Wyniki badań – opublikowanych ostatnio przez Chikita Online Advertisng Network – mogą posłużyć do zobrazowania, jak ważne dla rozwoju biznesu jest skuteczne pozycjonowanie. Analizie poddane zostało około 300 milionów wejść na strony internetowe. Wejścia te miały miejsce w USA i w Kanadzie, w okresie od 21 do 27 maja. Przebadana została liczba kliknięć w linki znajdujące się na poszczególnych pozycjach na stronie wyników.
Jak klikamy w wynikach wyszukiwania?
Przykładowo dla pozycji piątej przypadło 6,1% wszystkich kliknięć, dla siódmej już tylko 3,5%, pozycja ósma – 3,1%, dziewiąta – 2,6%, dziesiąta – 2,4%. Dla pozycji jedenastej procent ten wynosi już jedynie 1%, a każda kolejna pozycja osiąga znacznie słabsze rezultaty.
Badanie wyraźnie wskazuje, że użytkownicy rzadko omijają pierwsze kilka wyników, zaś jeszcze rzadziej przechodzą na kolejne strony wyszukiwania. Przechodzenie na kolejne podstrony SERP (strona wyników wyszukiwania) jest niemal unikalnym zjawiskiem w przypadku urządzeń mobilnych. Sprawia to, że działania prowadzące do osiągnięcia przez serwis pierwszych pozycji w wyszukiwarce stają się niezwykle istotne, nie tylko dla osiągnięcia konwersji, ale również dla realizacji celów brandingowych.
W porównaniu do ostatniego badania
Okazuje się, że wyniki przeprowadzonego badania są niezwykle podobne do tych sprzed trzech lat – co dowodzi, że choć zmieniają się technologie pozycjonowania, strategiczne cele optymalizacyjne pozostają niezmienne.
Analogicznie jak w poprzednim raporcie, różnica ilościowa pomiędzy ruchem z pierwszej a ostatniej pozycji jest bardzo wysoka. Podobne relacje zachodzą na pozycjach pośrednich. Ruch z pozycji 10 wyniósł 140% ruchu z pozycji 11, różnica pomiędzy pozycją 20, a 21 to z kolei 86%.
Aż 92% kliknięć z wyników wyszukiwania Google pochodzi z pierwszej strony tych wyników. Ruch ze strony drugiej jest mniejszy o 95%, zaś dla następnych stron zmniejsza się kolejno o 78% i 58%.