Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:15 min Ikona 24.06.2020

Odporna branża: Kosmetyki

Przez ponad dwa miesiące, z powodu pandemii była ograniczona nasza mobilność. Spędzanie czasu głównie w domu i praca na „home office” sprzyjały nabraniu nowych nawyków, m.in. w codziennej dbałości o urodę. Jak pokazuje Google Trends w połowie marca zainteresowanie makijażem zmalało do poziomu najniższego od 12 miesięcy. Jednocześnie można było zaobserwować większą popularność tematu “pielęgnacja skóry”.

Ograniczone przez pandemię możliwości korzystania z usług kosmetycznych sprawiły, że zainteresowanie odbiorców przeniosło się na rozwiązania pozwalające dbać o urodę samodzielnie, np.  z wykorzystaniem odpowiednich kosmetyków do zabiegów domowych.
 
Mając to na uwadze wypracowaliśmy dla jednego z naszych klientów, prowadzącego sklep z kosmetykami, bardzo dobre wyniki. W ostatnich trzech miesiącach łącznie strona wyświetliła się ponad 780 tys. razy i odnotowała blisko 30 tys. wizyt.

Szanse:

  • Nowe nawyki związane z pielęgnacją urody w domu 
  • Wykorzystanie sezonowości – pielęgnacja przeciwsłoneczna 
  • Różnorodność trendów w branży beauty – od naturalności po ekstrawagancję 
  • Każdy używa kosmetyków (choćby małą liczbę) 
  • Większa świadomość znaczenia pielęgnacji urody


Zagrożenia:

  • Reżim sanitarny w salonach urody
  • Oczekiwanie na dostawę – brak natychmiastowego zadowolenia z zakupu 
  • Obawa o kontakt dotykowy przy usługach kosmetycznych 
  • Brak możliwości sprawdzenia koloru, zapachu produktu “na żywo” 
  • Ograniczona dostępność produktów przez zmniejszoną produkcję

Rozwiązania

Brak możliwości skorzystania z oferty salonów urody sprawił, że w dobie pandemii zaczęto poszukiwać rozwiązań, które umożliwiają samodzielną pielęgnację skóry czy włosów. Ten trend nie słabnie, a wręcz zyskuje na popularności, co z pewnością wiąże się z sezonem letnim, gdy odsłaniamy więcej nagiej skóry. Wraz z rozmrażaniem gospodarki i powolnym powrotem do “normalności” wzrasta zainteresowanie kosmetykami kolorowymi oraz makijażem. Firmy z branży kosmetycznej mogą w tej sytuacji rozważyć:

  1. Prowadzenie profilu na Instagramie – to idealne miejsce, by prezentować produkty. Rób spektakularne zdjęcia kosmetykom i wrzucaj posty z informacją o składzie kosmetyku, jego działaniu oraz dodatkowych zaletach, jak np. duża wydajność, piękny zapach. Korzystaj też z Insta Stories, gdzie możesz opowiedzieć o nowościach.
  2. Otworzenie sklepu internetowego – jeśli jeszcze nie prowadzisz sprzedaży online, pora to zmienić. Pandemia pokazała jak dużą siłę ma Internet. Wirtualny sklep zapewni Ci realne korzyści w postaci rozszerzenia zasięgu sprzedaży produktów na całą Polskę. Możemy pomóc Ci otworzyć sklep w sieci.
  3. Uruchomienie bloga lub vloga beauty – dziel się wiedzą z innymi! Blog i vlog to świetne zaplecza contentowe. Możesz dzięki nim tworzyć treści, które dotrą do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców. Pisz i/lub nagrywaj wideo z poradami pielęgnacji urody, tutorialami makijażu, recenzjami produktów.
  4. Dzielenie się opiniami klientów – umieszczaj na swojej stronie wypowiedzi klientów. Bardzo często to one decydują o tym, że inne osoby wybierają dany produkt. Stwórz oddzielną podstronę lub przygotuj strony produktowe tak, aby można było umieszczać na nich komentarze. Możemy zapewnić Ci w tym zakresie wsparcie webmasterskie.
  5. Współpracę z influencerami – Ludzie ufają ludziom, a jeszcze bardziej autorytetom w danej branży, którymi często są obecnie influencerzy. Nie musisz od razu decydować się na największe nazwiska, często “mniejsi” instagramerzy czy youtuberzy mają bardzo zaangażowane i aktywne społeczności, które pomogą zwiększyć rozpoznawalność marki.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55