
Aktualna sytuacja, wywołana pandemią rozprzestrzeniającego się wirusa SARS-CoV-2, zmieniła potrzeby konsumentów, również w kwestii odżywiania. Użytkownicy w czasie izolacji częściej gotowali w domu, a reżim sanitarny po otwarciu restauracji sprawia, że domowa kuchnia nadal pozostaje na topie. Nakłada się na to także większa troska o zdrowie oraz kondycję i sylwetkę po ponad dwóch miesiącach ograniczenia aktywności i mobilności społeczeństwa.
Więcej ruchu i zdrowsza dieta często pojawiają się na liście postanowień noworocznych. Dla innych bodźcem do zdrowszego odżywiania może być zbliżający się sezon letni i praca nad figurą – dlatego często już wiosną podejmują konkretne kroki w tym kierunku.
Z jednym z naszych klientów, prowadzących sklep ze zdrową żywnością, rozpoczęliśmy współpracę w szczycie pandemii – w marcu. Już w kwietniu witryna została wyświetlona o 33% więcej razy niż w poprzednim miesiącu i na ponad 1000 fraz.
Szanse:
- Więcej czasu można poświęci teraz na gotowanie w domu
- Wzrasta chęć zadbania o zdrowie i sylwetkę w tym szczególnym czasie
- Zdrowe odżywianie wpisuje się w utrzymujący się trend fit
- Rośnie świadomość społeczeństwa w kwestii zdrowego odżywiania
- Większe zainteresowanie produktami naturalnymi
|
Zagrożenia:
- Ceny zdrowej żywności wyższe od artykułów w dyskontach spożywczych
- Brak możliwości wizyty u dietetyka
- Obawa o bezpieczeństwo żywności
- Wzmożone procedury higieny
- Przywiązanie konsumentów do znanych produktów spożywczych
|
Rozwiązania
Sytuacja pandemii przyczyniła się do zmiany trybu życia, którego kluczowym elementem jest odżywianie. Konsumenci musieli zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące samego dokonywania zakupów (specjalne środki bezpieczeństwa w sklepach, ograniczona liczba osób, większe zakupy na dłuższy czas, itp.), jak i gotowania. W tej sytuacji sklepy oferujące zdrową żywność, jak i dietetycy promujący zdrowe odżywianie mogą pomyśleć o:
- Komunikowaniu bezpieczeństwa żywności – Umieść informację na stronie i w social mediach. Powołaj się na stanowisko Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) z 9.03.2020. Pomożemy Ci przygotować specjalny wpis na stronę lub posty w mediach społecznościowych..
- Skuszeniu zdjęciami internautów do korzystania z oferty – Wykorzystuj moc Instagrama! To platforma, której użytkownicy uwielbiają grafikę. Umieszczaj zdjęcia potraw z opisem przepisu lub produktów z pomysłem na wykorzystanie w konkretnym daniu.
- Przeniesieniu biznesu do sieci – prowadzenie sklepu internetowego otwiera Twój biznes na całą Polskę. Otwórz sklep online i sprzedawaj nie tylko zdrową żywność, ale też usługi np. ułożenia indywidualnej diety. Pomożemy Ci przenieść się do sieci.
- Budowaniu zaufania klientów do marki – Prowadź blog! Stwórz miejsce, gdzie osoby zainteresowane będą mogły znaleźć wartościowe informacje i ciekawe porady na temat zdrowego odżywiania. Regularnie publikuj na blogu i odpowiadaj na komentarze.
- Sprawniejszej obsłudze klienta – umawiaj konsultacje dietetyczne online! Umożliwiaj nowoczesną komunikację ze sklepem, np. przez Messengera! Mamy narzędzia, które pomogą Ci usprawnić kontakt z klientami.