Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 09.07.2009

Pełne zanurzenie?

O irytacji użytkowników reklamami bannerowymi powiedziano wiele. Generalnie, dla odbiorcy takiej reklamy jej najbardziej interesującym elementem jest magiczny krzyżyk oznaczający zamknięcie denerwującej grafiki.

Reklamodawcy, a przede wszystkim nadawcy reklam, oczywiście nie popuszczą i będą poszukiwać sposobu przedarcia się do umysłów internautów. Z jednej strony idą na jakość, nadkreatywność, wysublimowaną, inteligentną grafikę. To wręcz sztuka sama w sobie (lub niestety sztuka dla sztuki?). Ale internauta to wybredne zwierzę, widział już tak wiele, że trudno go zachwycić, a co dopiero złapać jego wzrok na dłużej i nakłonić do upragnionego gestu – kliknięcia w reklamę i wejścia na promowana stronę. Co więc robią? Idą na ilość.

Kilka czołowych mediów amerykańskich – m.in. The Times i CNN – zgodziło się na wyświetlanie na swoich stronach reklam graficznych w rozmiarze XXL – praktycznie przesłaniających kontent merytoryczny serwisów. Takie posunięcie dużych graczy powoduje, że nowe rozmiary mogą stać się standardami. Reklamodawca zacznie żądać trudnych do przeoczenia formatów o sporych gabarytach. Nowe standardy to:

  • Fixed Panel (336×700),
  • XXL Box (468×648),
  • Pushdown (970×418).

Co na to użytkownicy? Czy zaczną masowo ulegać czarowi ogłoszenia przesłaniającego im to, po co weszli na stronę, dajmy na to portal informacyjny?

Propagatorzy wprowadzenia nowych wymiarów reklam są zdania, że taki zabieg pozwoli uzyskać efekt znany z telewizji, gdzie widzowie są zanurzani w reklamy, będące przerywnikami w całości przesłaniającymi (bo przerywającymi) zasadnicze dla widza treści.

Czyli: skoro przyzwyczailiśmy się do nieuchronnych pasm reklamowych w TV, to z atakiem billboardów też sobie poradzimy.

Te optymistyczne założenia nie powinny jednak przysłonić faktu, że sami reklamodawcy mogą się od bannerów itp. ODZWYCZAIĆ – coraz bardziej interesuje ich policzalny efekt, a nie sama idea widoczności.

Źródło: Interaktywnie.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55