Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Gdy Google podczas indeksowania witryny napotyka różnego rodzaju problemy (np. błędy HTTP, adresy nieosiągalne czy zablokowane w pliku robots.txt) informacja ta jest wyświetlana w sekcji „Błędy indeksowania”.
Teraz, dodatkowo po dostrzeżeniu znacznego wzrostu liczby błędów indeksowania określonej strony, na konto zweryfikowanego właściciela witryny zostaje wysłana wiadomość zawierająca informację, jakie błędy wykryto wraz z przykładami adresów do zdiagnozowania. Zawiadomienia te mają za zadanie ostrzegać o potencjalnych problemach związanych z indeksowaniem serwisu. Nierozwiązane problemy z indeksowaniem strony sprawią, że pozycjonowanie jej będzie po prostu mijać się z celem.
Kilka dni temu w Narzędziach dla Webmasterów Google została dodana nowa zakładka „Wiadomości”, zawierająca wiadomości dotyczące określonej witryny. Oczywiście funkcja ta jest nadal dostępna na stronie głównej. Mamy więc teraz większą swobodę, jeśli chodzi o wybór sposobu wyświetlania wiadomości (wiadomości dotyczące wszystkich zweryfikowanych witryn na jednej stronie, bądź tylko dla wybranej witryny), co przy pozycjonowaniu wielu stron może znacząco ułatwić pracę. Dodatkowo spośród wiadomości wyodrębnione zostały alerty, czyli ostrzeżenia o problemach związanych z indeksowaniem serwisu, o których pisałam wyżej. Alerty są oznaczane ikoną, by można je w łatwy i szybki sposób odróżnić od innych wiadomości.
Oprócz błędów indeksowania serwisu, mamy już możliwość monitorowania błędów mapy witryny wideo. Informacje o błędach dostępne są w raporcie „Video Sitemap” w sekcji Laboratorium. Przykładem sygnalizowanych problemów w mapie witryny, które są istotne także pod kątem pozycjonowania, może być blokowanie w pliku robots.txt adresów URL uwzględnionych w mapie, czy nieprawidłowe wymiary plików wideo (zbyt małe są odrzucane).
Zapraszamy do lektury naszych poprzednich artykułów dotyczących map witryny wideo:
Mapy witryny wideo – część 2 – protokół Sitemap
Do tej pory możliwe były trzy metody weryfikacji witryny w Narzędziach dla Webmasterów Google. Można było potwierdzić, że jest się właścicielem witryny poprzez:
Od niedawna istnieje możliwość weryfikacji własności za pomocą kodu śledzenia Google Analytics. Jest to przede wszystkim uproszczenie dla posiadaczy statystyk. Sprowadza się bowiem do jednego kliknięcia. Ten sposób weryfikacji dostępny jest jednak pod dwoma warunkami:
Nie zmienia to faktu, że po zweryfikowaniu w GWT można w łatwy i szybki sposób na stronie szczegółów weryfikacji dodać kolejnych właścicieli.
Oprócz nowego sposobu weryfikacji witryny Google wprowadził bardziej przejrzysty interfejs do weryfikacji. Nowa strona weryfikacyjna zawiera więcej informacji o każdej z dostępnych metod.
Powyższe zmiany w GWT z pewnością doceni zarówno webmaster, jak i specjalista ds. pozycjonowania.
Źródło: GoogleWebmasterCentral
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: