Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 11.04.2008

Oni decydują, jak ma wyglądać Internet – standardy sieciowe

Teoretycznie nikt nie ma mocy prawnej, by narzucać sposoby tworzenia stron www i funkcjonowania w sieci. W praktyce jednak większość ludzi na całym świecie używa oprogramowania jednej firmy i tworzy strony www w tym samym języku programowania. Dlaczego? Istnieją standardy sieciowe, bez których spójne funkcjonowanie i rozwój Internetu byłyby chyba niemożliwe. Ich kształtowaniem zajmuje się kilka światowych organizacji, których nazwy wyglądają równie enigmatycznie, co działania: IETF, ISO, ANSI, ECMA, WHATWG. Jednak prym w ustalaniu standardów wiedzie W3C – World Wide Web Consortium, czyli zespoły złożone z ekspertów z różnych organizacji zrzeszonych właśnie w celu ustanowienia standardów. By dołączyć do W3C i mieć wpływ na jego decyzję, firma musi je wesprzeć finansowo (roczna opłata, zależnie od rodzaju organizacji, wynosi od 10 000 do 50 000 USD). Obecnie do W3C należy ponad 400 rozmaitych organizacji – uczelnie i stowarzyszenia, webmasterzy, agencje rządowe, ogromne firmy (na przykład Microsoft). W początkach swego istnienia W3C zajmowało się jedynie udzielaniem „rekomendacji” dla swoich członków, z czasem jednak (a dokładnie w 1998 roku) „rekomendacje” stały się „standardami sieciowymi”, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, ale nieprzestrzeganie – bolesne. Po prostu – wyznacza ono pewne zasady, bez których strona internetowa będzie nieużyteczna, pozbawiona funkcjonalności, niezauważalna dla wyszukiwarek, niewygodna w nawigacji. To W3C wskazuje języki strukturalne (na przykład XHTML), języki warstwy prezentacyjnej (na przykład CSS), modele obiektów, języki skryptowe. Jednocześnie W3C zaleca komponenty, jaką powinna zawierać każda strona www. Należą do nich: struktura, prezentacja i zachowania. A algorytmy wyszukiwarek, ten ciąg znaków, który determinuje pozycję strony w wyszukiwarkach? To już tajemnica informatyków i programistów pracujących w korporacji zarządzającej wyszukiwarką. Nie można ich zupełnie rozgryźć ani złamać (mówię tu o legalnych i etycznych działaniach), można natomiast zoptymalizować stronę tak, by zbliżona była do ideału. Realizacja wytycznych W3C oraz dostosowanie kodu własnej strony do algorytmów wyszukiwarek ma jedną zasadniczą cechę (zastosowana, staje się zaletą strony). Jeżeli strona nie spełnia standardów, roboty sieciowe jej nie zauważą. A więc nie zobaczy jej internauta. To tak, jakby nie istniała.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55