Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 02.08.2010

O żółto-fioletowych miejscach w AdWords

A jednak nie jest to złudzenie i efekt wielu godzin spędzonych przed monitorem komputera. Google od pewnego czasu testuje odmienne kolory tła w linkach sponsorowanych. Tzw. nagroda od Google za dobrze prowadzoną kampanię (inaczej podświetlone tło) dotąd żółte, w ostatnim czasie stała się lekko (lub blado) fioletowe:

 

 

Eksperymenty Google

 

Przy okazji eksperymentów Google warto wspomnieć o odpowiednim doborze strategii wyświetlania w linkach sponsorowanych. Dziś już właściwie nie istnieje pojęcie strategii minimalistycznej w linkach płatnych Google, wszyscy chce być na pierwszych miejscach rankingu, na żółtym, a od niedawna na fioletowym tle. Dobre, wysokie miejsce cieszy nie tylko oko, ale również… przekłada się na wyraźny wzrost kliknięć. W Google Analytics od pewnego czasu dostępna jest opcja (na razie beta): pozycje słów kluczowych. Poprzez analizę tych zestawień można dojść do wniosku, że najlepsze pozycje w linkach to te, ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania, praktycznie zawsze na żółtym (i od pewnego czasu na fioletowym) tle. To pierwsza trójka zestawienia, czyli miejsca 1-3 uzyskują najwięcej kliknięć. Oto przykłady fraz i statystki pokazujące, jak ważna jest pozycja reklamy AdWords:

„kursy językowe” miejsce 1 – 381 odwiedzin, miejsce 2 – 136, miejsce 3 – 53 „szkoła językowa” miejsce 1 – 152 odwiedzin, miejsce 2 – 48, miejsce 3 – 16 „akcesoria kuchenne” miejsce 1 – 217 odwiedzin, miejsce 2 – 62, miejsce 3 – 8

Widać wyraźnie, że linki sponsorowane na najwyższych pozycjach w rankingu reklam cieszą się największym zainteresowaniem internautów. Oto właśnie idzie „gra” w kampaniach AdWords – o dobre, wysokie pozycje ponad naturalnymi wynikach wyszukiwania. Takie miejsca to nie tylko efekt wysokiej ceny zasugerowanej w licytacji, ale również dobrze przygotowanej, zoptymalizowanej i skutecznej (z wysokim stopniem klikalności) kampanii AdWords.

Takie rzeczy tylko w Sunrise System.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55