Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:25 min Ikona 07.07.2020

Odporna branża: Moda i odzież

W obliczu restrykcji związanych z ograniczaniem rozprzestrzeniania wirusa SARS-CoV-2, po ogłoszeniu pandemii wiele osób przeszło na pracę zdalną z domu. Przełożyło się to na zmiany w codziennych przyzwyczajeniach – także w kwestiach ubioru do pracy. Podobnie jak wiele innych zasad, także reguły “dress code’u” zostały naruszone. Dzięki Google Trends można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania odzieżą wygodną typu “dres” po ogłoszeniu pandemii i przejściu wielu osób na pracę w trybie “home office”, a także spadek w tym czasie zainteresowania tematyką mody.

W związku ze zmianami w życiu codziennym, wywołanymi pandemią Covid-19, konsumenci nabrali nowych przyzwyczajeń, także w kwestii ubioru. Jednocześnie znoszenie restrykcji znów zaczęło zmieniać linię trendu, która powoli powraca do sytuacji sprzed nałożenia obostrzeń.
 
Dla jednego z naszych klientów, prowadzącego sklep z modną odzieżą okolicznościową, uzyskaliśmy w okresie największych restrykcji (marzec-kwiecień) ponad 220 tys. wyświetleń witryny. Już w maju, gdy obostrzenia dotyczące uroczystości zostały złagodzone, wypracowaliśmy wzrost o 28% liczby wyświetleń strony i o 109% liczby wizyt na stronie w stosunku do kwietnia.

Szanse:

  • Niechęć do wizyt w miejscach dużych skupisk osób (np. centrach handlowych) 
  • Wygoda i dostępność 24h zakupów online 
  • Dobrze zaprojektowana polityka zwrotów 
  • Większa dostępność produktów online niż offline 
  • Dostawa do domu lub pobliskiego paczkomatu
Zagrożenia:

  • Obawa przed zakupami odzieży w sklepach stacjonarnych 
  • Konieczność oczekiwania na dostawę przy zakupach online
  • Obawa o źle dobrany rozmiar, fason bez przymierzenia
  • Brak możliwości sprawdzenia “na żywo” jakości wykonania
  • Niechęć do formalności związanych ze zwrotem w przypadku reklamacji

Rozwiązania

Praca w trybie “home office”, ale też ograniczenie mobilności i możliwości uprawiania niektórych dyscyplin sportowych przyczyniły się do wzrostu zainteresowania wygodną odzieżą jak m.in. dres, przy jednoczesnym ograniczeniu popularności tematyki mody. Trend – wraz z rozluźnianiem restrykcji – zmieniał się i powoli powraca do sytuacji sprzed ogłoszenia pandemii. Firmy z branży odzieżowej i modowej mogą w tej sytuacji rozważyć:

  1. Zadbanie o nowoczesny wygląd strony –  użytkownicy oceniają stronę, po tym jak się prezentuje. Postaw na nowoczesny design! Jeśli nie zadowala Cię obecny wygląd witryny, to możesz z pomocą naszych SEO ekspertów i web designerów przenieść ją i stworzyć stronę w oparciu o nowoczesną technologię Website Leader.
  2. Uruchomienie newslettera – to świetny sposób z jednej strony na pozyskiwanie zapytań sprzedażowych, z drugiej strony newsletter to doskonałe narzędzie do komunikacji z klientem. Informuj swoich odbiorców o planowanych akcjach promocyjnych, nowych kolekcjach, przecenach. Spraw, by zawsze byli na bieżąco z Twoją ofertą.
  3. Założenie profilu w Google Moja Firma – pozwala promować Twój biznes w wyszukiwarce i w Mapach Google, z których korzysta ogromna liczba użytkowników, przede wszystkim urządzeń mobilnych. Daj się znaleźć klientom w okolicy! Pomożemy Ci w założeniu profilu firmy w Google Moja Firma i doradzimy, jak go uzupełniać i aktualizować w przyszłości.
  4. Prowadzenie profilu na Instagramie – na tym portalu społecznościowym rządzą zdjęcia, a moda jest bardzo wdzięcznym tematem do fotografowania. Twórz z oferty swoich ubrań wyjątkowe kompozycje i udostępniaj posty ze stylizacjami na różne okazje. Zachęcaj też swoich obserwatorów do dzielenia się własnymi opiniami o zestawach modowych.
  5. Skorzystanie z remarketingu – jedną z form Google Ads, czyli płatnych reklam w systemie Google i wyszukiwarkach, jest remarketing. Niech Twoje reklamy wyświetlają się dokładnie wtedy, gdy mogą zainteresować odbiorców! Ponownie kieruj reklamy do wybranych osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55