Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 08.06.2010

O błędach w sklepach internetowych

Czy właściciel realnie istniejącego sklepu może sobie pozwolić na zestawienie obok siebie regału z pieczywem i stojaka z gwoździami? Czy właściciel realnie istniejącego sklepu spowija z premedytacją wszystkie swoje ściany żałobną czernią? Czy – w końcu – właściciel realnie istniejącego sklepu wytycza ścieżkę zakupową zgodnie z zasadą: im trudniej znaleźć produkt, tym łatwiej go sprzedać?

 

Unikaj błędów, które odbierają klientów

 

Dziś o błędach w projektowaniu witryn e-commerce i rozstawianiu „półek” w sklepach internetowych. Przede wszystkim: w Internecie nie istnieje pojęcie „czekania”. Szybkie połączenie sieciowe zlikwidowało ten problem raz na zawsze. Nikt dziś nie wstrzymuje kursora myszki, gdy strona nie ładuje się w przeciągu pierwszych kilku sekund. Artystyczne intro trwające 10 czy 20 sekund? Przycisk cofnij i już szukamy przydatnych informacji na innej stronie. Szybki, wręcz natychmiastowy przepływ informacji – to właśnie w tym celu stworzony został Internet. Kto tego nie rozumie, w sieci ma zdecydowanie trudniej.

Druga sprawa: Gdy klient otwiera stronę i nie znajduje prostej w obsłudze nawigacji, wycofuje swoją uwagę i szuka dalej. Mając pod wskazującym palcem dostęp do 100 czy 1000 sklepów internetowych, nikt nie marnuje czasu na poszukiwania menu, kategorii i linków do podstron z produktami. Internet jak żadne inne medium pozwala użytkownikom na samodzielne wybory. Otwarta strona jest nieczytelna? Przycisk wstecz i szukamy dalej.

 

Sztuka tworzenia sklepów online

 

Kolejna kwestia: Naprawdę nie wiem skąd bierze się fascynacja polskich twórców stron, jak również ich właścicieli, kolorem czarnym. Nie ważne jaka branża, nie ważne jaka specjalizacja, żałobne barwy dominują wszędzie. Strona fotografa weselnego i czarny kolor? A gdzie biały? Witryna biura tłumaczeń i co? Czerń. Strona agencji reklamowej nie dość, że ładuje się 10 sekund, to jeszcze jest cała… na czarno. Wiadomo skądinąd, że czarny kolor ukrywa niedoskonałości grafiki, jednak czy którykolwiek rozsądny sprzedawca w realnym sklepie ubierze wszystkie swoje ściany w czarne barwy? Zostawiając furtkę dla bardzo specyficznych sklepów, odpowiem – żaden.

Następna sprawa: Gdy kobieta dokonuje zakupów musi mieć możliwie duży wybór produktów na półce – także internetowej. Szacuje się, że 7 produktów jednej kategorii musi znajdować się przed oczami kupującej, aby ją zainteresować i zachęcić do zrobienia zakupów. Jeśli zatem oferta sklepu dla kobiet jest uboga, pora pomyśleć o poważnych zmianach, nici bowiem z rosnącej liczby zamówień. Natomiast gdy zakupów dokonuje mężczyzna „na półce” nie powinno być więcej niż 3 produkty jednej kategorii, w innym razie mamy problemy z dokonaniem właściwego i szybkiego wyboru. Na naszą obronę wspomnę jednakże, że sklep, który zbyt serio potraktuje ten warunek i wystawi jeden produkt zaopatrzony tylko w nazwę (bez ścisłej specyfikacji), również nie znajdzie w swojej bazie zamówienia z naszym nazwiskiem.

Projektując lub zmieniając własną witrynę, pamiętajcie zatem o tym, że sklep internetowy to Wasza wizytówka, miejsce kontaktów i spotkań z klientami – nie popełniajcie zatem biznesowego harakiri już na starcie, działajcie z estetyczną i funkcjonalną rozwagą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55