Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:25 min Ikona 12.01.2010

Potyczki gigantów – Google kontra Microsoft

Nie od dziś wiadomo, że Google i Microsoft ze swoją wyszukiwarką Bing stają w szranki o popularność w sieci. Według The Financial Times, Microsoft zamierza wykorzystać w swej kampanii przeciwko Google wydawców prasowych, takich jak The News Corp. czy The Associated Press.

Microsoft miałby współpracować z tytułami należącymi do największych wydawców (m.in. z amerykańskim dziennikiem The Wall Street Journal czy brytyjskim The Sun), tak, by nie udostępniały Google za darmo tworzonych przez siebie treści. Oczywiście treści te można by znaleźć w Bing, co potencjalnie mogłoby zachęcić niektórych internautów do korzystania właśnie z wyszukiwarki Microsoftu.

Jeśli niepotwierdzone jak dotąd plany zostaną zrealizowane, wyszukiwarka Microsoftu mogłaby zdobyć przewagę, prezentując treści, których Google mieć nie będzie. Taka przewaga z kolei mogłaby pomóc Microsoftowi zmniejszyć dystans swojej wyszukiwarki do Google, który jak dotąd cieszy się sześciokrotnie większą liczbą zapytań niż Bing.

Popularność Google wśród internautów przekłada się na miliardy dolarów zysku każdego roku. Specjaliści twierdzą, że nawet gdyby Microsoft rzeczywiście chciał płacić wydawcom za wyłączność indeksowania tworzonych przez ich tytuły treści, musiałby jeszcze sporo wydać na kampanię informacyjną wśród internautów pod tytułem: mamy coś, czego Google nie ma, szukajcie u nas. Microsoft musiałby się bardzo postarać, by przezwyciężyć przyzwyczajanie internautów do zwracania się z zapytaniami do „wujka Google”.

Potyczka gigantów wyszukiwarek walczących o zainteresowanie internauty to jedno. Z całą sprawą związana jest jednak jeszcze jedna kwestia, mianowicie walka wydawców prasowych o przetrwanie.

Od trzech lat popularność tradycyjnych gazet i magazynów spada na łeb na szyję. Wydawcy próbują nadrabiać straty w sieci, a tu 21 procent kliknięć na tytuły prasowe pochodzi z Google, a tylko 2 procent z Bing. Nasuwa się pytanie: czy którykolwiek wydawca odważy się wypiąć na Google na rzecz współpracy z konkurencyjną wyszukiwarką?

Z drugiej strony wielu wydawców narzeka, że Google korzysta za darmo z ich treści, a czytelnicy, którzy trafiają w sieci na ich artykuły poprzez wyszukiwarkę Google najczęściej czytają tylko jeden tekst i opuszczają stronę. Nie takich relacji z internautami oczekują wydawcy.

Rozmowy między wydawcami a właścicielami wyszukiwarek podobno trwają, a jaki będzie ich wynik trudno przewidzieć. Jedno wiadomo na pewno: wojna na górze trwa, a Bing nie odpuści w walce o zainteresowanie internautów.

Teraz codziennie przeglądając prasę w sieci warto się zastanowić, ile jest warte moje kliknięcie i kto na nim tym razem zarobi 😉

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55