Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Prowadząc kampanię Google AdWords, reklamodawca może obliczać tzw. zwrot z inwestycji oraz konwersję, czyli pożądaną reakcję użytkowników na link sponsorowany (wejście na stronę, rejestrację, zapytanie ofertowe, zakupy online). Niekiedy ze zdziwieniem odkrywamy, że mimo dobrze prowadzonej i optymalizowanej kampanii konwersja nie jest zadowalająca – przynajmniej w odczuciu reklamodawcy.
Dlaczego tak się dzieje? Przecież internauci masowo robią zakupy przez Internet!
To prawda. Jednak w Sieci trudniej kupić coś impulsywnie – trud przejrzenia innych ofert jest tak niewielki, że użytkownik ogląda najpierw konkurencyjne propozycje, porównuje, namyśla się, zanim naciśnie magiczny klawisz „Kup”. Między wejściem na stronę a zakupem przebiega cały proces. Reklamodawca go nie widzi. Odnotowuje tylko, że jego link został kliknięty, strona odwiedzona, ale bez żadnej transakcji. Interpretuje to jako akcję nieefektywną.
Tymczasem to założenie może być mylne, i nierzadko jest. Dzięki linkom klienci widzą reklamodawcę, rejestrują w konsumenckiej podświadomości markę i w po przypływie gotówki i podjęci decyzji o zakupie łatwiej przychodzi im wydanie pieniędzy na tej stronie, którą zna, kojarzy.
Korzyść wizerunkowa – utrwalenie marki – ściśle wiąże się więc z korzyścią wymierną, handlową. Link sponsorowany spełnia swoją rolę: komunikuje, zachęca, uświadamia klienta. Pytanie tylko, kiedy wartość marki przełoży się na wartość pieniądza. A że się przełoży, potwierdza silna konkurencja firm z wszystkich branż, które licytują się w kampaniach AdWords.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: