Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 09.01.2013

Po Kaliningradzie bez zmian – nowy algorytm Yandex

12 grudnia 2012 roku pozycjonowanie w Rosji zadrżało – oto Yandex wprowadził nowy algorytm o nazwie Kaliningrad. Jak zwykle zmiana ta wzbudziła spore zainteresowanie firm zajmujących się SEO i szybko rozpoczęto analizy jej skutków. W gruncie rzeczy okazuje się, iż zmiana ta, pomimo, że mocno wpływająca na komfort surfowania po Internecie oraz wyszukiwania informacji, dla samej branży nie przynosi konieczności zmiany sposobu promowania stron.
 
Pytanie pierwsze – co się zmieniło?
Od grudnia w podpowiedziach wyszukiwania wszystkich użytkowników korzystających z Yandex uwzględniane są osobiste zainteresowania. Dane zbierane są na podstawie historii odwiedzanych stron, wyszukiwania czy też preferencji językowych. Dzięki temu użytkownik szybciej odnajdzie szukane przez siebie informacje, łatwiej będzie mu znaleźć materiały związane ze swoimi zainteresowaniami a przez to wygoda korzystania z wyszukiwarki Yandex znacznie wzrośnie.

Według samego giganta, pozwoli to zwiększyć jakość ok. 75-80% wszystkich wyszukiwań. Naturalnie, w rezultatach nie będą znajdować się tylko i wyłącznie strony związane z naszymi zainteresowaniami – uwzględniono w algorytmie przypadkowość wyników.

 
Źródło: Yandex
 
Pytanie drugie – co się zmieniło dla pozycjonowania?
W gruncie rzeczy niewiele. Kierunek zmian w algorytmach jaki „zaproponował” Google pozostaje niezmieniony – liczy się jakość kontentu, usability strony. Nie uległ również zmianie sam sposób pozycjonowania strony. Algorytm wprowadzony przez Yandex ma za zadanie podnieść jakość korzystania z ich wyszukiwarki oraz uporządkować nieco wyświetlane wyniki. Przy okazji, wizyty na naszych stronach internetowych będą również miały wyższą „jakość” – odwiedzać nas będzie więcej osób realnie zainteresowanych tematyką naszego serwisu, a przez to istnieje szansa na podniesienie np. sprzedaży w naszym sklepie online.
 
Pytanie trzecie – co dalej?
Dalej sytuacja się nie zmienia. Jak widać wprowadzony algorytm jest niemalże kopią zmian już dawno działających w Google. Nie od dziś wiadomo, że Yandex depcze po piętach gigantowi z Kalifornii, natomiast w tym przypadku trzeba przyznać, że to konkretne „deptanie” jest nieco spóźnione – Google prace nad personalizacją wyników wyszukiwania rozpoczął już w 2004 roku, a dla wszystkich użytkowników wprowadzone zostało ono w grudniu roku 2009, czyli już ponad 3 lata temu.

Ale jest też dobra wiadomość dla pozycjonowania. Jeśli Yandex będzie dalej wprowadzał zmiany algorytmów w takim tempie, to na odpowiednik słynnej Pandy przyjdzie nam jeszcze parę lat poczekać.
 
Źródła: CNET, Google Blog, Yandex
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55