Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Wpływ social media na SEO
Opublikowano: 15-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Środowiska marketingowe w Stanach Zjednoczonych wzięły udział w badaniu Marketing Sherpa "Social Media's Impact on SEO" mającym na celu ustalić korzyści płynące z integracji działań marketingowych na portalach społecznościowych i pozycjonowania. Jak pokazało badanie, aż 69% respondentów ocenia pozytywnie wpływ social media na pozycję w wyszukiwarce.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Czy wybór dostawcy usług hostingowych może mieć wpływ na wyniki pozycjonowania?
Opublikowano: 02-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 4:40 min

Ze względu na częste zmiany algorytmów Google, warto brać pod uwagę wszystkie kwestie związane z naszą stroną internetową. Zalicza się do nich także wybór dostawcy usług hostingowych. W tekście znajdziesz przydatne informacje poświęcone hostingowi, a  także elementy, na które koniecznie musisz zwrócić uwagę podczas szukania w sieci miejsca dla swojej strony.

Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Google staje okoniem Flashowi
Opublikowano: 28-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:35 min
W ostatnim czasie technologia Flash nie ma lekkiego życia. Z jednej strony Apple robi wszystko, aby nie musieć z niej korzystać, z drugiej strony Google rozpoczął promowanie standardu HTML5, który właśnie wspomnianego Flasha ma wyeliminować, zastępując innymi rozwiązaniami. Jeśli więc nasza strona jeszcze bazuje na Flashu, czas mocno się zastanowić nad jej przebudować - co powinno również pomóc w SEO.
Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Pozorne błędy 404 w narzędziach dla webmasterów Google
Opublikowano: 17-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
W narzędziach dla webmasterów, udostępnionych przez Google, pojawił się nowy parametr. Pozorne błędy 404 nie są raczej błędami krytycznymi, natomiast warto zająć się również nimi, żeby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty. A jeśli Google udostępnia coś w swoich oficjalnych narzędziach, zwykle znaczy to, że może to mieć wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Caffeine – nowy silnik Google oficjalnie wdrożony
Opublikowano: 14-06-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Nowa infrastruktura została (w końcu!) wdrożona. Caffeine (kofeina), jak została nazwana ta zmiana, pozwoli Google szybciej i wydajniej indeksować zasoby internetu. Według słów przedstawicieli wyszukiwarki, dzięki wprowadzonym zmianom wyniki mogą być nawet o 50% świeższe. Jest to zmiana kluczowa i niezbędna dla samej wyszukiwarki - w końcu liczba stron dostępnych w internecie rośnie w nieprawdopodobnym wręcz tempie.
Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Skąd przybywasz, gościu? O Google Analytics
Opublikowano: 27-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Dane statystyczne to chleb powszedni każdego marketera. Jednym z ciekawszych, jeśli nie najciekawszym, narzędziem do śledzenia statystyk dotyczących m.in. odwiedzin naszej strony internetowej jest Google Analytics. Odpowiednio skonfigurowany pozwala przeanalizować dokładnie jak zachowują się użytkownicyna naszej witrynie - i co możemy poprawić, żeby jeszcze więcej osób do nas wracało.
Autor
Marta Mencińska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Nikt się nie dowie, czego szukałeś... szyfrowana wyszukiwarka Google
Opublikowano: 25-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
Martwisz się o swoją prywatność w Internecie? Dotychczas nie było większego problemu z "podejrzeniem" fraz kluczowych i zapytań jakie użytkownicy wpisywali do wyszukiwarki. Od niedawna Google ogłosił jednak, że zaczyna obsługiwać protokół HTTPS, ograniczając tym samym możliwość "podsłuchania" zapytań. Zmiana ta na razie dotyczy tylko Google.com, ale w przyszłości z pewnością dotknie również innych, krajowych wersji wyszukiwarki.
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Jak wykorzystać „Podpowiedzi wyszukiwania Google” do wyszukiwania fraz kluczowych
Opublikowano: 19-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz/zapytań w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań - tzw. Google Suggest. Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Ale można ją też wykorzystać w pozycjonowaniu.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Nowy wygląd Google... również w wersji komórkowej
Opublikowano: 17-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 0:35 min
Zmiany w interfejsie wyszukiwarki Google uwzględniają już nie tylko wersję dla użytkowników urządzeń stacjonarnych. Co prawda to oni wciąż jeszcze najczęściej wchodzą na strony wyszukiwarki, ale można zauważyć coraz szybszy wzrost odwiedzin użytkowników urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych). Dlatego też interfejs Google został do nich odpowiednio dostosowany.
Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Ze slashe-em czy bez slash-a w pozycjonowaniu
Opublikowano: 28-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Istnieje wiele "sztuczek" i pytań technicznych, które mają większy lub mniejszy wpływ na pozycjonowanie. Jednym z pytań, które często zadają sobie nie tylko specjaliści SEO, ale również zwykli webmasterzy, jest to o obecność slasha na końcu adresu URL. Czy ma to znaczenie dla pozycjonowania? Jak ustawić stronę, żeby roboty Google nie miały problemu z indeksowaniem? Jak uniknąć zjawiska duplicate content?
Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Google codziennie aktualizuje algorytmy wyszukiwania
Opublikowano: 27-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Zmiany w algorytmach wyszukiwarki to właściwie codzienność - potwierdzają to słowa różnych przedstawicieli Google, w tym Matta Cuttsa. Oznacza to, że wyszukiwarka nieustannie pracuje nad jeszcze lepszym doświadczeniem użytkowników w korzystaniu z Google. I jednocześnie pozycjonowanie musi nieustannie czuwać i dostosowywać się do tych zmian.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Nowe kryteria oceny stron przez Google - szybkość witryny
Opublikowano: 12-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min
Do układanki SEO doszedł kolejny element - szybkość działania strony internetowej. Jak oficjalnie podaje Google, będzie to kolejny czynnik wpływający na ranking, czyli pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Nie jest na razie jasne w jaki sposób wyszukiwarka będzie sprawdzać wydajność witryn. Pewne jest jednak to, że pozycjonowanie staje się jeszcze bardziej wielowymiarowe.
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się