W ostatnich tygodniach dużo czasu spędzaliśmy w domach z bliskimi, a wielu z nas także w towarzystwie zwierząt domowych. Przymusowa izolacja i praca w trybie home office sprawiły, że mogliśmy więcej czasu poświęcać na m.in. spacery z psami czy rozbudowę hodowli akwarystycznych. W Google Trends możemy zauważyć pewien stały wzrost zainteresowania tematem „sklep zoologiczny” od połowy marca, a więc od momentu ogłoszenia stanu epidemii w Polsce.
Nowa rzeczywistość przyczyniła się do zmian w zachowaniach użytkowników. Wielu właścicieli zwierząt domowych decydowało się w dobie pandemii kupować produkty dla zwierząt w sklepach internetowych. Część osób w dobie COVID-19 zainteresowała się szkoleniami psów, akwarystyką lub terrarystyką, a nową pasję pielęgnują pomimo powolnego powrotu do “normalności”.
Dla jednego z naszych klientów, z którym rozpoczęliśmy współpracę na krótko przed pandemią, po dwóch miesiącach wypracowaliśmy o 119% więcej wyświetleń strony i o 87% więcej wejść na stronę.
Szanse:
- Więcej czasu na realizację pasji
- Bardziej przemyślane zakupy
- Chęć zakupu drobnych artykułów dla pupili
- Dostępność zakupów online 24/7
- Wygoda dostawy – do punktu lub do domu
|
Zagrożenia:
- Wydłużony czas dostawy zamówionych produktów do domu
- Ograniczanie dużych wydatków w budżetach domowych
- Tymczasowy brak dostępności produktu
- Brak możliwości sprawdzenia “na żywo” produktu
- Obawa o świeżość produktów (np. niektórych pokarmów dla rybek, pająków)
|
Rozwiązania
Zmiany wywołane przez pandemię wpłynęły na nowe przyzwyczajenia w domach, również tych, gdzie obecne są zwierzęta domowe. Pandemia sprawiła, że więcej czasu można było poświęcić na treningi i spacery z psami, zabawy z kotem, czy rozwijanie hodowli akwarystycznych bądź terrarystycznych. Wiele z tych nowych przyzwyczajeń może na długo wpisać się w zachowania konsumentów. Mając to na uwadze sklepy zoologiczne mogą w obecnej sytuacji rozważyć:
- Otworzenie sklepu internetowego – Sprzedawaj online i docieraj ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców. Zapewnisz komfort swoim dotychczasowym klientom. Zakupy online są bezpieczne i każdy może zrobić je wtedy, kiedy ma czas. Pomożemy Ci uruchomić sklep w sieci.
- Prowadzenie bloga informacyjno-edukacyjnego – Dziel się wiedzą i buduj wokół swojej marki zaangażowaną społeczność. Twoja firma zyskuje w oczach odbiorców jako ekspert i autorytet . To korzystnie wpływa nie tylko na opinię wśród użytkowników, ale także na ocenę Twojej strony przez algorytmy Google.
- Przygotowanie wartościowego contentu na stronę – Użytkownicy przed dokonaniem zakupu w Twoim sklepie szukają informacji o produkcie, dlatego zadbaj o uzupełnianie opisów wystawianych towarów. Dzięki temu klienci pozostaną na Twojej stronie i nie przejdą na inną witrynę.
- Skorzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacji z klientem – Daj użytkownikom możliwość szybkiego kontaktu ze sklepem zoologicznym. Korzystaj z nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią komunikację. Mamy dla Ciebie narzędzie, które pozwoli udzielać odpowiedzi przez Messengera.
- Uruchomienie newslettera – Nie czekaj aż użytkownicy wejdą na stronę i sprawdzą nowości. Informuj ich o aktualnościach przez newsletter. Przekazuj wiadomości na temat zbliżających się wydarzeń (targów, wystaw), nowości w branży i w swoim sklepie zoologicznym, a także dziel się informacjami o nowych postach na blogu.