Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Na rynku funkcjonuje wiele firm o charakterze usługowym lub zajmujących sie sprzedażą. Każda z nich robi, co może, aby zwiększyć w sieci swoją widoczność, wyróżnić się na tle konkurencji i pozyskać nowych klientów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów, by tego dokonać jest zaoferowanie atrakcyjnych cen. W końcu obniżka, okazja i promocja to słowa o mocy niemal magicznej. Niektórzy właściciele firm bronią się jednak przed umieszczaniem na stronie pełnego cennika. Jako powód podają najczęściej niemożność dokładnego ustalenia stawki i ich zależność od zlecenia oraz brak pewności, że podane kwoty nie zadziałają na klientów odstraszająco. Obawy te są jednak niesłuszne. Odpowiednio skonstruowana i zoptymalizowana pod katem pozycjonowania podstrona z cennikiem może przynieść serwisowi naprawdę wymierne korzyści.
Cennik jest wartościowy przede wszystkim z punktu widzenia użytkownika. Wchodząc na daną stronę, oczekuje on, że bez długotrwałego szukania uzyska wszystkie najpotrzebniejsze dane. Po zapoznaniu się z ofertą, z pewnością będzie chciał wiedzieć, jakie koszty poniesie i poszuka odpowiedniej zakładki. Jeśli zamiast konkretów otrzyma jedynie zdawkową informację, iż ceny ustalane są indywidualnie, może nie poczuć się usatysfakcjonowany. Z dużą dozą prawdopodobieństwa opuści stronę, nawet jeśli początkowo był zainteresowany ofertą. Zanim zapadnie ostateczna decyzja klient lubi mieć wybór, porównać sobie poszczególne propozycje. Kiedy brakować będzie tak kluczowej informacji, trudno zakładać, że nasza firma zostanie w ogóle wzięta pod uwagę.
Cennik może mieć również znaczenie wizerunkowe – umieszczając go na stronie, sprawiamy w oczach odbiorcy wrażenie firmy profesjonalnej o przemyślanej i starannie zaplanowanej ofercie. To również dobre miejsce na umieszczanie informacji o dostępnych na stronie rabatach i planowanych promocjach.
Posiadanie cennika na stronie ma swoje plusy również w kwestii pozycjonowania. Każda kolejna podstrona, która zostanie umieszczona w serwisie to szansa zwiększenia jego widoczności na określone zapytania, tym bardziej, że użytkownicy sieci bardzo często wpisują w wyszukiwarkach frazy zawierające słowa takie jak cena, ile kosztuje, tanio.
Wprowadzenie cennika ułatwia poruszanie się w obrębie strony. Dobrze zaplanowane przekierowania spowodują, że potencjalny klient spędzi na naszej witrynie więcej czasu i szansa na dokonanie transakcji wzrośnie, nie należy jednak również w tej kwestii przesadzać – jak wszystkie kluczowe podstrony witryny, cennik powinien być dostępny dla użytkownika po maksymalnie trzech kliknięciach.
Jak zostało już wspomniane, podstawowym zadaniem cennika jest udzielanie informacji o kosztach poszczególnych usług w możliwie przystępny sposób. Administratorzy stron najczęściej nadają mu formę tabelki, dzięki czemu jest on przejrzysty i czytelny dla osoby odwiedzającej. W przypadku, gdy utrudnione jest dokładne określenie kwot, można posłużyć się szacunkowymi lub przykładami. Informacja, iż cena mieści się w wyznaczonym przedziale lub też rozpoczyna od konkretnej sumy daje już użytkownikowi pewien obraz i na pewno bardziej zachęca do skorzystania z oferty niż zdawkowy komunikat o stawce ustalanej indywidualnie.
Aby zwiększyć wartość podstrony z cennikiem z punktu widzenia algorytmów Google dobrze jest umieścić na niej również kilkuzdaniowy opis. Zadbanie o jego poprawność gramatyczną i ortograficzną sprawi, że będzie on bardziej przyjazny dla użytkownika, a właściwe nasycenie słowami kluczowymi pozwoli robotom zakwalifikować treść podstrony jako wartościową i podwyższyć jej pozycje w wyszukiwarce. Stworzenie opisu cennika, który z jednej strony będzie ciekawy i pomysłowy, a z drugiej spełni wszystkie techniczne wymagania to dla copywritera nie lada wyzwanie.
Biorąc pod uwagę zarówno pozycjonowanie jak i user experience, cennik odgrywa w zawartości witryny dużą rolę i poświęconej mu zakładki nie powinno zabraknąć na stronie internetowej żadnego przedsiębiorstwa usługowego czy handlowego. Cena zawsze będzie jednym z podstawowych czynników, którymi podczas wyboru będą kierować się klienci, a czasem może okazać się, że sposób w jaki zostanie im ona zaprezentowana zachęci ich w równym stopniu, co atrakcyjny rabat.
Źródła: Quick Sprout; doswiadczenie własne
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: