Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 11.09.2014

Pełna lansjera dla każdego czy wymysł tylko dla geeków?

Miniony rok był dla produktów z sektora wearable devices naprawdę przełomowy. Przestały być postrzegane wyłącznie jako technologiczne nowinki, ale stały się także elementem stylu życia. Zegarki, ubrania, bielizna, biżuteria wzbogacone o ciekawe rozwiązania technologiczne – o tym mówi się już w kategoriach lifestyle’owych.

Sprzedaż technologii noszonej, wg kategorii w milionach [za: Hatalska.com]

 

 

Inteligentna biżuteria
To rozwiązania dedykowane głównie kobietom, w szczególności tym, które interesują się nowinkami technologicznymi. Wśród propozycji dostępnych na rynku dużym zainteresowaniem cieszą się pierścionki Ringly. Produkty występują w czterech wersjach kolorystycznych i z pozoru wygląda bardzo zwyczajnie. Pomagają w odnalezieniu „zaginionego” w torebce telefonu. Sygnalizują poprzez wibracje o różnym natężeniu, że na telefonie właśnie pojawiła się nowa wiadomość. Kolejnym produktem dla pań jest bransoletka MEMI, bardzo stylowo prezentująca się na dłoni. Gadżet działa na zasadzie podobnej do pierścionków Rigly. Na zupełnie innej zasadzie działają urządzenia z grupy Cuff, którzy stworzyli bransoletki, naszyjniki, a także breloczki. Produkty posiadają specjalne rozwiązanie CuffLink, niewielki moduł bezprzewodowy, który łączy się ze smartfonem. Daje to możliwość stworzenia kręgu osób, które będą powiadamiane w przypadku grożącego niebezpieczeństwa.

 

 

Źródło: YouTube

 

 

Źródło: YouTube

 

Inteligenta odzież
Sektor ubrań oraz bielizny inteligentnej stale się rozwija, ale ilość tego rodzaju produktów jest jeszcze ograniczona w porównaniu do rozwiniętego rynku dodatków odzieżowych. Interesującą propozycją są t-shirty OMsignal. Koszulki zaopatrzone są w specjalne moduły, równomiernie rozmieszczone, które gromadzą informacje dotyczące pracy serca, płuc, intensywności wykonywanych ruchów. Dane przesyłane są do aplikacji mobilnej poprzez Bluetooth.  Wartym uwagi jest projekt Healthwear, którego efekt pozwala na nieinwazyjny system mobilnego monitorowania zdrowia. Ciekawym rozwiązaniem na zastosowanie nowoczesnych technologii jest wykorzystanie ich w bieliźnie. Rewolucyjnym produktem jest biustonosz marki Ravijour. Japońska firma stworzyła stanik, który samodzielnie rozpina się, gdy wyczuje, że kobieta „czuje” miłość. Model posiada specjalne, wbudowane czujniki oraz zapięcie. Dane są zbierane na smartfonie i analizowane, na ich podstawie produkt „wyczuwa” miłość.

 

Źródło: YouTube

 

Źródło: YouTube

 

Inteligentne czy wścibskie?
Wszystkie wspomniane wyżej urządzenia mają na celu przede wszystkim gromadzenie informacji o nas, ale czy dla nas? Sprzęty przekazują parametry naszego ciała i życia do określonych aplikacji. Mamy do nich podgląd, podobnie jak ich twórcy. Przykładowo przedstawienie pracy serca nie musi nam nic mówić, przecież nie jesteśmy specjalistami. Ponadto wytwórcy często zbierają informacje przydatne z punktu widzenia sprzedażowego. Dla konsumentów produkty z rodziny wearable devices stanowią niewątpliwie ciekawy gadżet, coraz częściej także jest to gadżet przydatny. Czy w związku z tym produkty są dla wszystkich, dla gekków, dla podążających za modą? Technologia ubieralna jest dla każdego, kto uważa, że potrzebuje takich przedmiotów. Z pewnością coraz mocniej będzie wkraczała w życie także zwykłych ludzi, którzy bez fascynacji podchodzą do nowinek technicznych. Może warto więc zaprzyjaźniać się z nią… powoli i dystansem.

 

Źródła: Komputer Świat, PC Lab, Hatalska.com, Brief, Antyweb, Cordis, Focus.pl

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55