Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
A jednak nie jest to złudzenie i efekt wielu godzin spędzonych przed monitorem komputera. Google od pewnego czasu testuje odmienne kolory tła w linkach sponsorowanych. Tzw. nagroda od Google za dobrze prowadzoną kampanię (inaczej podświetlone tło) dotąd żółte, w ostatnim czasie stała się lekko (lub blado) fioletowe:
Przy okazji eksperymentów Google warto wspomnieć o odpowiednim doborze strategii wyświetlania w linkach sponsorowanych. Dziś już właściwie nie istnieje pojęcie strategii minimalistycznej w linkach płatnych Google, wszyscy chce być na pierwszych miejscach rankingu, na żółtym, a od niedawna na fioletowym tle. Dobre, wysokie miejsce cieszy nie tylko oko, ale również… przekłada się na wyraźny wzrost kliknięć. W Google Analytics od pewnego czasu dostępna jest opcja (na razie beta): pozycje słów kluczowych. Poprzez analizę tych zestawień można dojść do wniosku, że najlepsze pozycje w linkach to te, ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania, praktycznie zawsze na żółtym (i od pewnego czasu na fioletowym) tle. To pierwsza trójka zestawienia, czyli miejsca 1-3 uzyskują najwięcej kliknięć. Oto przykłady fraz i statystki pokazujące, jak ważna jest pozycja reklamy AdWords:
„kursy językowe” miejsce 1 – 381 odwiedzin, miejsce 2 – 136, miejsce 3 – 53 „szkoła językowa” miejsce 1 – 152 odwiedzin, miejsce 2 – 48, miejsce 3 – 16 „akcesoria kuchenne” miejsce 1 – 217 odwiedzin, miejsce 2 – 62, miejsce 3 – 8
Widać wyraźnie, że linki sponsorowane na najwyższych pozycjach w rankingu reklam cieszą się największym zainteresowaniem internautów. Oto właśnie idzie „gra” w kampaniach AdWords – o dobre, wysokie pozycje ponad naturalnymi wynikach wyszukiwania. Takie miejsca to nie tylko efekt wysokiej ceny zasugerowanej w licytacji, ale również dobrze przygotowanej, zoptymalizowanej i skutecznej (z wysokim stopniem klikalności) kampanii AdWords.
Takie rzeczy tylko w Sunrise System.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: