Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jak podaje informator gazety, negocjacje dotyczą kilku kwestii. Jedną z nich jest tzw. hiperlokalny targeting – system prezentujący aktualne promocje i zniżki w sklepach lub restauracjach, przy których właśnie się znajdujemy. Co prawda Yandex już teraz wdrożył takie rozwiązanie dla użytkowników Instagrama i Facebooka, ale znajduje się ono na etapie testów. Kiedy dojdzie do ścisłej współpracy między gigantami, zdobędą oni ogromną bazę danych, znacznie zwiększającą zasięg oddziaływania obu firm.
Natomiast Facebook jest zainteresowany rozwiązaniami, które w Rosji cieszą się szczególną popularnością. Mowa o serwisach, dzięki którym z poziomu wyszukiwarki Yandex można zakupić bilety do kina i teatru, zamówić taksówkę albo zarezerwować pokój w hotelu. Facebook chce, aby można było tego dokonać również za pomocą jego konta. Aby zachęcić użytkowników do scalenia facebookowego konta z yandeksowym, planuje się wprowadzenie m.in. bezpłatnego dostępu do serwisu „Yandex.Muzyka”.
Z całej ewentualnej współpracy największe znaczenie ma jednak platforma mobilna. Yandex nie dysponuje tego rodzaju narzędziem, przez co Google podbiera mu użytkowników. W końcu aż 86% smartfonów w Rosji działa na Androidzie. Natomiast Facebook nie ma z tym żadnego problemu: jego aplikacja zajmuje 3. miejsce w rankingu najczęściej pobieranych. Zacieśnienie współpracy może sprawić, że Yandex utrzyma swoją dominującą pozycję w Runecie, być może wracając do 70%-procentowego posiadania rynku. Dzisiaj podział użytkowników jest niemal równy, a według niektórych badań gigant z Mountain View zdążył już wyprzedzić rosyjskiego giganta.
Spytany o komentarz przedstawiciel Yandexu odpowiedział, że firma jest zawsze otwarta na rozmowy biznesowe. Natomiast od Facebooka nie udało się uzyskać żadnego komentarza na ten temat.
Źródło: Vedomosti, Webcertain Group
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: