Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:10 min Ikona 15.06.2020

Odporna branża: Sklepy zoologiczne

W ostatnich tygodniach dużo czasu spędzaliśmy w domach z bliskimi, a wielu z nas także w towarzystwie zwierząt domowych.  Przymusowa izolacja i praca w trybie home office sprawiły, że mogliśmy więcej czasu poświęcać na m.in. spacery z psami czy rozbudowę hodowli akwarystycznych. W Google Trends możemy zauważyć pewien stały wzrost zainteresowania tematem „sklep zoologiczny” od połowy marca, a więc od momentu ogłoszenia stanu epidemii w Polsce.

Nowa rzeczywistość przyczyniła się do zmian w zachowaniach użytkowników. Wielu właścicieli zwierząt domowych decydowało się w dobie pandemii kupować produkty dla zwierząt w sklepach internetowych. Część osób w dobie COVID-19 zainteresowała się szkoleniami psów, akwarystyką lub terrarystyką, a nową pasję pielęgnują pomimo powolnego powrotu do “normalności”.
Dla jednego z naszych klientów, z którym rozpoczęliśmy współpracę na krótko przed pandemią, po dwóch miesiącach wypracowaliśmy o 119% więcej wyświetleń strony i o 87% więcej wejść na stronę.

 

Szanse:

  • Więcej czasu na realizację pasji
  • Bardziej przemyślane zakupy
  • Chęć zakupu drobnych artykułów dla pupili
  • Dostępność zakupów online 24/7
  • Wygoda dostawy – do punktu lub do domu
Zagrożenia:

  • Wydłużony czas dostawy zamówionych produktów do domu
  • Ograniczanie dużych wydatków w budżetach domowych
  • Tymczasowy brak dostępności produktu
  • Brak możliwości sprawdzenia “na żywo” produktu
  • Obawa o świeżość produktów (np. niektórych pokarmów dla rybek, pająków)

 

Rozwiązania

Zmiany wywołane przez pandemię wpłynęły na nowe przyzwyczajenia w domach, również tych, gdzie obecne są zwierzęta domowe. Pandemia sprawiła, że więcej czasu można było poświęcić na treningi i spacery z psami, zabawy z kotem, czy rozwijanie hodowli akwarystycznych bądź terrarystycznych. Wiele z tych nowych przyzwyczajeń może na długo wpisać się w zachowania konsumentów. Mając to na uwadze sklepy zoologiczne mogą w obecnej sytuacji rozważyć:

  1. Otworzenie sklepu internetowego – Sprzedawaj online i docieraj ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców. Zapewnisz komfort swoim dotychczasowym klientom. Zakupy online są bezpieczne i każdy może zrobić je wtedy, kiedy ma czas. Pomożemy Ci uruchomić sklep w sieci.
  2. Prowadzenie bloga informacyjno-edukacyjnego – Dziel się wiedzą i buduj wokół swojej marki zaangażowaną społeczność. Twoja firma zyskuje w oczach odbiorców jako ekspert i autorytet . To korzystnie wpływa nie tylko na opinię wśród użytkowników, ale także na ocenę Twojej strony przez algorytmy Google.
  3. Przygotowanie wartościowego contentu na stronę – Użytkownicy przed dokonaniem zakupu w Twoim sklepie szukają informacji o produkcie, dlatego zadbaj o uzupełnianie opisów wystawianych towarów. Dzięki temu klienci pozostaną na Twojej stronie i nie przejdą na inną witrynę.
  4. Skorzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacji z klientem – Daj użytkownikom możliwość szybkiego kontaktu ze sklepem zoologicznym. Korzystaj z nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią komunikację. Mamy dla Ciebie narzędzie, które pozwoli udzielać odpowiedzi przez Messengera.
  5. Uruchomienie newslettera – Nie czekaj aż użytkownicy wejdą na stronę i sprawdzą nowości. Informuj ich o aktualnościach przez newsletter. Przekazuj wiadomości na temat zbliżających się wydarzeń (targów, wystaw), nowości w branży i w swoim sklepie zoologicznym, a także dziel się informacjami o nowych postach na blogu.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55