Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 16.03.2010

O budżecie i realnych cenach za kliknięcia

O dziennych nakładach na prowadzenie kampanii linków sponsorowanych napisałem już wiele, za każdym razem zwracając uwagę na elementarność tego ustawienia. Znam z doświadczenia decydujący wpływ ceny na sukces prowadzonych działań reklamowych w Google. Nie da się prowadzić kampanii firm z bardzo konkurencyjnych branż z budżetem dziennym na bardzo niskim poziomie, skoro za kliknięcie w najważniejsze linki, w tzw. godzinach szczytu (między 10 a 15), trzeba czasem zapłacić często 7, 8 i więcej złotych.

(Na marginesie wspomnę tylko, że i taka kwota nie musi zapewnić nam pierwszych miejsc w rankingu linków, na tzw. żółtym tle. Konkurencja w linkach rośnie, a stawki wraz z nimi.)

 

Tajemnice ustalania rzeczywistej ceny kliknięcia w Google AdWords.

 

Na szczęście nie mamy do czynienia z sytuacją nagłego, wręcz lawinowego wzrostu cen za pojedyncze kliknięcie. Na straży zdrowego rozsądku licytacji stoi tzw. Weryfikator Cen Google. W przypadku, gdy zależy nam na możliwie wysokich miejscach naszym reklam licytujemy agresywnie, powyżej kilku, a nawet kilkunastu złotych, jednak cena, którą realnie płacimy za jedno kliknięcie jest… zdecydowanie niższa. Ustala ją wspomniany Weryfikator Cen.

Zanim określimy sobie sposób wskazywania realnej ceny musimy wspomnieć o tzw. rankingu reklamy, czyli jej wartości obliczanej przez Google. Ranking reklamy oblicza się za pomocą mnożenia maks. CPC przez Wynik Jakości danego słowa kluczowego.

Przyjrzyjmy się tej sprawie. Uznajmy, że maks. CPC danego słowa kluczowego to 2,00 PLN. Tę wartość mnożymy przez wynik jakości (np. 7), co daje 14. To ranking naszego słowa kluczowego. Wartość tę  system Google porównuje z wartością innych wyrażeń, przydzielając pierwszeństwo linkom o wyższym iloczynie. Teraz o wspomnianej wyżej cenie. Aby określić realną kwotę kliknięcia, Google dzieli ranking linku dla reklamy znajdującej się pod naszą reklamą przez nasz Wynik Jakości, aby następnie zaokrąglić wynik do pełnych groszy i dodać 0,03 PLN. Innymi słowy:

Rzeczywisty CPC = (ranking reklamy do pobicia ÷ wynik jakości) + 0,03 PLN

 

Jak kontrolować koszty w Google AdWords?

 

Jak to wygląda w rzeczywistości? Spróbujmy wyjaśnić to na przykładzie. Nasza reklama zajmuje 3 miejsce w rankingu reklam. Jak Google oblicza cenę, którą przyjdzie nam zapłacić za kliknięcie? 4 reklama w zestawieniu ma ranking np. 13. Wartość tę dzielimy nasz Wynik Jakości, ustalony na potrzeby symulacji na poziomie 7, co daje nam 1,857 – po zaokrągleniu daje 1,86. Do tej wartości dodajemy wspomniane 0,03 i mamy 1,89 zł. I tyle właśnie wynosi cena za pojedyncze kliknięcie w nasz link. Wszystko jest jednak bardzo płynne, zmienia się z licytacji na licytację, czyli właściwie z sekundy na sekundę. Najważniejsze jest więc to, że wysoki budżet dzienny pozwala na agresywną strategię reklamową, co prowadzi do… niskich kosztów za kliknięcia, przy jednoczesnym wysokim miejscu danego linku w rankingu reklam Google AdWords.

Na zakończenie, warto podkreślić silnie determinującą rolę Wyniku Jakości dla wartości i zasięgu reklamy:

Źródło: Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55