Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 04.07.2013

Pozycja to pozycja

Wyniki badań – opublikowanych ostatnio przez Chikita Online Advertisng Network – mogą posłużyć do zobrazowania, jak ważne dla rozwoju biznesu jest skuteczne pozycjonowanie. Analizie poddane zostało około 300 milionów wejść na strony internetowe. Wejścia te miały miejsce w USA i w Kanadzie, w okresie od 21 do 27 maja. Przebadana została liczba kliknięć w linki znajdujące się na poszczególnych pozycjach na stronie wyników.

 

Jak klikamy w wynikach wyszukiwania?

 

Przykładowo dla pozycji piątej przypadło 6,1% wszystkich kliknięć, dla siódmej już tylko 3,5%, pozycja ósma – 3,1%, dziewiąta – 2,6%, dziesiąta – 2,4%. Dla pozycji jedenastej procent ten wynosi już jedynie 1%, a każda kolejna pozycja osiąga znacznie słabsze rezultaty.
 
Badanie wyraźnie wskazuje, że użytkownicy rzadko omijają pierwsze kilka wyników, zaś jeszcze rzadziej przechodzą na kolejne strony wyszukiwania. Przechodzenie na kolejne podstrony SERP (strona wyników wyszukiwania) jest niemal unikalnym zjawiskiem w przypadku urządzeń mobilnych. Sprawia to, że działania prowadzące do osiągnięcia przez serwis pierwszych pozycji w wyszukiwarce stają się niezwykle istotne, nie tylko dla osiągnięcia konwersji, ale również dla realizacji celów brandingowych.

 

W porównaniu do ostatniego badania

 

Okazuje się, że wyniki przeprowadzonego badania są niezwykle podobne do tych sprzed trzech lat – co dowodzi, że choć zmieniają się technologie pozycjonowania, strategiczne cele optymalizacyjne pozostają niezmienne.
 
Analogicznie jak w poprzednim raporcie, różnica ilościowa pomiędzy ruchem z pierwszej a ostatniej pozycji jest bardzo wysoka. Podobne relacje zachodzą na pozycjach pośrednich. Ruch z pozycji 10 wyniósł 140% ruchu z pozycji 11, różnica pomiędzy pozycją 20, a 21 to z kolei 86%.
 
Aż 92% kliknięć z wyników wyszukiwania Google pochodzi z pierwszej strony tych wyników. Ruch ze strony drugiej jest mniejszy o 95%, zaś dla następnych stron zmniejsza się kolejno o 78% i 58%.
 
Źródło: Mediapost
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55