszą się one rosnącą popularnością ze względu na liczne udogodnienia, jakie przynoszą: zwiększenie komfortu poruszania się w sieci dla internautów i większa łatwość monitorowania widoczności serwisu w wynikach przez właścicieli stron. Do wykorzystania jest wiele rodzajów wtyczek, dostępnych w sieci, na przykład Google Ordered List.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.91 - (11 głosów)
Nagłówek 503 pomocny, gdy serwis jest niedostępny
Opublikowano: 31-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Przestój w funkcjonowaniu strony internetowej to często sytuacja bardzo negatywnie rzutująca na działanie danego biznesu internetowego. Może mieć wpływ również na pozycjonowanie, a konkretnie na stabilność pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ponieważ sytuacja przerw w dostępności strony zdarza się często z przyczyn obiektywnych, warto znać możliwości przeciwdziałania.

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.42 - (12 głosów)
Zmiana algorytmu Google
Opublikowano: 31-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Kolejna zmiana algorytmu wyszukiwarki Google - ma na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania i utrudnienie życia tym właścicielom stron i pozycjonerom, którzy promują strony www w sposób niezgodny z wytycznymi. O konsekwencjach zmiany algorytmu oraz przyświecających temu ideach sporo można dowiedzieć się od Matta Cuttsa, osoby dobrze poinformowanej o planach i zasadach Google.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.22 - (9 głosów)
Skąd się biorą różnice w wynikach wyszukiwania?
Opublikowano: 25-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Temat gorący i zawsze aktualny w pozycjonowaniu: różnice w rankingu wyszukiwania w zależności od pory dnia, a nawet komputera, z którego się korzysta. Wyjaśnieniem jest specyfika funkcjonowania wyszukiwarki, uzależnionej od róznych centrów danych (Data Center),  sposób jej zdefiniowania na własnym komputerze oraz tak zwana personalizacja wyników.

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.00 - (11 głosów)
Dlaczego warto zacząć się pozycjonować zimą?
Opublikowano: 20-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Bardzo korzystne okresy prefinansowania - tak zwane "miesiące złotówkowe" to nie jedyna możliwość, jaką Sunrise System daje swoim klientom w celu zmniejszenia kosztów pozycjonowania. Każda zawierana umowa to tak naprawde indywidualna strategia reklamowa i cenowa - w zależności od założonych celów. Początek roku zainspirował nas do zaproponowania nowych niezwykle korzystnych możliwości rabatowania kosztów pozycjonowania. Wystarczy zapytać o ofertę.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.75 - (8 głosów)
Nowy mechanizm w Google Keyword Tool
Opublikowano: 18-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Narzędzie propozycji słów kluczowych Google Key Tool wzbogacane jest przez wyszukiwarkowego giganta w miarę rozwoju trendów e-marketingu. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie urządzeń mobilnych, obecnie można Google Key Tool wykorzystywać pod kątem konkretnych urządzeń, na przykład iPhone'a. Pozwoli to na zawężenie pola wyszukiwań, a reklamodawcy zyskują możliwość dotarcia do informacji, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane tylko na konkretnych rodzajach urządzeń.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.88 - (8 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się