Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 2:40 min Ikona 14.05.2020

Odporna branża: Księgarnie

Z powodu pandemii COVID-19 wiele państw wprowadziło tzw. lockdown, który wymusił zamknięcie niektórych stacjonarnych biznesów – w tym księgarń. Najbardziej aktualne dane raportu COVID-19 Community Mobility Report z dnia 2 maja 2020 roku wskazują na spadek odwiedzin użytkowników w miejscach związanych ze sprzedażą i rekreacją (w tym księgarń) aż o 56% w stosunku do danych sprzed 21 marca.

Na kilka tygodni przed wybuchem pandemii (listopad i grudzień) księgarnie odnotowywały duży ruch. W tym okresie książki cieszą się powodzeniem jako prezent dla bliskich i znajomych na Mikołajki czy Święta Bożego Narodzenia.

Po okresie wzmożonego zainteresowania można zauważyć w kolejnych miesiącach spadki, które w tym roku pokryły się w czasie z ogłoszeniem pandemii i wprowadzeniem „lockdownu” w Polsce. Pomimo tych utrudnień i sezonowej specyfiki u jednego z naszych klientów wypracowaliśmy ponad 320 tys. wyświetleń strony i ponad 10 tys. wizyt w witrynie od początku roku do końca kwietnia.

Szanse:

  • Przeniesienie sprzedaży do internetu
  • Większe zainteresowanie e-bookami i audiobookami
  • Dostępność książek online pod ręką dla użytkowników
  • Ograniczenie aktywności sprzyja spędzaniu czasu w domu m.in. przy lekturze książek
  • Zmniejszenie mobilności ogranicza korzystanie z bibliotek
Zagrożenia:

  • Zamknięcie stacjonarnych punktów sprzedaży
  • Odwołanie udziału w wydarzeniach branżowych, np. targi książki
  • Przełożenie zapowiedzianych premier
  • Odwoływanie spotkań autorskich w księgarniach
  • Osłabienie relacji z klienatmi

Rozwiązania:

Pandemia COVID-19 niesie duże zagrożenia, w szczególności dla małych, stacjonarnych księgarń, które nie mają innego kanału sprzedaży. Z drugiej strony księgarnie mogą wykorzystać sytuację do przyspieszenia zmian w swojej działalności, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych czytelników. Do rozwiązań, które księgarnie mogą rozważyć w obecnej sytuacji należy, m.in.:

  1. Uruchomienie sklepu online – zacznij sprzedawać książki przez internet! Dzięki temu możesz zwiększyć zasięg z lokalnego na krajowy. Możemy pomóc Ci uruchomić sklep online.
  2. Organizowanie spotkań z autorami online – zamiast odwoływać spotkania z autorami, przenieść je do sieci. Streamuj na żywo np. na Facebooku, Instagramie czy YouTubie! Czytelnicy docenią możliwość posłuchania wywiadu z ulubionym twórcą.
  3. Webinary zamiast targów – targi książki to świetna okazja do zaprezentowania swojej księgarni. Zamiast przygotowania stoiska stwórz webinar na interesujący temat – tak przedstawisz swoją markę w świecie online.
  4. Promocje dla czytelników – zachęć użytkowników do skorzystania z oferty promocyjnej. Pamiętaj, aby je dobrze wyeksponować, np. poprzez wyskakujące okienko z informacją. Chętnie przygotujemy taki pop-up dla Ciebie.
  5. Porady książkowe online – czytelnikom brakuje możliwość uzyskania ciekawych poleceń od księgarza. Twórz posty w social mediach, pisz na blogu. Informuj co warto przeczytać lub podsuń listę ciekawych kryminałów, powieści przygodowych czy wstrząsających reportaży.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55