Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 21.01.2014

Okiem Google – Google Glass

Do korzystania z usług firmy Google używamy między innymi jednego ze zmysłów – wzroku. To on pozwala nam dostrzec wyświetlane w wyszukiwarce witryny internetowe, oglądać grafiki udostępniane przez różnorodnych użytkowników, korzystać z Google Maps, czy podziwiać realizacje na Street View… Google posuwa się o kilka kroków dalej: udoskonala gołe oko okularami i soczewkami. Jaki jest tego efekt?

Google Glass
Inteligentne okulary Google Glass posiadają standardowe funkcje popularnych obecnie smartfonów: pracują na systemie operacyjnym Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich lub wyższym, posiadają funkcję robienia zdjęć i nagrywania filmów aparatem 5 megapikseli, a także są wyposażone w Wi-Fi, Bluetoooth, gniazdo micro USB, czy pamięć 12 GB przeznaczoną bezpośrednio dla użytkownika. Jedno, szybkie kliknięcie na oprawkę, czy wypowiedzenie kluczowego hasła zastępuje wiele czynności, które przy smartfonach zajęłyby nam od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. To praktyczne rozwiązanie, wygoda, a także funkcjonalność.

Już w 2012 roku Google udostępniało wstępne projekty swojego wynalazku:

 

 

Google Glass zostały stworzone do codziennego użytkowania – bez względu na warunki, czy sytuacje.

 

Rok temu to pionierskie przedsiębiorstwo w branży internetowej udostępniło film pt. ,,How it Feels”, obrazujący prawdziwe uczucie stosowania Google Glass:

 

 

 

 

To innowacyjne dzieło i jednocześnie prosty, nieskomplikowany sprzęt pozwala na wykonywanie codziennych czynności, takich jak robienie zdjęć, wyszukiwanie informacji w Internecie, czy korzystanie z nawigacji. Firma Google pomyślała o ułatwieniu życia użytkownikom okularów – są one wygodne i elastyczne, dlatego łatwo dostosowują się do róznych kształtów twarzy. Teraz najbardziej popularne formy rozrywki posiadamy na małym obrazie, bezpośrednio przez naszymi oczami.

Inteligentne soczewki kontaktowe
Oprócz zapewnienia przyjemności i ułatwienia użytkowania z wyszukiwarki, gigant z Mountain View postawił również karty na ludzkie życie i dotykające nas choroby. Po ogłoszeniu przez Międzynarodową Federację Cukrzycy informacji o przegrywaniu przez świat bitwy z cukrzycą, Google zadecydowało: ,,Czas to zmienić…” – i tak powstał projekt niezwykle pomocnych soczewek, które zbadają poziom cukru we krwi przez łzy.

Informacja pozytywnie zaskoczyła wiele osób – nie tylko tych, których dotknęła ta choroba. Innowacje wprowadzane przez Google to już nie tylko udostępnianie światu skatalogowanych zasobów informacji, ale także pomoc w życiu każdego człowieka. Funkcjonowanie soczewek ma polegać na tym, iż zawarte w nich diody LED będą powiadamiać chorego o zbyt niskim, bądź wysokim poziomie cukru we krwi, za pomocą świecenia.

 

 

 

 

Badania i prace nad rozwinięciem projektu trwają, jednak wierzymy, że plan w tak szczytnym celu na pewno ewoluuje w szybkim i zadowalającym stopniu, dzięki czemu każda osoba, chora na cukrzycę, będzie mogła wygrywać z nią walkę, dodatkowo w niezwykle spektakularny i nowoczesny sposób!

Jak widać pionier na rynku internetowym przygotowuje dla nas nowoczesne rozwiązania technologiczne, dotyczące zarówno wirtualnego, jak i prywatnego życia.

 

 

 

Źródło: Blog Google Polska, Gazeta.pl, YouTube

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55