Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 18.11.2008

Od linku do zakupu

Prowadząc kampanię Google AdWords, reklamodawca może obliczać tzw. zwrot z inwestycji oraz konwersję, czyli pożądaną reakcję użytkowników na link sponsorowany (wejście na stronę, rejestrację, zapytanie ofertowe, zakupy online). Niekiedy ze zdziwieniem odkrywamy, że mimo dobrze prowadzonej i optymalizowanej kampanii konwersja nie jest zadowalająca – przynajmniej w odczuciu reklamodawcy.

Dlaczego tak się dzieje? Przecież internauci masowo robią zakupy przez Internet!

To prawda. Jednak w Sieci trudniej kupić coś impulsywnie – trud przejrzenia innych ofert jest tak niewielki, że użytkownik ogląda najpierw konkurencyjne propozycje, porównuje, namyśla się, zanim naciśnie magiczny klawisz „Kup”. Między wejściem na stronę a zakupem przebiega cały proces. Reklamodawca go nie widzi. Odnotowuje tylko, że jego link został kliknięty, strona odwiedzona, ale bez żadnej transakcji. Interpretuje to jako akcję nieefektywną.

Tymczasem to założenie może być mylne, i nierzadko jest. Dzięki linkom klienci widzą reklamodawcę, rejestrują w konsumenckiej podświadomości markę i w po przypływie gotówki i podjęci decyzji o zakupie łatwiej przychodzi im wydanie pieniędzy na tej stronie, którą zna, kojarzy.

Korzyść wizerunkowa – utrwalenie marki – ściśle wiąże się więc z korzyścią wymierną, handlową. Link sponsorowany spełnia swoją rolę: komunikuje, zachęca, uświadamia klienta. Pytanie tylko, kiedy wartość marki przełoży się na wartość pieniądza. A że się przełoży, potwierdza silna konkurencja firm z wszystkich branż, które licytują się w kampaniach AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55