Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 06.09.2013

Nowości w reklamie na Facebooku

Mark Zuckerberg i jego współpracownicy doskonale wiedzą, że Facebook jest dziś potęgą. Zdają sobie też sprawę z tego, ile pieniędzy można na nim zarobić i jak dbać o to, by ciągle ich przybywało. Świadczą o tym nowe pomysły skierowane w stronę reklamodawców, które zarówno ich firmom, potencjalnym klientom, jak i Facebookowi mają przynieść wiele korzyści.

 

Reklama krok po kroku

Specjalna instrukcja „Ads and Sponsored Stories Guides”, od podstaw wyjaśnia, czym jest reklama i historie sponsorowane oraz w jaki sposób można je wykorzystywać. Zawarte w niej wytyczne mają pomóc twórcom w przygotowaniu atrakcyjnych dla odbiorców materiałów, które zachęcą ich do bliższego zapoznania się z ofertą.

Instrukcja jest podzielona na 3 działy. Pierwszy z nich dotyczy tworzenia reklam, druga historii sponsorowanych, a trzeci reklam w wersji Premium. Reklamy są definiowane jako płatne wiadomości od firm, pisane w ich imieniu, które zawierają informacje na temat ich znajomych. Historie sponsorowane to natomiast posty przyjaciół, które informują o ich zainteresowaniu daną firmą. Płacąc za wypromowanie historii, firmy zyskują szansę bycia zauważonymi przez coraz większe grono użytkowników Facebooka.

 

Źródło: Facebook Studio

 

Poszczególne slajdy każdego działu przedstawiają przykłady różnych typów nośników wraz z zalecanymi wytycznymi uwzględniającymi długość tekstu (opcjonalnie tytułu) oraz wymiarów zdjęcia. Facebook informuje także o tym, do czego najlepiej wykorzystać dany nośnik. I tak na przykład reklamę eventową (event ad) najlepiej użyć do zachęcenia ludzi, aby wzięli udział w organizowanym wydarzeniu. Posty zawierające reklamę video (page post video ad) mają natomiast wzbudzić w odbiorcach świadomość marki oraz skojarzenie jej z obrazem video.

Reklamy mogą wyświetlać się w strumieniu na pulpicie komputera lub urządzeniach mobilnych albo w prawej kolumnie. W zależności od tego, na ile sposobów można ją wykorzystać, pojawia się jeden, dwa lub trzy przykłady jej zastosowania.

 

Źródło: Facebook Studio

 

Ujednolicone zasady, które sprawią, że dodawanie reklam stanie się łatwiejsze, a publikowane treści przyciągną większą ilość użytkowników, będą obowiązywać od 10 września.

Spoty przyjazne dla użytkowników
Pomysł wprowadzenia na Facebook reklam w formie filmików nie podoba się podobno samemu Marcowi Zuckerbergowi. Licząc się z tym, że zasypanie tablic spotami może raczej zniechęcić ich do odwiedzania portalu, niż zachęcić do skorzystania z promowanej oferty, twórcy chcą jednak wprowadzić ograniczenie.

15-sekundowe filmiki miałyby automatycznie wyświetlać się na marginesie jednego z działów Aktualności jednak nie więcej, niż 3 razy w ciągu dnia dla jednego konta. Oczywiście przed publikacją wymagałyby akceptacji przez administrację portalu. Grono odbiorców reklam będzie właściwie nieograniczone, ale pierwsze grupy docelowe to kobiety i mężczyźni mający mniej niż 30 lat oraz osoby powyżej tego wieku. Nie wszystkie firmy będą miały możliwość skorzystania z nowej formy marketingu, te jednak, którym to się uda, będą mogły liczyć na maksymalnie uproszczone procedury.

Facebook bardzo ceni sobie nową formę promocji – koszty publikacji spotu mają wynosić około 2mln dolarów dziennie! Biorąc pod uwagę fakt, że podobno sprzedaje już miejsca na 4 kampanie, łatwo obliczyć, że na publikacji reklam video Zuckerberg i spółka mogą zarobić nawet 8 mln dolarów w ciągu 24 godzin.

Źródła: Facebook Studio, Wirtualne Media 1, Wirtualne Media 2, Na Temat.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55