Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 13.06.2016

Pakt Facebook-Yandex? Trwają negocjacje między dwoma gigantami Internetu

Jak podaje informator gazety, negocjacje dotyczą kilku kwestii. Jedną z nich jest tzw. hiperlokalny targeting  – system prezentujący aktualne promocje i zniżki w sklepach lub restauracjach, przy których właśnie się znajdujemy. Co prawda Yandex już teraz wdrożył takie rozwiązanie dla użytkowników Instagrama i Facebooka, ale znajduje się ono na etapie testów. Kiedy dojdzie do ścisłej współpracy między gigantami, zdobędą oni ogromną bazę danych, znacznie zwiększającą zasięg oddziaływania obu firm.

Natomiast Facebook jest zainteresowany rozwiązaniami, które w Rosji cieszą się szczególną popularnością. Mowa o serwisach, dzięki którym z poziomu wyszukiwarki Yandex można zakupić bilety do kina i teatru, zamówić taksówkę albo zarezerwować pokój w hotelu. Facebook chce, aby można było tego dokonać również za pomocą jego konta. Aby zachęcić użytkowników do scalenia facebookowego konta z yandeksowym, planuje się wprowadzenie m.in. bezpłatnego dostępu do serwisu „Yandex.Muzyka”.

 

Z całej ewentualnej współpracy największe znaczenie ma jednak platforma mobilna. Yandex nie dysponuje tego rodzaju narzędziem, przez co Google podbiera mu użytkowników. W końcu aż 86% smartfonów w Rosji działa na Androidzie. Natomiast Facebook nie ma z tym żadnego problemu: jego aplikacja zajmuje 3. miejsce w rankingu najczęściej pobieranych. Zacieśnienie współpracy może sprawić, że Yandex utrzyma swoją dominującą pozycję w Runecie, być może wracając do 70%-procentowego posiadania rynku. Dzisiaj podział użytkowników jest niemal równy, a według niektórych badań gigant z Mountain View zdążył już wyprzedzić rosyjskiego giganta.

Spytany o komentarz przedstawiciel Yandexu odpowiedział, że firma jest zawsze otwarta na rozmowy biznesowe. Natomiast od Facebooka nie udało się uzyskać żadnego komentarza na ten temat.

Źródło: Vedomosti, Webcertain Group

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55