Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zaciekła rywalizacja, ale zarazem wielopoziomowa komitywa – relacje między trybem online i offline można określić za pomocą wykluczających się stwierdzeń. Dziś prawie nic nie dzieje się w realnym biznesie bez wsparcia globalnej sieci. Internet – a wspomnę wypowiedziane przeze mnie słowa – jest naszym zapleczem wiedzowym, podręczną encyklopedią, doradcą w każdej materii; kierunkowskazem. Mało to razy swoje wątpliwości rozstrzygaliśmy stwierdzeniem: „sprawdzę w Googlach”. Czego nie ma w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki świata, tego nie ma w ogóle. Zastanawiające? Ale jakże prawdziwe.
Na potwierdzenie tych słów przytoczę opublikowane w ostatnim czasie badanie TNS OBOP. Najpopularniejszy ośrodek badawczy nastojów Polaków, na zlecenie Google, zbadał tzw. efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), określający zachowania konsumenckie internetowej społeczności przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży. 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z Internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.
Z badania oraz wypowiedzi ekspertów można wywnioskować, że ta tendencja będzie się pogłębiać, i co ciekawe – nie jest to powód do narzekań. Pozycja Internet i tzw. realu nie jest zagrożona. Obie formy komunikacji przekazu biznesowego będą współpracować ze sobą zgodnie na rzecz rosnących przychodów firm, które integrują działania offline i online.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: