
Przez ponad dwa miesiące, z powodu pandemii była ograniczona nasza mobilność. Spędzanie czasu głównie w domu i praca na „home office” sprzyjały nabraniu nowych nawyków, m.in. w codziennej dbałości o urodę. Jak pokazuje Google Trends w połowie marca zainteresowanie makijażem zmalało do poziomu najniższego od 12 miesięcy. Jednocześnie można było zaobserwować większą popularność tematu “pielęgnacja skóry”.
Ograniczone przez pandemię możliwości korzystania z usług kosmetycznych sprawiły, że zainteresowanie odbiorców przeniosło się na rozwiązania pozwalające dbać o urodę samodzielnie, np. z wykorzystaniem odpowiednich kosmetyków do zabiegów domowych.
Mając to na uwadze wypracowaliśmy dla jednego z naszych klientów, prowadzącego sklep z kosmetykami, bardzo dobre wyniki. W ostatnich trzech miesiącach łącznie strona wyświetliła się ponad 780 tys. razy i odnotowała blisko 30 tys. wizyt.
Szanse:
- Nowe nawyki związane z pielęgnacją urody w domu
- Wykorzystanie sezonowości – pielęgnacja przeciwsłoneczna
- Różnorodność trendów w branży beauty – od naturalności po ekstrawagancję
- Każdy używa kosmetyków (choćby małą liczbę)
- Większa świadomość znaczenia pielęgnacji urody
|
Zagrożenia:
- Reżim sanitarny w salonach urody
- Oczekiwanie na dostawę – brak natychmiastowego zadowolenia z zakupu
- Obawa o kontakt dotykowy przy usługach kosmetycznych
- Brak możliwości sprawdzenia koloru, zapachu produktu “na żywo”
- Ograniczona dostępność produktów przez zmniejszoną produkcję
|
Rozwiązania
Brak możliwości skorzystania z oferty salonów urody sprawił, że w dobie pandemii zaczęto poszukiwać rozwiązań, które umożliwiają samodzielną pielęgnację skóry czy włosów. Ten trend nie słabnie, a wręcz zyskuje na popularności, co z pewnością wiąże się z sezonem letnim, gdy odsłaniamy więcej nagiej skóry. Wraz z rozmrażaniem gospodarki i powolnym powrotem do “normalności” wzrasta zainteresowanie kosmetykami kolorowymi oraz makijażem. Firmy z branży kosmetycznej mogą w tej sytuacji rozważyć:
- Prowadzenie profilu na Instagramie – to idealne miejsce, by prezentować produkty. Rób spektakularne zdjęcia kosmetykom i wrzucaj posty z informacją o składzie kosmetyku, jego działaniu oraz dodatkowych zaletach, jak np. duża wydajność, piękny zapach. Korzystaj też z Insta Stories, gdzie możesz opowiedzieć o nowościach.
- Otworzenie sklepu internetowego – jeśli jeszcze nie prowadzisz sprzedaży online, pora to zmienić. Pandemia pokazała jak dużą siłę ma Internet. Wirtualny sklep zapewni Ci realne korzyści w postaci rozszerzenia zasięgu sprzedaży produktów na całą Polskę. Możemy pomóc Ci otworzyć sklep w sieci.
- Uruchomienie bloga lub vloga beauty – dziel się wiedzą z innymi! Blog i vlog to świetne zaplecza contentowe. Możesz dzięki nim tworzyć treści, które dotrą do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców. Pisz i/lub nagrywaj wideo z poradami pielęgnacji urody, tutorialami makijażu, recenzjami produktów.
- Dzielenie się opiniami klientów – umieszczaj na swojej stronie wypowiedzi klientów. Bardzo często to one decydują o tym, że inne osoby wybierają dany produkt. Stwórz oddzielną podstronę lub przygotuj strony produktowe tak, aby można było umieszczać na nich komentarze. Możemy zapewnić Ci w tym zakresie wsparcie webmasterskie.
- Współpracę z influencerami – Ludzie ufają ludziom, a jeszcze bardziej autorytetom w danej branży, którymi często są obecnie influencerzy. Nie musisz od razu decydować się na największe nazwiska, często “mniejsi” instagramerzy czy youtuberzy mają bardzo zaangażowane i aktywne społeczności, które pomogą zwiększyć rozpoznawalność marki.