Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 2:50 min Ikona 21.05.2020

Odporna branża: Zdrowe odżywianie

Aktualna sytuacja, wywołana pandemią rozprzestrzeniającego się wirusa SARS-CoV-2, zmieniła potrzeby konsumentów, również w kwestii odżywiania. Użytkownicy w czasie izolacji częściej gotowali w domu, a reżim sanitarny po otwarciu restauracji sprawia, że domowa kuchnia nadal pozostaje na topie. Nakłada się na to także większa troska o zdrowie oraz kondycję i sylwetkę po ponad dwóch miesiącach ograniczenia aktywności i mobilności społeczeństwa.

Więcej ruchu i zdrowsza dieta często pojawiają się na liście postanowień noworocznych. Dla innych bodźcem do zdrowszego odżywiania może być zbliżający się sezon letni i praca nad figurą – dlatego często już wiosną podejmują konkretne kroki w tym kierunku.
 
Z jednym z naszych klientów, prowadzących sklep ze zdrową żywnością, rozpoczęliśmy współpracę w szczycie pandemii – w marcu. Już w kwietniu witryna została wyświetlona o 33% więcej razy niż w poprzednim miesiącu i na ponad 1000 fraz.

Szanse:

  • Więcej czasu można poświęci teraz na gotowanie w domu
  • Wzrasta chęć zadbania o zdrowie i sylwetkę w tym szczególnym czasie 
  • Zdrowe odżywianie wpisuje się w utrzymujący się trend fit 
  • Rośnie świadomość społeczeństwa w kwestii zdrowego odżywiania 
  • Większe zainteresowanie produktami naturalnymi
Zagrożenia:

  • Ceny zdrowej żywności wyższe od artykułów w dyskontach spożywczych 
  • Brak możliwości wizyty u dietetyka
  • Obawa o bezpieczeństwo żywności 
  • Wzmożone procedury higieny
  • Przywiązanie konsumentów do znanych produktów spożywczych


Rozwiązania

Sytuacja pandemii przyczyniła się do zmiany trybu życia, którego kluczowym elementem jest odżywianie. Konsumenci musieli zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące samego dokonywania zakupów (specjalne środki bezpieczeństwa w sklepach, ograniczona liczba osób, większe zakupy na dłuższy czas, itp.), jak i gotowania. W tej sytuacji sklepy oferujące zdrową żywność, jak i dietetycy promujący zdrowe odżywianie mogą pomyśleć o:
  1. Komunikowaniu bezpieczeństwa żywności – Umieść informację na stronie i w social mediach. Powołaj się na stanowisko Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) z 9.03.2020. Pomożemy Ci przygotować specjalny wpis na stronę lub posty w mediach społecznościowych..
  2. Skuszeniu zdjęciami internautów do korzystania z oferty – Wykorzystuj moc Instagrama! To platforma, której użytkownicy uwielbiają grafikę. Umieszczaj zdjęcia potraw z opisem przepisu lub produktów z pomysłem na wykorzystanie w konkretnym daniu.
  3. Przeniesieniu biznesu do sieci – prowadzenie sklepu internetowego otwiera Twój biznes na całą Polskę. Otwórz sklep online i sprzedawaj nie tylko zdrową żywność, ale też usługi np. ułożenia indywidualnej diety. Pomożemy Ci przenieść się do sieci.
  4. Budowaniu zaufania klientów do marki – Prowadź blog! Stwórz miejsce, gdzie osoby zainteresowane będą mogły znaleźć wartościowe informacje i ciekawe porady na temat zdrowego odżywiania. Regularnie publikuj na blogu i odpowiadaj na komentarze.
  5. Sprawniejszej obsłudze klienta – umawiaj konsultacje dietetyczne online! Umożliwiaj nowoczesną komunikację ze sklepem, np. przez Messengera! Mamy narzędzia, które pomogą Ci usprawnić kontakt z klientami.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55