Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Czego oczekujemy od wortalu internetowego? Wyspecjalizowania informacji i znalezienia sposobu na podania ich w atrakcyjnej formie przekazu. Serwis Ecoportal.pl, odwiedzany przez tysiące użytkowników to z pewnością przykład wortalu, który potrafi trafić do zainteresowanych. Stworzony na początku 2007 roku przez Juliana Pankiewicza, Ecoportal.pl jest pierwszym polskim serwisem informacyjno – społecznym, poświęconym zagadnieniom ekologii, ochrony środowiska oraz gospodarki.
Pierwszy to znaczy także – pierwszy na liście wyników wyszukiwania w Google. Choć jeszcze w październiku 2007 roku średnie pozycje na wartościowe dla portalu wyrażenia kształtowały się na niskim poziomie, po półroczu pozycjonowania nastąpiła ilościowa zmiana pozycji – na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to niezwykle korzystny jakościowy efekt w budowaniu wizerunku. Ilustruje to pokrótce poniższe zestawienie:
Co warte podkreślenia, właściciel portalu wynegocjował bardzo korzystne warunki współpracy z firmą pozycjonerską – Sunrise System. Pomimo niezmiennej kwoty budżetu, opiekun serwisu wypracowuje pozycje warte niemal dwukrotnie więcej. Jednocześnie pozycjoner dba o regularną optymalizację serwisu, przez co parametry Ecoportalu, istotne dla robotów sieciowych, uległy znacznej poprawie. Warto odnotować, jak parametry „skoczyły” pod wpływem optymalizacji pozycjonerskiej – widać to w poniższej tabeli:
Dzięki umiejętnemu targetowaniu, jakie umożliwił dobór właściwych fraz kluczowych, codziennie najnowsze informacje ze świata ekologii oraz wiadomości gospodarcze i społeczne, nowoczesne rozwiązania z zakresu ochrony środowiska, nowelizacje przepisów i wytyczne UE, a także ciekawostki z wielu innych dziedzin życia trafiają wprost do internautów poszukujących nowinek, a także konkretnej wiedzy. Miron Kłosiński, Doradca ds. kluczowych klientów z firmy Sunrise System, podkreśla, że przy promowaniu jakiejkolwiek strony to łatwy, bezkolizyjny dostęp do ściśle określonej grupy docelowej stanowi największy zysk z pozycjonowania w wyszukiwarkach. Wybór trafnych wyrażeń kluczowych, odgadnięcie, co może w okienko wyszukiwarki wpisać internauta, to połowa sukcesu, a jednocześnie warunek konieczny, by „wyciągnąć stronę” do pierwszej dziesiątki – dodaje M. Kłosiński.
Dla Ecoportalu nowoczesne narzędzie promocji to niejako konieczność: jako medium stricte internetowego przekazu wykorzystuje nowe technologie na co dzień. Narastający trend, jakim jest przechodzenie tradycyjnych formatów – prasy, radia, telewizji – w wirtualną przestrzeń to ogromna szansa dla portali z wartościowym kontentem.
Pozostaje więc jedynie łapać przysłowiowego byka za rogi i nie puszczać okazji z rąk. Dlatego, wychodząc na spotkanie czytelnikowi, Ecoportal sięga po takie metody komunikacji, które będę wygodne dla obu stron. A to podstawa porozumienia i zbudowania świadomości marki. Wie już o tym 100 000 osób, które każdego miesiąca odwiedza stronę. Jak mieliby nie wejść, jeśli na najważniejsze hasła Ecoportal.pl pojawia się na najwyższych pozycjach?
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: