Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 10.11.2009

O wyniku jakości słów kilka…

Ogólnie mówiąc, im wyższy Wynik Jakości, tym niższe koszty i wyższa pozycja reklamy. W owym – ogólnie – zawiera się wiele prawdy i… tajemnicy. Google, tworząc ranking reklam sponsorowanych, gdzie tylko może wspomina o tzw. „wyniku jakości”, czyli czymś co decyduje – ile wydajemy na konkretne kliknięcia oraz które z miejsc zajmuje dany linki sponsorowany w rankingu reklam na stronach wyników wyszukiwań.

 

Co określa wynik jakości?

 

Wynik jakości – podobnie jak Page Rank stron – określa się w 10 stopniowej skali, z taką różnicą, że maksimum (10 na 10) dane słowo kluczowe może dostać zdecydowanie łatwiej, niż strona internetowa. Wskaźniki wyniku jakości interpretuje się dość typowo: 10 na 10 = super, 8 do 10 = świetnie, 5 do 7 = dobrze, 1 do 4 = źle, a nawet bardzo źle.

W skrócie wynik jakości określa… jakość danego słowa kluczowego w kontekście wielu czynników (o nich za moment). Jest on (wynik jakości) obliczany dla każdego słowa kluczowego w kampanii i stanowi wyznacznik trafności danego wyrażenia do tekstu reklamy i…
– historii współczynnika klikalności (CTR), czyli stosunku wyświetleń do kliknięć
– historii konta mierzonej w oparciu o CTR wszystkich reklam i słów kluczowych
– trafności strony docelowej, czyli czy dana strona odpowiada treści reklamy i wyrażeniom dobranym do niej
– skuteczności konta w regionie geograficznym, w którym dany link ma być wyświetlany
– innych czynnikach wpływających na trafność.

Jak widać powyżej – Google komplikuje jak tylko może obliczanie wyniku jakości. Właściwie uniemożliwia przewidywanie wyniku jakości dla danego wyrażenia w przygotowywanej kampanii AdWords.

Jakie zatem wnioski z tej całej zagadki, którą serwuje nam Google?

Przede wszystkim – należy z uwagą dobierać wyrażenia do określonych grup reklam. Niech tworzą one zwartą grupę. Warto rozdrabniać określone grupy reklam na grupy mniejsze maksymalnie bliskie tematycznie. Tekst reklam powinien ściśle współgrać z każdym wyrażeniem w grupie. Inaczej windowanie licytacji kwoty, którą jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie (CPC) nic nie da, albo przyniesie duże straty w koncie. Ważne jest również wybieranie odpowiednich adresów docelowych. Google umożliwia kierowanie na konkretne podstrony, korzystajmy zatem z tego przywileju, niech dana reklama, a więc i grupa wyrażeń współgra z tematem wyświetlanej strony. To ułatwi też dostęp do oferty potencjalnemu klientowi. I pamiętajmy – im wynik jakości wyższy, tym niższy koszt a pozycja reklamy w rankingu wyższa.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55